Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

både ja og nei.

her er jo utenlandsk eier av bil som skal selge den, så da er den vel ikke solgt til norge enda. så ny norsk eier må momse den når han har kjøpt den.

ny norsk eier må ikke finne på å kjøre den før moms er betalt. blir han stoppet før moms er betalt så tar dem bilen fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, kan jo lønne seg å lese litt mer en gang i blandt. :)

Da er jeg enig i at den er rimelig. Bør jo også være mulig å bygge denne om til LHD, men da er det muligens rimeligere å ta en inn fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo kjørt litt, men ellers så virker den jo grei ut. Ikke noen utstyrsbombe, men det kan man heller ikke forvente til den prisen. Den har uansett det mest "nødvendige", om man ser bort fra at den ikke har navigasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ja, jeg dobbelposter)

 

Prisen i annonsen er i følge selger inkl registrering og moms. Bilen i seg selv selges for 82000kr. 

 

Jeg regnet litt mer på denne (da den faktisk fristet litt), og det ser ut som om de har benyttet data fra dagens 335i når de har regnet ut avgiftene. Co2-avgiften er faktisk rundt 100000kr mer enn det som står i annonsen (før bruksfradraget riktignok), mens vektavgiften er noe mindre. Reell avgift er derfor 161 785,33, kontra 156 121,90 som står i annonsen. De har også rotet litt når de har fått til en totalpris (som normalt inkluderer kostnaden av bilen) som er lavere enn avgiftene (de to nederste linjene). Det er også denne prisen som står som registreringsavgift, så bilen blir altså rundt 20K dyrere enn det den annonseres for om den registreres i dag.

 

Det er fortsatt billig vil jeg påstå, men den ender nok i beste fall om som donorbil til noe annet. Godt mulig man kunne fått seg en "billig" bil om den ble bygget om med rattet på rett side, men med tanke på alt som må byttes (dash, dørtrekk, speil, lykter og sikkert mye under panseret) er jeg redd for at besparelsen er minimal kontra en med rattet på rett side. Man kan naturligvis bare beholde rattet på feil side, men da har man en uselgelig bil etter min mening, i tillegg til alle de andre ulempene dette medfører i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo kjørt litt, men ellers så virker den jo grei ut. Ikke noen utstyrsbombe, men det kan man heller ikke forvente til den prisen. Den har uansett det mest "nødvendige", om man ser bort fra at den ikke har navigasjon.

 

Den har jo navi? Ser iallefall veldig slik ut på det ene bildet i annonsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...