Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle til å spørre om noen kjente til denne.. Trodde jeg var eneste i norge med e38 kompressor, hehe.. Min skal ha ca. 400 hk i motor, har prata me ESS flere ganger om dette, og ja, kitta de leverer til disse motorene, skal levere 411 hk ish. Men skadelig? Har da hørt om dem som har henta ut betydelig mer enn 400 hk fra M60 motora ihvertfall, på original innmat, og kjørt driftsikkert..Dog med turbo da.

Hvilken M62 motor har du? Jeg har 96'mod M62B44 med 286hk og 420 nm org.

Det er flere forskjellige utgaver.

Så er det en M62B44TUB som har hele 20 mer nm! :P

Og så om jeg ikke tar feil, etter 1999 en med 315 hk og 440 nm. 7-serie og 5-serie deler jo flere typer av samme V8 motor.

Men minimum skal en få fra ESS 410 hk uansett slikt det er oppført på siden deres også, det som ikke står at de som har TUB'n eller etter 99, er de som får 420 hk fordi dem allerede kommer med litt gamp fra før originalt.

Men å kjøre 480 hk er å gå for langt, han på ESS sa da jeg etterspurte 450 hk at vi kan godt gjøre det men da går det alt fra 1 time til 1 år basert på kjøringa mi såklart, så sier det bare poff og motor, gir, drivverk er ødelagt rett og slett fordi den ikke er beregnet for det og det ønsker ikke ESS å stå for enten jeg ber dem å gjøre det eller ikke. 410 hk var sweet spot og max effekt for min bil.

480 hk får meg til å bli litt skeptisk. Det går selvsagt ann å gjøre en kjempejobb med å forsterke innmaten, skru opp motor osv, men hadde det vært gjort kunne man fint dratt mer enn 480 hk, sikkert rundt 550 hk, men det jeg tror dem har gjort er å trosse skjebnen, skrudd opp ladetrykket uten å forsterke innmaten, benket den og så vil det bare vare så lenge det varer. I følge ESS er dem ikke bygd for mer og er et tidsspørsmål når de da vil knekke går man over streken, dette er ikke M-maskiner som tåler mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken M62 motor har du? Jeg har 96'mod M62B44 med 286hk og 420 nm org.

Det er flere forskjellige utgaver.

Så er det en M62B44TUB som har hele 20 mer nm! :P

Og så om jeg ikke tar feil, etter 1999 en med 315 hk og 440 nm. 7-serie og 5-serie deler jo flere typer av samme V8 motor.

Men minimum skal en få fra ESS 410 hk uansett slikt det er oppført på siden deres også, det som ikke står at de som har TUB'n eller etter 99, er de som får 420 hk fordi dem allerede kommer med litt gamp fra før originalt.

Men å kjøre 480 hk er å gå for langt, han på ESS sa da jeg etterspurte 450 hk at vi kan godt gjøre det men da går det alt fra 1 time til 1 år basert på kjøringa mi såklart, så sier det bare poff og motor, gir, drivverk er ødelagt rett og slett fordi den ikke er beregnet for det og det ønsker ikke ESS å stå for enten jeg ber dem å gjøre det eller ikke. 410 hk var sweet spot og max effekt for min bil.

480 hk får meg til å bli litt skeptisk. Det går selvsagt ann å gjøre en kjempejobb med å forsterke innmaten, skru opp motor osv, men hadde det vært gjort kunne man fint dratt mer enn 480 hk, sikkert rundt 550 hk, men det jeg tror dem har gjort er å trosse skjebnen, skrudd opp ladetrykket uten å forsterke innmaten, benket den og så vil det bare vare så lenge det varer. I følge ESS er dem ikke bygd for mer og er et tidsspørsmål når de da vil knekke går man over streken, dette er ikke M-maskiner som tåler mye mer. 

Var vist ikke 480 hk. snakka me han, og han sa at det var 450 hk. Er  vel kanskje i grenseland. drivverk tåler effekten på denne, for det er en blanding av M5 og 750i. Kan vel sette på et litt større reimhjul, så er problemet med driftsikkerhet ute av verden! Lader ca. 0,9-1 bar nå på max, så det er jo bare såvidt mere ladetrykk enn det jeg kjører på min, og da med 410 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det made more sense.. Han har jo uansett vært flink og påkostet som du sier og som jeg ser M5 diff, kasse og drivverk, så det syns jeg var bra hvertfall.

450 er i grenseland ja men motoren (ut ifra annonsen hvertfall) virker ikke til å ha gått mye så kanskje km.stand gjør dette mulig. 

Det er forresten vesentlig mer i ladetrykk han da kjører med 0,9-1 bar (14 PSI) vi som har pakka fra ESS med 410 hk kjører nemlig 7 PSI og det er bare 0,5 bar ca.

http://www.esstuning.com/products/M60B40-VT1-7PSI-Supercharger-System.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det made more sense.. Han har jo uansett vært flink og påkostet som du sier og som jeg ser M5 diff, kasse og drivverk, så det syns jeg var bra hvertfall.

450 er i grenseland ja men motoren (ut ifra annonsen hvertfall) virker ikke til å ha gått mye så kanskje km.stand gjør dette mulig. 

Det er forresten vesentlig mer i ladetrykk han da kjører med 0,9-1 bar (14 PSI) vi som har pakka fra ESS med 410 hk kjører nemlig 7 PSI og det er bare 0,5 bar ca.

http://www.esstuning.com/products/M60B40-VT1-7PSI-Supercharger-System.html

Merkelig altså.. Jeg kjører med 0,7 bar på max trykk (6500omdr) på min 740i med 4.0 M60 maskineri, samt original automatkasse og 3.0 (!!) bakstilling! Dette har fungert nærmest feilfritt siden 2003. Nå lader jo motorene med disse sentrifugal pressene mer des høyere turtall, så selv om dem lader 0,7 på max, så lader dem kanskje bare 0,5 der motoren har mest hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...