haah1996 Skrevet August 30, 2014 Share Skrevet August 30, 2014 hei jeg har nå kjøpt meg en bmw e39 525tds.en tidligere eier har justert opp turbo trykk, så bilen lader 1,4 bar, og da lurer jeg på om det er mulig å justere opp diesel trykket også???jeg vet at det kun er turbo trykk som er justert. dette er min første tds så jeg har ingen erfaring med disse diesel pumpene.hadde vært kult med bare litt skådding regner med den ville gått litt bedre om jeg hadde fått justert opp dieseltrykket også, hehe eventuell løsning blir vel chip?? takk på forhånd om noen har erfaring med dette og kan veilede litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 31, 2014 Share Skrevet August 31, 2014 er vell elektrisk styrt pumpe på disse, så må mappes/chippes. eller bytte til mekanisk pumpe om du vil styre selv : P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haah1996 Skrevet August 31, 2014 Forfatter Share Skrevet August 31, 2014 var det jeg ver redd for ( vet du om noen bra chipping sentere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 31, 2014 Share Skrevet August 31, 2014 hør med trf her inne kanskje. han leverer mye forskjellige trinn osv. ellers er det nok mange som driver med dette, søk litt på forumet bare : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 2, 2014 Share Skrevet September 2, 2014 E34 525tds kan justeres opp en smule på dieselen via originalt diagnoseprogram. Det forundrer meg om det ikke skulle gå på E39 525tds også. Men hør med TRF, han har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haah1996 Skrevet September 7, 2014 Forfatter Share Skrevet September 7, 2014 ok. har hørt fra flere at E34 TDS`en har mekanisk og ikke elektrisk pumpe så man bare kan skru den opp selv..(?) men E39 har elektrisk og kan ikke skrus opp, og i hvertfall ikke av hvem som helst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 E34 tds har elektronisk styrt pumpe den og. Mekanisk pumpe kom på E28 524td, men ingen E34 hadde dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå