Gå til innhold

Hva kan jeg forvente å få for min E39 528ia?


Johanfredrik123
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

 

Nå har det seg slik at jeg vurderer å selge bilen min, BARE på grunn av markedet for e39 har stupt det siste året!

 

Jeg har da en BMW e39 528ia 99' mod gått ca. 245 000 km. Den har blitt utført servicer fram til ca. 230 000 km. Eu godkjent til juni 2015.

Den er ganske unik mtp utstyrsnivået som er på den!

 

Av utstyr kan nevnes:

 

- Fullt skinninteriør svart med memory og integrerte barneseter bake

- Elektrisk justering av ratt

- Varme i ratt

- glasstakluke

- Elektrisk solgardin

- Dekktrykk knapp

- PDC bak

- Originalt shadowline (bilen er biarritz blau metallic) Lakkert opp igjen 1 gang siden den var ny.

- BMW hifi professional + 2 10" logic pro subbere i hattehylle (MED ANDRE ORD, det beste e39 anlegget som er å få originalt med 2 originale M5 subbere) Jævlig god lyd.

- BMW skjerm originalt med GPS og cd-veksler (stor kjørecomupter også)

- originalt xenon (helt nye lykteglass med helt nye angeleyes)

- webasto

- Autodimmer speil inne i bilen

- Autodimmer speil med varme ute v og h

- Regnsensor

- DSC (vanlig på e39 er asc, men denne bilen har både antispinn og antiskrens!)

- Nylig godkjent senkesett

- Avtagbart hengerfeste
- Nokså nye hella baklamper med hvit blink

- +++++++ Spør om utstyrsliste.

 

 

I 2014 har det blitt byttet veldig mye, vi snakker om summer opp til 50 000 kr. Av dette kan nevnes

 

 

- Komplett justerbart senkesett som ble godkjent denne uken.

- 4 hjulskontroll

- 2 nye manifolder og katalysatorer (motoren måtte tas ut da boltene knakk på manifold) = $$$$$

- Begge nedre bærearmer foran

- Begge hundebein foran

- Alle bremseklosser

- Bremseskiver foran

- Begge bremseslanger bak

- Termostat og termostathus

- Caliper venstre framme

- Nytt batteri i 2013

- Nokså nye frontlykter, sideblink og baklykter. Er også montert LED-skiltlys.

- Nye tennplugger

- M5 flipp på bakluke

 

Dette var det jeg kom på i farta, men er helt sikkert mer. Alt sammen ble gjort på autorisert bilxtra verksted, foruten om bremseskive bytte og termostatbytte.

 

Bilen er ganske bra for rust foruten om de vanlige stedene som litt under en dør eller 2, og på kanten av bakluke. Ellers har det tidligere blitt fikset for rust, blant annet på bakluke som ser litt dårlig forsegjort mtp lakkering. Ellers er bilen kjempeflott kosmetisk.

 

Hva syns dere og hva tror dere jeg kan forvente å få? Med vennlig hilsen en spent BMW eiger. Er forresten intr. i e30.

 

Se bort ifra ene bildet der c-stolpen bak er vekk og lyset henger. Dette ble gjort i sammenheng med senkesett og er på som normalt :)

 

post-77476-0-79332100-1409781621_thumb.j

post-77476-0-27077500-1409781623_thumb.j

post-77476-0-51369700-1409781624_thumb.j

post-77476-0-34172100-1409781625_thumb.j

post-77476-0-18091600-1409781626_thumb.j

post-77476-0-86423100-1409781626_thumb.j

post-77476-0-44269800-1409781627_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe "spesielt" utstyr" dette, men den har nok en del mer en de fleste som er til salgs.
Og det er jo positivt, pluss det er en 528i og ikke en 520i sånn som 95% av alle som ligger på finn.no.

 

Hadde jeg vært ute etter en E39, ville jeg hatt størst mulig motor og mest mulig utstyr.
Denne hadde ikke vært så dum, bortsett fra at jeg ville hatt mest mulig M-utstyr også, men det er jo smak og behag (det er jo forsovidt alt).

 

 

Vis der er folk der ute som vil ha større motor en 520i og litt utstyr vil jeg tro det ikke burde være så vanskelig og selge hvertfall,

med tanke på at det flyter over av 520i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil selge bilen fordi markedet HAR stupt? Er ikke det en god grunn til å beholde den? vel å merke om den er bra, og dekker dine behov?

Hva han sier.

Anyway, salgpris, de andre sier 40-50, det er jeg enig i. Preface E39 som du sier, da har fått en knekk i verdi, men det er jo slik med alle biler.

Personlig ville jeg aldri vurdert preface, da LCI fåes kjøpt til en Fornuftig pris, 520i har her også 2.2 l med 170 hk.

Det er ikke uvanlig at eiere av salgsobjekter tror de sitter på unike biler, sannheten er dessverre litt mer nyansert, dette var ikke noe wow, derav prisantydningen ifra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil selge bilen fordi markedet HAR stupt? Er ikke det en god grunn til å beholde den? vel å merke om den er bra, og dekker dine behov?

For all del, bilen er bra den :) Men jeg har tenkt å begynne på høyskole neste år, og kunne egentlig tenkt meg en vinterbil/bruksbil nå! Denne er litt for dyr å herje med og deler til e39 er forholdsvis svindyrt :) Totalt med kjøp av denne så har jeg brukt 100 k bare i år, har ikke råd til å bruke så veldig mye når jeg går skole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe "spesielt" utstyr" dette, men den har nok en del mer en de fleste som er til salgs.

Og det er jo positivt, pluss det er en 528i og ikke en 520i sånn som 95% av alle som ligger på finn.no.

 

Hadde jeg vært ute etter en E39, ville jeg hatt størst mulig motor og mest mulig utstyr.

Denne hadde ikke vært så dum, bortsett fra at jeg ville hatt mest mulig M-utstyr også, men det er jo smak og behag (det er jo forsovidt alt).

 

 

Vis der er folk der ute som vil ha større motor en 520i og litt utstyr vil jeg tro det ikke burde være så vanskelig og selge hvertfall,

med tanke på at det flyter over av 520i..

Har faktisk ulakkert m-fanger og catkiller liggende, men er ikke så interessert i å bruke så mye mer penger på denne bilen lenger, da jeg ikke hadde fått noe spesielt ekstra selv med m-fanger tror jeg da! Men er såklart mye finere da :) Ser ikke så værst ut med original fanger heller når bilen er senket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speiselt 528 er litt mer vanskelig solgt enn 520 og 523 pga forbruket.. den desidert "lettsolgte er 523n. jeg tipper et sted mellom 40-45 om du vil ha den solgt..

Forbruket er ikke så værst på denne bilen skal jeg si deg :) Ligger på rundt 1 liter på blanda kjøring, og da liker jeg å ta mye kickdown for å kjenne 6'er kreftene :) (selvfølgelig på varm motor) På langkjøring har jeg fått den ned i 0,65 på litern ifølge kjørecomputern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...