Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  På 11.12.2015 den 0.15, TRF-Racing skrev:

 

 

Å måle baktrykk på en VNT turbo har lite for seg om man ikke samtidig har kontroll på hvilke rutiner ECU holder på med. Mulgiheten til å øke mottrykk er en funksjon som er lagt inn med god grunn. Basic EDC15/16.

Kan tenke meg den legger på litt motrykk for å slippe inn litt frisk egr luft ved coasting på motorvei?

Merker ihvertfall stor forskjell med vanlig wg turbo på min 330xd kontra org vnt turbo, coaster mye lettere på motorvei med 0.1bar i baktrykk kontra oppimot 3 bar:)

Skrevet

Der er du inne på noe ;)

Det er altså EGR rutine som gjør at du kan ha høyere mottrykk (under vanlige forhold) på en VNT turbo enn på en vanlig. Ved å daktivere EGR så er VNT "like effektiv" (ref mitt forrige innlegg).

Skrevet

Er noen her på forumet som også holder på med sin tds ser jeg, Som sakt så må man få til en lite race ;) skal benke bimmern og landcruisern min snart så får man se litt resulater av nm og hk her :)

Skrevet

Godt og få bukt med litt småskavanker som rust og småskader og :) slipper og gå å irritere seg over slike småting :)

Det ratte ser ut som det er skapt for lek sidelengs :)

Bare og stå på videre :D

Skrevet

Jo haha :) sant det! Rattet ble bytta til dette jeg hadde liggende fordi org rattet begynte små låse seg av en eller annen rar grunn så da tørte jeg ikke ha på det mere xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...