Gå til innhold

Dynotest: 328i med M50-insug och anpassat Fekzen chip


Fekzen
 Share

Anbefalte innlegg

Hallå hallå,

 

Har precis haft en kund som dynotestat sin bil med bara enklare mods och anpassat chip.

 

227,5 Hk och 286,3 Nm!

328i M52B28 med M50-insug och anpassat Fekzen chip.

Dyser: SAAB 346 cc på 98 oktan.
Katalysator borttagen.

 

 

328i MS41 M50insug 7ooo Rpm 315cc

 

 

Fekzen chip anpassat för setupen.
http://www.fekzen.se

 

Mvh//
A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis, precis. Det är det jag tänker också att det är ganska enkla modifikationer. Dessutom hade originaldyserna antagligen räckt till utan problem också så inget måste att gå upp till tex dessa saab dyser.

 

Med andra ord borde man få liknande siffror med bara M50-insug och borttagen Kat samt vässad mjukvara för det :)

 

Mvh//
A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-E , det är absolut en intressant fråga eftersom det är det som Bmw hade som tanke med insuget att göra vridmomentet högre på lägre turtall. Jag har frågat de flesta kunder som givit mig feedback gällande M50-insuget och optimerat program hur bottendraget har förändrats och man upplever att det inte är någon större skillnad faktiskt. Så körmässigt verkar man inte ha tappat så mycket i botten, men har tyvärr inte någon bänkning från när hans bil var original så kan inte se exakta skillnaden.

 

Jag vässar ju tändningen för 98 oktan även på bottendrag och lägre turtall så det kan ju vara anledningen till att man får tillbaka en del av den effekten som försvinner vid konverteringen av insuget.

 

Mvh//
A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du S52B32 blir med M50 manifold?

Det er jo egentlig trimma M52.

 

På en S52B32 som er solgt i/bygd for USA vil det funke ja, da denne motoren er on oppskremt M52 (på 240hk) som du sier. 

 

Men motoren som ble bygd for EU(eller resten av verden) (S52B32 med 321hk) er en helt annen motor som bla har et gasspjeld per sylinder, så her vil det ikke hjelpe noe å sette på M50 innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en S52B32 som er solgt i/bygd for USA vil det funke ja, da denne motoren er on oppskremt M52 (på 240hk) som du sier. 

 

Men motoren som ble bygd for EU(eller resten av verden) (S52B32 med 321hk) er en helt annen motor som bla har et gasspjeld per sylinder, så her vil det ikke hjelpe noe å sette på M50 innsug.

 

S52B32 motoren som sitter i US M3, S50B32 er motoren som sitter i EU M3. correct me if i'm wrong (men jeg er 99% sikker i min sak)

 

 

Hmm spennende, lurer på hvor mye det er i min M52B25 med M50 innsug, grenrør, oppborret gasspjeld og omprogrammert hjerne og nei jeg synes heller ikke jeg har mistet noe bunndrag.

 

En ting er dog sikkert, min neste Bmw kommer til å ha mer enn 200Hk, mye vil ha mer osv... Det er ikke det at jeg raser rundt å sånn men det er greitt å ha litt motor når man skal foreta forbikjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S52B32 motoren som sitter i US M3, S50B32 er motoren som sitter i EU M3. correct me if i'm wrong (men jeg er 99% sikker i min sak)

 

 

Hmm spennende, lurer på hvor mye det er i min M52B25 med M50 innsug, grenrør, oppborret gasspjeld og omprogrammert hjerne og nei jeg synes heller ikke jeg har mistet noe bunndrag.

 

En ting er dog sikkert, min neste Bmw kommer til å ha mer enn 200Hk, mye vil ha mer osv... Det er ikke det at jeg raser rundt å sånn men det er greitt å ha litt motor når man skal foreta forbikjøringer.

Ja det stemmer med motorkodene, var litt rask i vendingen her igår:)

 

Har M3 eksos inkl grenrør , M50 innsug og flashet datahjerne på min M52B28, kan ikke si at jeg la merke til noe bunndragtap etter modding.

Men har ikke fått målt den så jeg har ikke tall på min heller.

 

edit: Kom forresten over denne tråden her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?544874-Official-M50-Manifold-Swap-Thread

 

Der står skrevet at man får tap i bunndraget når man skifter innsug uten ECU mod, men er ikke noe merkbar tap hvis man chipper/flasher ECU

 

 dynocharts.jpg

Endret av steingal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...