Fekzen Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Hallå hallå, Har precis haft en kund som dynotestat sin bil med bara enklare mods och anpassat chip. 227,5 Hk och 286,3 Nm! 328i M52B28 med M50-insug och anpassat Fekzen chip. Dyser: SAAB 346 cc på 98 oktan.Katalysator borttagen. Fekzen chip anpassat för setupen.http://www.fekzen.se Mvh//A.Fekzen -Erik- og stig. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Nå er ikke jeg noen ekspert, men de tallene ser jo flotte ut, ihvertfall mtp hvor lite som er gjort!? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2014 Otis, precis. Det är det jag tänker också att det är ganska enkla modifikationer. Dessutom hade originaldyserna antagligen räckt till utan problem också så inget måste att gå upp till tex dessa saab dyser. Med andra ord borde man få liknande siffror med bara M50-insug och borttagen Kat samt vässad mjukvara för det Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Dette er jo noe som fler burde se nærmere på, mener nå jeg da. I all den tid folk snakker om luft filter og "effekt anlegg" for mer effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Jeg har et lite spørsmål. Hvor mye blir effektkurven flyttet oppover i turtallsregisteret i forhold til originalt innsug? Mister man mye moment og effekt i bunn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2014 K-E , det är absolut en intressant fråga eftersom det är det som Bmw hade som tanke med insuget att göra vridmomentet högre på lägre turtall. Jag har frågat de flesta kunder som givit mig feedback gällande M50-insuget och optimerat program hur bottendraget har förändrats och man upplever att det inte är någon större skillnad faktiskt. Så körmässigt verkar man inte ha tappat så mycket i botten, men har tyvärr inte någon bänkning från när hans bil var original så kan inte se exakta skillnaden. Jag vässar ju tändningen för 98 oktan även på bottendrag och lägre turtall så det kan ju vara anledningen till att man får tillbaka en del av den effekten som försvinner vid konverteringen av insuget. Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Hvordan tror du S52B32 blir med M50 manifold? Det er jo egentlig trimma M52. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Artig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Gøy å se dyno på dette. Imponert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Hvordan tror du S52B32 blir med M50 manifold? Det er jo egentlig trimma M52. På en S52B32 som er solgt i/bygd for USA vil det funke ja, da denne motoren er on oppskremt M52 (på 240hk) som du sier. Men motoren som ble bygd for EU(eller resten av verden) (S52B32 med 321hk) er en helt annen motor som bla har et gasspjeld per sylinder, så her vil det ikke hjelpe noe å sette på M50 innsug. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 På en S52B32 som er solgt i/bygd for USA vil det funke ja, da denne motoren er on oppskremt M52 (på 240hk) som du sier. Men motoren som ble bygd for EU(eller resten av verden) (S52B32 med 321hk) er en helt annen motor som bla har et gasspjeld per sylinder, så her vil det ikke hjelpe noe å sette på M50 innsug. S52B32 motoren som sitter i US M3, S50B32 er motoren som sitter i EU M3. correct me if i'm wrong (men jeg er 99% sikker i min sak) Hmm spennende, lurer på hvor mye det er i min M52B25 med M50 innsug, grenrør, oppborret gasspjeld og omprogrammert hjerne og nei jeg synes heller ikke jeg har mistet noe bunndrag. En ting er dog sikkert, min neste Bmw kommer til å ha mer enn 200Hk, mye vil ha mer osv... Det er ikke det at jeg raser rundt å sånn men det er greitt å ha litt motor når man skal foreta forbikjøringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 (endret) S52B32 motoren som sitter i US M3, S50B32 er motoren som sitter i EU M3. correct me if i'm wrong (men jeg er 99% sikker i min sak) Hmm spennende, lurer på hvor mye det er i min M52B25 med M50 innsug, grenrør, oppborret gasspjeld og omprogrammert hjerne og nei jeg synes heller ikke jeg har mistet noe bunndrag. En ting er dog sikkert, min neste Bmw kommer til å ha mer enn 200Hk, mye vil ha mer osv... Det er ikke det at jeg raser rundt å sånn men det er greitt å ha litt motor når man skal foreta forbikjøringer. Ja det stemmer med motorkodene, var litt rask i vendingen her igår:) Har M3 eksos inkl grenrør , M50 innsug og flashet datahjerne på min M52B28, kan ikke si at jeg la merke til noe bunndragtap etter modding. Men har ikke fått målt den så jeg har ikke tall på min heller. edit: Kom forresten over denne tråden her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?544874-Official-M50-Manifold-Swap-Thread Der står skrevet at man får tap i bunndraget når man skifter innsug uten ECU mod, men er ikke noe merkbar tap hvis man chipper/flasher ECU Endret Oktober 8, 2014 av steingal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Meget bra resultat hjul hk eller motor hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Oktober 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Aalgard, det är i motorn hade det vart på hjulen så hade man ju vart väldigt förvånad Mvh A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Går ut i fra at denne er benket i dyno og ikke i motor-bremsebenk, og lurer derfor hvor mye drivverkstap du har regnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå