yunus-yk Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Har en BMW e90 som har navi system. Når jeg går inn på service oversikten så står det at partikkelfilteren trenges å bytte. Står at den har kjørt 1400km for langt. Også står det at bilen må på service når jeg starter bilen. Må den byttes eller går det greit om jeg kjører den bare sånn. Partikkelfilteren ble sist byttet da den har passert ca. Litt over 80 000 km, nå har den gått 198 000km.
sanders54 Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Det går vel greit at den ikke er byttet, men vil vel anta at det er ganske slitt etter 120.000 km. Jeg ville ha byttet det så eksosen fungerer optimalt .
Otis Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Du kan kjøre til du får feil på bilen. Det er ikke sikkert at filter skifte ble registrert ved sist skifte.
TRF Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Filteret går tett, derfor må det byttes. Du kan lese mer om det her: http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/
yunus-yk Skrevet November 7, 2014 Forfatter Skrevet November 7, 2014 Men er ikke det mulig å regenerere filteret? Partikkelfilter koster jo noen tusenlapper
TRF Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Det finner du svar på hvis du leser avsnittet "DPF", første innlegg, første side, i linken jeg la ved. SweetBMW reagerte på dette 1
RagnarokEM Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Man får tak i sånn partikkelfilterrens, om du ikkje ønsker å bytte partikkelfilter trur eg noko slikt kunne vært mulig å teste ut?Eit litt "ukjent" merke i norge kalt Pro-tech skal vistnok være supert.
yunus-yk Skrevet November 8, 2014 Forfatter Skrevet November 8, 2014 Kan du sende en sånn link for det Ragnar?
yunus-yk Skrevet November 8, 2014 Forfatter Skrevet November 8, 2014 Man får tak i sånn partikkelfilterrens, om du ikkje ønsker å bytte partikkelfilter trur eg noko slikt kunne vært mulig å teste ut? Eit litt "ukjent" merke i norge kalt Pro-tech skal vistnok være supert. Kan du sende en link for det renseren ragnar? [emoji5]
RagnarokEM Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Kan du sende en link for det renseren ragnar? [emoji5] Beklager, såg ikkje kommentaren før nå http://www.bedre-bil-motor.no/ - "advertaisment for selve produktene til Pro-Tech". Disse er de som selger produktet : http://lutken.no/ (Vet ikkje om de sender, men du kan høre med dei kor du eventuelt for kjøpt det i nærheten av der du bor eller om du eventuelt kan kjøpe den av de. De har ein veldig flott kundeservice. Disse selger også pro-tech mener eg : http://www.hellanor.no/no/produkter/leverandoroversikt/leverandorer/pro-tec/ Letteste er vel gjerne å ta direkte kontakt med Lutken.no, de som har ansvar for distribusjon av produktet i Norge, de kan eventuelt svare på om det vil hjelpe også kan eg tenke meg. Det å bytte filteret koster i følge ein mekaniker eg snakket med mellom 12 og 20K som er enormt dyrt. Produktet til Lutken koster 200 og skal ha dokumentert effekt. Snakket med de for 2-3 år siden ang. pro-tech fordi det virket intressant. Men hadde ikkje bil på den tiden så fekk aldri såtte meg skikkelig inn i kor de selgte det (husker ikkje hva forandleren her i Bergen het). Man har også (Kor godt noen av disse produktene fungerer har eg ingen oversikt over): http://www.autocare.no/autocare/produkter/stp/stp-diesel/ http://www.tunap.no/produkter/auto/partikkelfilter/1-tunap-premium-131132-diesel-partikkelfilter-rens http://www.bilkontroll.no/nyheter/partikkelfilter-rens.html http://www.sm-produkter.no/?PageID=494&ItemID=17126
Lahelle Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 De fleste verksteder pleier å regenerere filteret, og om det ikke hjelper så kan det hende det hjelper å få det av bilen og brenne det rent manuelt. Har vært borti det før, men hadde ikke flaks med hverken å brenne det rent eller regenerering via OBD. Har du flaks så klarer du å redde det, ellers så koster det noen tusen lapper.
yunus-yk Skrevet November 9, 2014 Forfatter Skrevet November 9, 2014 altså jeg merker ikke noe i bilen, men det står på service oversikten at den har kjørt 1500 km over det den skulle ha kjørt med filtern. Da kan jeg vel bare regenerere den?
Haukefer Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Samme hos meg på e61 525d nå..Hos meg regenerer det innimellom av seg selv..merker heller ikke noe på bilen.. Sent from my iPad using Tapatalk HD
CrZyWiz Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Visst dere faktisk leser den dieseltråden, under avsnittet til DPF som TRF tipset om over her, så ville dere slupper å gjette\synse. http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå