Fahad Skrevet November 19, 2014 Share Skrevet November 19, 2014 Jeg prøvekjørte en 525D med 3 liter her om dagen og må si jeg ble litt skuffet. Jeg hadde forventet mye mer drag i forhold til 520D, jeg la jo selvfølgelig merker til motor lyden på en 525 var noe helt annet men selve draget var skuffende, jeg eier selv 520D med 184 hk og 525D hadde 204 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 19, 2014 Share Skrevet November 19, 2014 Ikke kjørt noen av de, men jeg har lest tidligere at F10 525d hverken føles, eller er nevneverdig raskere enn 520d. Så sistnevnte er jo en langt mer fornuftig bil, men firerlyd vs sekserlyd, spesielt på dieselsiden, er vanskelig å se bort fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet November 19, 2014 Forfatter Share Skrevet November 19, 2014 Ja det var kun lyden jeg la merke til og det var kun når jeg stod utenfor ellers er jo disse bilene veldig godt isolert..at den veier noe mer var heller ikke så merkbart. Man må vel helt opp til 530 for å virkelig merke store forskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 19, 2014 Share Skrevet November 19, 2014 Det er jo som du sier, ikke mye forskjell på de motorene i verken hk eller nm. Så da blir jo forskjellen mindre å. Vet ikke helt hva du forventet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet November 19, 2014 Forfatter Share Skrevet November 19, 2014 Hehe jeg forventet faktisk mye mer drag..da skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å betale så mye mer for en 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 19, 2014 Share Skrevet November 19, 2014 Den går jo bedre, 1 sekund raskere til 100, og den har penere lyd x6 kanskje? Også er toppfart økt med ca 12 km/t mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2014 Share Skrevet November 19, 2014 Jeg har kjørt både 520d (184 hk) og 525d (3,0l) flere ganger samt at jeg har en 530d selv til sammenlikning. Mitt umiddelbare inntrykk er at det ikke er store merkbare forskjellen mellom 520d og 525d på akselerasjon opp til 130 km/t, men over det så kjenner man at 520d mister pusten mer mens 525d er mer langbeint. 525d er også mer elastisk i de fleste hastigheter om man kan si slik om en dieselmotor, også kommer vi jo ikke unna det faktum at lyden er MYE bedre i 525d. 530d føler jeg sparker mer brutalt i lavere hastigheter samt at den mer eller mindre aldri går tom for krefter, den drar solid og gjevnt helt til fartsperra på 250 km/t. For meg som liker at det går litt unna så fant jeg ut at 530d var det enste riktige valget, men jeg kunne mer en fint nok levd med 525d på daglig basis også. 520d også for den saks skyld, men jeg klarer ikke å la være å synes at den akkurat blir litt for tam Men den motoren som skuffet størst var 525d med 2,0 literen kontra 525d med 3,0 literen, de føltes helt gjevne mens den gamle 3,0 literen virket faktisk mer spenstig i høyere hastigheter. Også var det jo lyden da, mulig det har noe å gjøre med inntrykket av 2,0 literen. I dette tilfellet hadde jeg enten kjøpt 520d eller gått opp på 530d, mens når det gjelder 520d kontra 525d 3,0 liter så hadde jeg lett valgt sistnevnte Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 20, 2014 Share Skrevet November 20, 2014 Jeg har hatt både 12`525DA med 2,0 (nye motoren) og 11`525DA med 3,0DA(Gamle motor 204HK) Jeg syns den nye motoren gikk litt bedre, mens syns fortsatt den gamle motoren (3,0) er bedre. Den føles sterkere, sikkert mye pga lyd og følelsen av en 6èr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34Stvg Skrevet November 20, 2014 Share Skrevet November 20, 2014 Har selv en F11 525d 2011 mod og er strålende fornøyd. Har prøvd 520d også. Den gikk godt, men hadde ikke samme draget på autobahn I Tyskland. 6 cyl diesel og 4 cyl diesel kan ikke sammenlignes lydmessig. Dette er en premium bil og burde hatt minimum 6 cyl både bensin og diesel uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet November 20, 2014 Forfatter Share Skrevet November 20, 2014 Jeg har hatt både 12`525DA med 2,0 (nye motoren) og 11`525DA med 3,0DA(Gamle motor 204HK Jeg syns den nye motoren gikk litt bedre, mens syns fortsatt den gamle motoren (3,0) er bedre. Den føles sterkere, sikkert mye pga lyd og følelsen av en 6èr. Har du solgt f10'en? Den i carbon sort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dizx Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Merkelig at ikke BMW har hentet ut mer enn 204hk av denne motoren.. En tuningboks er isåfall på sin plass. Stapp i en Hartge, og man får 240hk. Det vil man merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Det er ikke merkelig, men smart. De sparer jo utviklingskostnader ved å redusere effekt i en motor som er likedan som den som er sterkere. Det er jo genialt! Da kan de selge samme motor i Norge, som har slike sinnsyke avgifter, og tjene kanskje litt mer penger. Det er som er veldig bra er jo vi som kjøper de ned-justerte versjonene og tuner de opp igjen, da får man mye for pengene. Et veldig godt eksempel er jo Volvo V70, med sin 126hk 5-sylinder diesel fra 2005-2006. Den er likedan i 126hk, 163hk og 185hk, bare software forskjell. Så da kan man kjøpe 126hk og tune den til 220hk og 320nm til 470nm. Det er jo flott og artig! Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Hvordan ligger det an med tuning på en 520D 184 hester? Hvor mye mer hestekrefter kan man få? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Per dags dato, så er det kun Hartge som justerer eller var det BMW selv, med Performance Kit og opptil 210hk? Eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Min 520d er sprek nok, med sine 184 hk, rekker i mengder, bortsett fra savnet av lyden, og følelsen, men.. Haster ikke med 3,0 for min del, men i neste tilfelle blir det bensin, og manuell, igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå