Gå til innhold

E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT


ZGasi
 Share

Anbefalte innlegg

Hva tenker folk om soting av baklykter? Vurderer å gjøre dette for å få bilen til å se litt mer aggressiv ut. Ja, jeg vet at e38 er classy biler og burde hatt det originalt, men er bare film og kan fjernes etter en periode. 

 

Rensa EGR-ventilen for noen dager siden, og fikk plutselig tanken av å fjerne EGR helt. Altså EGR bypass. Soter mindre, får mer kraft også slipper jeg å få eksosgasser inn til innsuget. Noen som har prøvd dette?

 

Har også veldig lyst til å bytte alle emblemer på bilen til Alpina for å se hvordan det kommer til å se ut, så det blir nok gjort i nærmeste fremtid. Hva tenker dere om det? :)

 

 

post-84140-0-54480300-1443401338_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker folk om soting av baklykter? Vurderer å gjøre dette for å få bilen til å se litt mer aggressiv ut. Ja, jeg vet at e38 er classy biler og burde hatt det originalt, men er bare film og kan fjernes etter en periode.

Rensa EGR-ventilen for noen dager siden, og fikk plutselig tanken av å fjerne EGR helt. Altså EGR bypass. Soter mindre, får mer kraft også slipper jeg å få eksosgasser inn til innsuget. Noen som har prøvd dette?

Har også veldig lyst til å bytte alle emblemer på bilen til Alpina for å se hvordan det kommer til å se ut, så det blir nok gjort i nærmeste fremtid. Hva tenker dere om det? :)

Jeg har blokkert/fjernet egr på min 530D,det er og annbefale :) personligt liker ikke jeg de alpina merka :) hadde sikkert vert tøft og sotabaklykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for responsen:) merket du noe mer power etter du fjernet EGRen?

nei det tror jeg ikke, men hadde gjor det om EGR ventilen hadde vert tett med eksos koks, noe de ofte er :) jeg demonterte innsug og rensa det samt fjerna flapsa på innsuget når jeg først holdt på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke alpina ble noe fint, men får bli på bilen ca. en ukes tid. M-parallel felger med alpina senterkopper funker liksom ikke :P men det var verdt et forsøk! 

 

Er 2 ting jeg er veldig usikker med. Braided brake lines og strut bar. Noen som vet om man faktisk får bedre bremseeffekt og mer sensitive bremser med de bremseslangene som har ståltråd rundt? Eller om man merker at bilen blir stivere og mer stabil i svinger med strut bar? 

 

Er ikke sånn at jeg skal race med bilen, så trenger ikke strut bar. Men om det er positivt for sportsligheten, så hvorfor ikke. Bilen er deilig i svinger uansett. Braided brake lines har jeg hørt mye bra om, men også at folk ikke merker noe forskjell. Hadde ihvertfall vært kjekt med bedre bremser på bilen, da det kjennes som bilen er litt tung. 

post-84140-0-24330600-1443557479_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert EGR-bypassen i dag, og fikk også hentet nye naviknapper hos bilia da de gamle var litt slitt. Etter det fikk jeg en venn til å kode bilen slik at den ikke skulle gi feilmelding på dekktrykksensorer. Er irriterende med melding, så han fjernet melding om det midlertidig til jeg skal få på nye sensorer. Helt til slutt bestilte jeg time hos scandinano for å få sota baklyktene! :) nå gjenstår det å bytte endeledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to E38 730d M-Sport, 2001 - SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...