Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Pratet me dem har som BMWhat i Tyskland. Og fikk følgende svar på coding av F30:

Hello

Thank you very much for your email

Regarding coding for F-models ...

At the beginning we were not sure if the F-model coding could be realized at all with such an app.

Initially we were quite happy to see that everything went well and we made good progress.

But recently we encountered some difficult problems which delayed the implementation.

Unfortunately I cannot tell exactly how long it will take – but currently I am quite confident that latest Q3 this year we will have a working solution.

As you might know – F model coding today can only be done with a new special cable if at all. This cable cannot be connected to iPhones or Android though – only PCs.

While we have been trying to make it work with our current adapter – it turned  out that unfortunately it is not possible – the technical enhancements made by BMW in the new modern F-series are just too huge and complex.

However therefore we have been working on a new adapter with its own new software and communication which will make it possible to code F-models.

The new adapter is being developed in particular to support the newest F-model communication!

I can definitely say is that the F-model coding will be a free new feature in the app - as it is for the E-models already.

To better understand these F-model problems, the E39, E38 models have been worked on - because we believe that this will help to understand the coding of the F-models as well.

Greetings from Munich

Parvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da har jeg bestilt kabel og begynt å lete etter E-Sys/PSdZData. Ser ut som jeg kan få tak i E-Sys 3.26.1 og PSdZData 3.56.1. Er dette kurant? Ser noen poster på nettet om at det er gjort noen endringer på PSdZData 3.54 eller 3.55 som gjør dem nesten ubrukelige. Gjelder dette 3.56 også?

 

Jeg hadde egentlig tenkt å få BMW til å oppdatere software i alle modulene på service til uka, og da trenger jeg vel de nyeste PSdZData-filene? Bør jeg droppe softwareoppdatering i bilen og beholde 2011-versjonene?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker psdzdata versjon høyere enn 3.55.4 (etter 11\2014) så kjører bmw med "light" utgavene av CAFD. Dvs at uten en løsning som heter TokenMaster premium esys tool eller noe sånt (må betales for) så får du ikke kodet bilen selv med såkalt FDL koding.

 

psdzdata du må ha for å kode bilen må være tilsvarende eller nyere nivå eller bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker psdzdata versjon høyere enn 3.55.4 (etter 11\2014) så kjører bmw med "light" utgavene av CAFD. Dvs at uten en løsning som heter TokenMaster premium esys tool eller noe sånt (må betales for) så får du ikke kodet bilen selv med såkalt FDL koding.

psdzdata du må ha for å kode bilen må være tilsvarende eller nyere nivå eller bilen.

Er TokenMaster premium dyr?

Ser også at det er noe som heter E-sys launcher eller noe sånt, men får ikke helt tak på hva den gjør. Noen som kjenner til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke noe alvorlige dyre greier, eneste var at for ikke kommersiell bruk så ble du låst til EN  Fserie, altså valgte du F25 så låser den seg der i minumum 7 dager eller no, før du da kunne velge en annen, som da låste seg i 7 nye dager.

 

Jeg bruker 3.26.1 med psdz 55.4. Funker knall så lenge bilen ikke er produsert etter oppdatert 2014\11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen anelse om det er noen store forbedringer mellom 2011 og 2015 software på F25?

Det ser ut som dagens 211-hester har bredere dreiemomentkurve enn 2011. Vil dette endre seg ved en softwareoppdatering, eller er motorparameterne låst til original årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ike endres noe effekt eller noe slikt på motor. Jeg hadde ikke oppgradert om jeg ikke hadde merket noe.

Men når sant skal sies da så er det bare å kode via ista da i stedet men da er det lott begrenset hva man kan kode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...