Gå til innhold

Ford scorpio, er det marked for det lenger?


håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 1991 ford scorpio som jeg lurer på og omsette, den er veldig fin, kun 115000 dokumenterte km, en eldre dame som eier frem til 09/14, den har således vært uten skilt siden da. Det er 2.0 doch med automat, og oppvarmet frontrute, varme i setene osv. Bilen fungerer veldig bra og gode dekk på felg. Alt virker. Den er dog noe bru i hjulbuer bak og kanaler.

Er det noen som vil betale litt for et slikt klenodium tror dere? Ja og den er eu ok til 04/15

Den ser ut som ny innvendig, kassettspiller og goe greier.

post-49721-0-52762800-1420388002_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er så mye verdi en en slik gammel vanlig Ford nei.

Bare Ford som har/hadde varme i frontruta. Ford har patent. men får kjøpt ruter med varme til mange biler fra andre levrandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en tilsvarende 1993-modell. Scorpio er utrolig gode å kjøre med over snittet gode seter, enorm plass innvendig, lavt bensinforbruk og varme i frontvindu. Ser helt ok ut og.

Det som trekker ned generelt sett er at 2.0-literen er lite inspirerende å kjøre (ble bedre i Mondeo mk1), og i ditt tilfelle automatkasse. Folk som kjøper Scorpio i dag er gjerne entusiaster eller folk som skal ha sladdebil til vintersbruk.

Dessverre har ikke disse noe særlig verdi, og får det nok aldri. Så jeg ville heller brukt den som arbeidsbil slik at man fikk litt valuta for pengene. Tipper du får 11-12k på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var noe i den retningen dere sier over her at det er en lite spennende modell, men bilen dkal ha + for at den er god å kjøre, men at det kan være en god arbeidsbil/vinterbil, og da er ikke varme i frontruta og forakte, ruta ser ganske ny ut og, og jeg vil tro det er en kostbar affære om den trenger å skifte? Bilen har hværtfall potensial til å være en sliter i en rekke år til.

Det som slo meg når jeg leta på finn etter noe tilsvarende, var at det nesten ikke var treff i det hele tatt og ingen som kunne sammenliknes. Var det en utgående modell allerede når den ble lansert, så svært få kjøpte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpio solgte nok best i årene 1986-1990 også dabbet det mer og mer av. Jeg sitter ikke på tall, men det er mitt inntrykk. Den fikk en liten facelift på 1992/93-bilene før den ble redesignet i 94/95, og det var vel starten på slutten.

Det er ikke til å stikke under en buesofa at den jobbet i motbakke prismessig. Den konkurrerte med glimrende biler som W124, E34 og Audi 100 C4, og da er det ikke lett å hevde seg. Det merket også blant annet SAAB 9000, Toyota Camry, Mazda 929 og dels Opel Omega. Gjennomsnittsalderen på vraking av Scorpio er lav, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Virker som eierne ikke var villig til å påkoste bilene når de ble noen år, samt at verditapet var høyt. Scorpio har i mine øyne aldri vært direkte dårlige biler - de rustet ikke ekstremt og min funket fjell. En bekjent hadde en slik i 10 år uten trøbbel.

De gikk under navnet Mercury i USA. Mulig de passet bedre der borte enn her i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 000 bør du hvert fall få for den. Pleier å sope gjennom finn hver dag, og det er ikke mange Scorpio man ser. Kan vel være muligheter for at den burde legges ut på fordforumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg den ut på Ford forum.

Det at den har lite interesse her ,bør absolutt ikke tilsi at den har det på et Ford forum.

En original e30 316 hadde jo vært søppel å annonsere på et Ford forum mens her hos oss hardcore Bmwere er den jo gull verdt.:).

Så igjen,et forum der Ford fansen er,blir du nok kvitt den.

Så jo fin ut og jeg for min del synes Scorpio var en riktig så koslig bil å kjøre.

Driftsikker var den jo og.

Lykke til med et evnt.salg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er/var vel en bil for mellomsegmentet ala 124 og e34 og Camry som ble nevt over her. Hadde prisen vært det samme, hadde jeg nok gått for en ny 124. Jeg har forøvrig en 124 nå og har hatt det før. Opplevd kvalitet er milevis unna Scorpioen. Hør på dørene når de lukkes, kjenn knappene du trykker på, lydene inne i bilen sjenerelt, så det var nok en naturlig død for scorpioen, Hvis de var prismessig temmelig lik en tilsvarende 124 og en E34.

Det er lenge siden jeg hadde E34, men mener og huske at der var også opplevd kvalitet god, samtidig som BMW og Mercedes har lenge vært "bedre enn naboen"

Men det er vel svært få som leter etter en god scorpio, på lik linje folk leter etter en god E34. Jeg skal hværtfall legge den ut, så får jeg nok fort se om det fortsatt er en aktuell bil i noens øyne.

Er det noen som vet om ford forum med litt aktivitet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 000 bør du hvert fall få for den. Pleier å sope gjennom finn hver dag, og det er ikke mange Scorpio man ser. Kan vel være muligheter for at den burde legges ut på fordforumet.

Jeg ga 18 000 for min 1994 modell E34 520I med skinn, automat, utvidet klima og ellers i god stand. Tror nok heller det må satses på å bli kvitt Scorpioen som delebil eller eventuelt vinterbil for rundt 10 000 kr, som det nevens over her så har det aldri vært noen spesiell bil og kommer heller aldri til å bli det. Når disse var mye så konkurrerte vel 2,0 literen mot 518I prismessig, kvaliteten er det stor forskjell på naturligvis siden Scorpio er en litt finere "smør og brød" bil mens E34 5-serie var en fullverdig premiumbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000 alt for lite! :)

skal godt gjøras og få 10 lapper for en DOCH automat mk2 scorpio. vertfall da den ikke er strøken,

 

Ford+Automat= SUGER, men hadde denne vert manuell kunne man nok kansje fått 10 for den, men scorpio er som bmw 5 serie i mine øyne , egentlig dødfødt at de ble levert med 4 cyl motor :-P

 

men skal nevnes at forruten om at doch motora er dårlig og automaten er muligens enda dårligere hvis det blir brukt litt, så er jo scorpio en fenomenal god bil og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye får jeg for en toyota avensis a§?

 

 

Dumt å lage tråd om en bil ingen er interessert i på ett bmw forum... 

 

Du har nå to valg: Enten lager du tråd på fordforumet, eller legger ut bilen til 15-20k på finn.no så får du heller selge den når du får ett vettugt bud :)

 

Synsing fra folk på bimmers er bare bortkasta tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...