Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Bilen er strømtom, og jeg får dermed ikke låst opp bilen.. jeg finner heller ikke wier'en så jeg får opp panseret (ja, har tatt av nyrene). Noen påstår jeg kan føre strøm gjennom ledningene til skiltlysene, men noen mener at da vil alt av sikringer gå.. Noen andre forslag til hvordan jeg kan gi bilen litt strøm så jeg får låst opp ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 hvilken bil er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Du skal kunne åpne dørene med bare nøkkelen på E34 mener jeg? Løft dørhåndtaket, vri nøkkelen nesten 180 grader (Forbi det vanlige punktet). Det skal gjøre det mulig og nød-åpne døren uten strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Tar du jobben med å krype under kan du iallefall koble deg rett på den store plussen på starteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2015 Det er en e46, 2000 mod.. Glemte å skrive det.. Kan prøve å krype under ja, men jeg aner ikke hvor starteren sitter på denne bilen her, og har heller ikke særlig til lys å bruke her.. Fått forslag om å ringe Viking, men dem får vel ikke gjort noe annet enn forslagene som alt er gitt, så da er jeg jo like langt.. Må da virkelig gå ann å få opp bilen uten strøm, på et eller annet vis, uten å ødelegge noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Tror det er letter å komme til plusspunktet på dynamoen. Hvis ikke må du borre opp en lås, det er noe herk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 vet ikke med e46, men e39,e38 og e34 går det an å låse opp med nøkkelen så gjør sikkert det på e46 også ? vet låsen kan være litt treg da den sikkert aldri blir brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 Forrige uke hadde vi problemer med og låse opp bilen til en kompiss av meg, en bmw 525ia 1999 modell. Vi fikk ikke til og åpne den noen steder.. Jeg tokk og plukket ut blinklysa på skjermen ( venstre side) kuttet ledningene og ga strøm fra en hjelpebatteri. Pluss på den ene og minus på den andre. Deretter trykket jeg knappen for og låse opp og den kom med engang! Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd det trikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 5, 2015 Share Skrevet Januar 5, 2015 http://bimmers.no/topic/793592-f%C3%A5r-ikke-l%C3%A5st-opp-bilen-bmw-e46-320d-2000mod/Holder med en tråd du lierbimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizza Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Hadde samme problemet på min A6. Jeg fikk krype under og sette på lading gjennom starteren. Dynamo fungerer også. Nå vet ikke jeg om du får opp bagasjerommet, men du kan også prøve å gå inn der og prøve å åpne dørene gjennom skiposen elns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 alt av sikringer vil ikke gå. om du lader med svak strøm burde det ikke by på noen problemer. er ikke verdens undergang om 1 sikring ryker heller. starteren sitter på venstre side av motor mot girkasse om du velger å gå den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 ringer du naf/viking så jekker de opp bilen å setter strøm på starter/dynamo om ikke du gidder selv da det de gjorde for meg på e34'n jeg hadde (hadde nøkkel, men mekanismen som åpner uten sentrallås var knekt, så funket kun med sentrallås, men var strømtom) hadde vanligvis ordnet dette selv, men var 25minus, så gadd rett og slett ikke (og naf har 2 redninger i året inkl i medlemskapet ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Nå kommer det tre sikkert jævlig dumme spørsmål fra meg, og du har sikkert prøvd, men: Er ikke batteriet til E46 plassert i bagasjerommet? Går det ikke å låse opp bagasjerommet manuelt? Burde det ikke da la seg gjøre å låse opp bagga, koble startkabler rett på batteriet og deretter låse opp bilen med sentrallåsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Nå kommer det tre sikkert jævlig dumme spørsmål fra meg, og du har sikkert prøvd, men: Er ikke batteriet til E46 plassert i bagasjerommet? Går det ikke å låse opp bagasjerommet manuelt? Burde det ikke da la seg gjøre å låse opp bagga, koble startkabler rett på batteriet og deretter låse opp bilen med sentrallåsen? Ikke alle e46 som har batteriet i bagasjen. Kun E46 med 6 Sylinderet motor. 316-318 har i bagasjen. Går ann og låse opp fra bagasjen også. Men kommer vell ann på om den er blitt brukt før eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) E46 min har batteriet baki men det er 6syl.Ellers så er det, sett framifrå, heilt oppe til venstre meiner eg.Det er ingen nøkkelhull på bagasjedøren min og du må vel av med eit deksel for å åpne det innenfra. Endret Januar 8, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå