Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høt kjøpte jeg meg en bmw e46 2002 modell face lift, og har nå veldig lyst til å ettermontere angel eyes med hvitt lys slik at den blir "komplett".

Ser at det er skrevet en rekke tråder om dette, men det jeg lurer på er risikoen for å ødelegge lykta ved en slik modifisering :P er student og lyktene er jo helt sinnsykt dyre, og jeg har ikke råd til å bare prøve meg frem.....

Har xenon på både nær og fjernlys, og lyktene som sitter i er originale.

Hvis noen av dere kunne sendt en link fra ebay med angel eyes dere har god erfaring med og som lyser hvitt hadde det vært supert!

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil, så kom aldri E46 med Xenon i fjernlys.

Har den linser eller bare ettermontert xenon pære sett i fjernlys?

Et kjapt google søk så finner du veldig mangnen detaljerte guider på montering. Er ikke vanskelig jobb, og sålenge du tar deg litt tid så så skal det noe til for at du ødelegger noe. Har gjort det flere ganger på E46 både med og uten Xenon og har aldri ødelagt noe.

Skrevet (endret)

Forumregler: Husk å søk før du poste ny tråd, da det finnes utallige tråder/innlegg og DIY om dette.

Samt milliarder av DIY på google.no.

E46 kom aldri med xenon i fjernlys nei.

Og btw så sjekk LED tråden min nederst s.1.

Endret av Reef89
Skrevet

Jo, man fikk e46 med xenon fjernlys (bi-xenon). Usikker på når dette ble tilgjengelig, og om man fikk det på alle modeller/karosserier, men det finnes.

Skrevet

Ja, jeg mener det ble tilgjengelig på 2002-modellene og utover.

Man kan risikere at festedingsene på lykteglassene knekker om man er uforsiktig, men utover det vil jeg påstå at det ikke er noe mer risiko med å gjøre dette enn å bytte til vinterhjul.

Skrevet

Hmm.. dette har jeg aldri sett eler hørt, men det stemmer vel da. :)

Å bytte til ringer i lyktene er ingen sak selv om man er grønn. Eneste risikoen jeg vil lufte (og av erfaring) er at klipsene på lykte glasser knekker lett.

Skrevet

Slik er det stort sett på alle (halvgamle) biler som har bi-xenon. En pære til nær- og fjernlys med en klaff som veksler mellom lyset, og en pære for lyshorn.

Skrevet (endret)

Så utrolig bra at risikoen er såpass liten:) kunne noen sendt link fra ebay med noe dere har god erfaring med? :) vil ha hvitt lys

http://www.ebay.com/itm/BMW-Angel-Eye-Halo-Light-Error-Free-LED-SMD-E46-E39-E38-E36-White-3-5-7-series-/221653939639?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item339b9ab5b7

Jeg har dette settet på min bil.Settet er til biler med linse, altså Xenon. 6000k i lysstyrke. matcher bra  med LED tåkelys. 

Dårlig bilde, men du skjønner vel tegninga. 

post-80162-0-51224900-1420590283_thumb.j

Endret av Slavearbeider'n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...