Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har en bmw 316 2003 modell bensin og skal såklart leke meg litt.... men når jeg clutcher går turtallet opp til 6000 omdreininger men når jeg slipper clutchen så kommer ræva og bilen detter ned til 2000 omdreininger nesten med engang og gjør att jeg ikke får holdt en slædd, anti spinn er ikke på. hva kan være galt? 

Endret av Anders Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være ganske brutal for å få en 316 til å slædde pluss at bilen har "open diff" noe som vil si at den spinner bare på 1 hjul, Altså det hjulet det er minst motstand på.
Har prøvd dette selv å skal du prøve å ta donut eller noe sånt så spinner den bare på det innerste hjulet.
Du kan kanskje få det til i 3 sek om du går bånn gass mens du ratter hardt mot venstre en stund også hiver deg fort over mot høyre etterpå.
Se bildet så ser du at det er mye bare på 1 hjul untatt når du hivern over å det er ikke snill behandling

gallery_65816_218_2568963.jpg

Endret av Thomas E46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en bmw 316 2003 modell bensin og skal såklart leke meg litt.... men når jeg clutcher går turtallet opp til 6000 omdreininger men når jeg slipper clutchen så kommer ræva og bilen detter ned til 2000 omdreininger nesten med engang og gjør att jeg ikke får holdt en slædd, anti spinn er ikke på. hva kan være galt?

Du må huske å stramme strikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er iallefall ikke at du har en åpen differensial. Hadde du hatt en sperredifferensial ville begge bakhjulene fått feste og bilen/motoren sannsynligvis stoppet på stedet. Jeg tror at du må være mer brutal med clutchen og gasspedalen for å få bakhjulet til å spinne. Det burde være mulig å slædde med en 316 også selvom både effekten og dreiemomentet er lavt. Går det ikke på tør asfalt så prøv på våt asfalt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...