Gå til innhold

Rød F31 318xd

RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke holdt på så veldig lenge med detailing hobbyen, så driver å tester litt. Men blir vell å bestille enten Swisswax Shield eller Fusso Coat til våren. Får bare legge på voks litt oftere for å holde gjennom vinteren :)

Ja, litt kjipt at lakken er såpass tynn.. Men det er vell slik den nye typen lakk er tenker jeg.Det var bare på kantene og hjørnene det "lyste" svart gjennom. Tenker at lakksprøyta ikke er ført skikkelig rundt kanten ved lakkering elle noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke holdt på så veldig lenge med detailing hobbyen, så driver å tester litt. Men blir vell å bestille enten Swisswax Shield eller Fusso Coat til våren. Får bare legge på voks litt oftere for å holde gjennom vinteren :)

Ja, litt kjipt at lakken er såpass tynn.. Men det er vell slik den nye typen lakk er tenker jeg.Det var bare på kantene og hjørnene det "lyste" svart gjennom. Tenker at lakksprøyta ikke er ført skikkelig rundt kanten ved lakkering elle noe slik.

Shield kan jeg anbefale på det sterkeste. En av mine favoritt vokser. Lett å legge, lett å ta av, lukter godt og den har god holdbarhet. En bil jeg la den på kjøres ukentlig 400km gjennom hele vinteren og den holdt i 7-8mnd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shield er en kanonvoks ja :) Har alltid brukt den på egen bil. Fusso Coat er råere på sheeting, men kjenner ikke til holdbarheten.

Kjører en test på DCN du kan lese av begge disse og flere. http://www.detailersclub.no/forum/topic/22519-test-av-9-forskjellige-lsp-oppdatering-241114/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shield er en kanonvoks ja :) Har alltid brukt den på egen bil. Fusso Coat er råere på sheeting, men kjenner ikke til holdbarheten.

Kjører en test på DCN du kan lese av begge disse og flere. http://www.detailersclub.no/forum/topic/22519-test-av-9-forskjellige-lsp-oppdatering-241114/

Har faktisk lest denne tråden :) Var faktisk denne testen som fikk meg til å bli nyskerrig på Fusso Coat`en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lest denne tråden :) Var faktisk denne testen som fikk meg til å bli nyskerrig på Fusso Coat`en :)

Hyggelig :)

Skal bli oppdatert snart, må bare orke. Er så pes med photobucket osv.

Fusso Coat ble lagt i slutten av okt tror jeg, og nå er det 18.jan. Vasket bilen her om dagen og den har kjørt 3000km tror jeg, Fusso Coat ser fortsatt nylagt ut. Helt utrolig forskjell fra de andre i testen mtp. sheetingegenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusso Coat er bestilt ikveld :) Så da blir det å vaske ned bilen, ta en lett polish og legge på Fusso`en.. Må ta en lett polish pga var uheldig med den første vasken da jeg ikke hadde asfaltfjerner tilgjengelig, og for mye skitt satt fast i voksen. Selv etter 3 omganger med Bilt Hamber Autofoam var den ikke ren nok til å vaskes med hanske. Så da ble det en del vaskeriper. :-/

Ellers er jo planen å senke den. MEN etter å ha studert understell og vinkler på drivakslinger foran når den står på bakkenivå, så er jeg i tvil.

Her er ett bilde av vinkelen på drivakselen foran når bilen står på løftebord. Med en allerede så "bratt" (ser ikke så gale ut på bilde) vinkel på drivakselen oppover fra diffen til navet, så vil den jo bli enda værre når den blir senket (ca 3-4 cm)

post-43548-0-30611800-1421704791_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. Ja, den er litt dau i forhold til E46`en.. Men da blir det bare ekstra morro å kjøre "gamle-mor" ;-)

Har sjekka Performance-kittet, men dette er kun tilgjengelig på 320d enda. Mulig det kommer til 318d etter hvert. Da vurderer jeg det sterkt, for dem mangler en del power i mellomregisteret. (eller, i hele registeren egentlig da) ;-)

SSP senket en X-drive F31 40/30, de hadde ingen problemer med denne bilen. Men jeg syns vinkelen på drivakselen blir for stor. Mulig jeg kanskje går for 30/30 eller ///M fjærer (25mm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at du hadde problem med asfaltpartikler allerede. Jeg har kun brukt Prickbort en gang på min bil siden jeg polerte og beskyttet den i slutten av oktober. 

Spennende med Fusso Coat :) Den kan bli litt skjoldete har jeg opplevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske mørkt da jeg vaska bilen første gang, så jeg oppdaga det ikke før det var for seint egentlig. Merket plutselig at vaskehansken ble seig å dra over bilen, og så ble vaskehansken gradvis mer og mer skitten. Burde selvfølgelig bare stoppa og spylt av bilen til jeg fikk tak i asfaltfjerner, men jeg ble så sur og irretert at jeg svampa resten av bilen mef lettere trykk.

Når jeg kjørte den inn i lyset i garasjen så jeg først hvor skitten den var. Det kunne nesten se ut som den hadde stått ved siden av noen som hadde tectylert en annen bil. Svarte prikker/belegg på hele bilen. :-/ Dagen etter fikk jeg tak i Shell sin gule asfaltfjerner. Spayet på, og da løsnet det lett som ingenting. Denne er snart brukt opp, så nå skal det handles 10 liter med Prickbort ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske mørkt da jeg vaska bilen første gang, så jeg oppdaga det ikke før det var for seint egentlig. Merket plutselig at vaskehansken ble seig å dra over bilen, og så ble vaskehansken gradvis mer og mer skitten. Burde selvfølgelig bare stoppa og spylt av bilen til jeg fikk tak i asfaltfjerner, men jeg ble så sur og irretert at jeg svampa resten av bilen mef lettere trykk.

Når jeg kjørte den inn i lyset i garasjen så jeg først hvor skitten den var. Det kunne nesten se ut som den hadde stått ved siden av noen som hadde tectylert en annen bil. Svarte prikker/belegg på hele bilen. :-/ Dagen etter fikk jeg tak i Shell sin gule asfaltfjerner. Spayet på, og da løsnet det lett som ingenting. Denne er snart brukt opp, så nå skal det handles 10 liter med Prickbort ;-P

Høres veldig merkelig ut på nybehandlet bil! Da har du vært veldig uheldig og stått inntil noe vegarbeid el. eller kjørt på nylagt asfalt (sjeldent i disse årstider?) tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...