John Kr Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Hei Dere har sikkert greie på dette... Tenkte jeg skulle koble telefonen opp mot bilen, jeg har selvfølgelig fått lagt til telefonen slik at jeg bruker hansdfree i bilen, saken gjelder mellom bilen og apper på telefonen. At jeg fikk det til er vel å overdrive litt. Fikk laget meg en konto hos BMW, la inn chassi nr, men da fikk jeg melding at min bil ikke kunne legges til, hmmm.... Min 5-serie er en 2012 modell og har egentlig alt av utstyr som trengs (håper jeg). Fikk installerte 3 stk BMW apper på min Andrioide telefon, men her stopper det meste. Er det noen som er drillet på dette som kan forklare med enkle ord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 17, 2015 Share Skrevet Januar 17, 2015 Hva slags utstyr har du da? Dessuten er det jo en viss forskjell om du har lastet ned BMW Remote såå eller Connecteddrive appen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2015 Hei. Jeg har igjen BMW Connected, her kan du kommunisere med bilen angående drivstofføkonomi osv, denne app'n ser interessant ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Jeg må koble til med kabel i midtkonsollen på bilen, og starte bmw Connected appen, da får jeg kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2015 ok, det har jeg ikke prøvd, får prøve det da. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgny Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Jeg har det samme problemet på min E89 2011mod. Så jeg var innom den lokale BMW butikken, og spurte der. Da fikk jeg beskjed om at Connected Drive bare fungere på biler som er produsert etter 07/2013 her i Norge p.g.a noe server greier . Er det noen her som kan bekrefte det? Har sjekka med BMW Tyskland, og fått beskjed om at dette skal fungere i Norge på lik linje som i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Det nytter dessverre ikke å høre med BMW-forhandlere om slikt. Er bilen din norsksolgt? Er du på jakt etter connected drive, eller remote-greiene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgny Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Den er solgt ny i Tyskland 04/2011 men produsert i 2010. Vil gjerne ha både Coonected Drive og remote hvis det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Du kan forsøke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgny Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Har prøvd dette, og ble fortalt at BMW Norge kunne fikse det for meg. Noe den lokale BMW butikken ikke ville eller kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 BMW forhandlere gidder ikke engang prøve så det kan du glemme. Men du kan gjøre følgende om du har TeleServices, Control for Teleservices og Combox (Etter det jeg har fått med meg) Biler pre 07/2013 har et fastmontert sim fra en Tysk provider, de etter 07/2013 har løst sim kort som du kan bytte til Norsk og da kan BMW forhandlere hjelpe deg. Det er hvert fall det jeg har lest meg fram til. Lag en konto på den Tyske ConnectedDrive portalen: https://www.bmw-connecteddrive.de/cdp/release/internet/servlet/login?locale=de_DE Det kommer opp en feilmelding når du prøver å legge til bilen din. Da får du en link til en PDF og/eller du kan ringe BMW ConnectedDrive services i Tyskland. PDF er et egenærklærings skjema som sier at du er du og bilen er din. Scan inn vognkortet ditt også da dette må sendes inn samtidig. Sendes på epost bare så går passe fort. Si du skal aktivere ConnectedDrive men at du IKKE skal ha hjelp av BMW Norge. Etter en stund, tok vel 2 uker for meg så var bilen aktivert. Så måtte jeg kjøpe tilgang på tjenester, den billigste holder nok i massevis. Dette er et år av gangen du betaler for, om det ikke er inkludert i bilens utstyrsliste (Tror det oftest er i USA) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgny Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Har ikke Combox, men jeg skal prøve det på nytt. Så får jeg håpe det går denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Om du ikke har combox er ikke dette mulig uansett. Er du sikker på du ikke har combox? En 2011-modell har normalt dette om den har relevant utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgny Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 (endret) Har ikke Combox trur jeg. Åssen kode har eventuelt den da?? Endret Januar 23, 2015 av Torgny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 23, 2015 Share Skrevet Januar 23, 2015 Det enkleste er nok om du legger ut utstyrslisten din her, eller evt. skriver opp chassis- eller registreringsnummer. Combox står normalt med koden 6VC i utstyrslisten, men det finnes tilfeller der den er montert uten at denne koden er i bilen. Om du har USB-kontakt for avspilling av musikk, mulighet for å spille av musikk via bluetooth og slikt så har du uansett combox. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå