Gå til innhold

Min 420iA xDrive Gran Coupe.

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Fordelene er : 

-Glasshard coating som ligger å beskytter lakken 

-Ved ordentlig behandling blir bilen blank.

- Beskytter mot steinsprut

-beskytter mot syrer (baijs fra fugler) , asfalt prikker , oljer og generelt dritt som ligger på veien eller kommer opp fra asfalten når det regner.

-Hydro fobiske evner som gjør at det meste bare preller av.

Gå inn på detailersclub og les rundt. Er et produkt/behandling som blir sett på som noe av det bedre innenfor detailing verden :)

Den hjelper IKKE mot steinsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelene bortsett fra bra shine? Skal det være motstandsdyktig mot små steinsprut f eks?

Den stopper ikke steinsprut. Da må du på tanksstadiet for å få det til. Den hjelper mot vaskeriper, holder bilen lettere ren, møkka fester seg ikke. Nå kan jeg kjøre i to uker med kun regner og bilen ser ikke møkkete ut. Hvis det er noe mer du lurer på, er det bare å sende meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Merket i sted at det skurrer litt fra en eller annen høyttaler bak under visse låter, på moderat lydnivå. H/K anlegget spiller jævlig høyt, og jeg har aldri orket høyere lydnivå enn halve volumet (av max).

Er dette en garantisak eller er det ikke vits i å prøve seg engang? Skikkelig idioti om man sprenger høyttalere på halvt volum, på anlegg man kjøper spesielt fordi man ønsker å spille mye musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket i sted at det skurrer litt fra en eller annen høyttaler bak under visse låter, på moderat lydnivå. H/K anlegget spiller jævlig høyt, og jeg har aldri orket høyere lydnivå enn halve volumet (av max).

Er dette en garantisak eller er det ikke vits i å prøve seg engang? Skikkelig idioti om man sprenger høyttalere på halvt volum, på anlegg man kjøper spesielt fordi man ønsker å spille mye musikk.

Jeg har også HK-anlegget og det høres ut som noe er løst i høytaleren i døren på førersiden. Hver gang det er moderat med bass så hører man det... Veldig irriterende, men har ikke gjort noe med det. Spent på hva de kommer til å si om det. Jeg er en type som helst unngår verksted-besøk, selv om det er merkeverksted eller ei. Da tenker jeg på riper i lakken, kantkjøring, dårlig arbeid osv. De sier alltid at det har vært der tidligere, og ferdig med det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også det samme på f10'en min. Nå har ikke jeg HK-anlegget men hifi pro. Jeg kan høre at det skurrer fra passasjersiden foran hos meg. Jævlig irriterende men det gjelder kun på enkelte låter

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller dere musikk fra Spotify på Apple produkt da?

Jeg oppgraderte til Ipod og ny Y kabel til denne nå vår (Har ikke combox). Fikk da plutselig problemer med forvrenging på lyden fra Spotify.

Etter flere dager med feilsøking, så fant jeg ut at hvis jeg stillte equalizer på Spotify nesten helt ned, så forsvant problemet.

Det hørtes ikke på alle sanger, men spesielt de med mye bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også HK-anlegget og det høres ut som noe er løst i høytaleren i døren på førersiden. Hver gang det er moderat med bass så hører man det... Veldig irriterende, men har ikke gjort noe med det. Spent på hva de kommer til å si om det. Jeg er en type som helst unngår verksted-besøk, selv om det er merkeverksted eller ei. Da tenker jeg på riper i lakken, kantkjøring, dårlig arbeid osv. De sier alltid at det har vært der tidligere, og ferdig med det.... 

Jeg er også typen som vil unngå verkstedsbesøk pga. jeg verken liker å krangle og er nesten avhengig av å ha den i hverdagen. Spurte om dette siden kanskje noen andre kunne delt erfaring med denne type garantisak.

Jeg opplever også det samme på f10'en min. Nå har ikke jeg HK-anlegget men hifi pro. Jeg kan høre at det skurrer fra passasjersiden foran hos meg. Jævlig irriterende men det gjelder kun på enkelte låter

Ja, det gjelder bare enkelte låter for min del også. Og det har nesten ingen sammenheng med at låta er basstung eller ei. Særlig på eldre låter begynner det å skurre. Jeg er veldig, veldig skuffet over kvaliteten på BMWs høyttalersystem. Hadde jo skjønt det om jeg kjørte max volum, men går sjeldent over halve volumet (ikke sant, HPL, det blir fort ukomfortabelt om man spiller høyere enn halvt volum? :P)

Spiller dere musikk fra Spotify på Apple produkt da?

Jeg oppgraderte til Ipod og ny Y kabel til denne nå vår (Har ikke combox). Fikk da plutselig problemer med forvrenging på lyden fra Spotify.

Etter flere dager med feilsøking, så fant jeg ut at hvis jeg stillte equalizer på Spotify nesten helt ned, så forsvant problemet.

Det hørtes ikke på alle sanger, men spesielt de med mye bass.

Jeg spiller nesten bare via Bluetooth (mobilen). Av og til via AUX (gammel iPod med enormt bibliotek).

Jeg har fulgt følgende innstilling som jeg fant på et amerikansk forum, som "anbefalt innstilling":

post-52793-0-49521200-1440331578_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjelper IKKE mot steinsprut.

Om det er snakk om keramisk lakkforsegling, så hjelper den mot sandblåsings sprut. Vi har brukt drop off keramisk lakkforsegling på biler på jobben ett år nå. Gir lakken en beskyttende hinne, nesten som ektra klarlakk. Har hatt det på 550ien min en vinter, fantastisk produkt. Men klarer selvfølgelig ikke å stå imot de store steinsprutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spill via USB, opplever dårlig kvalitet på BT i min. Var ikke slik i F10en. Helt fin lyd med usb kabel.

Hmm, takk for tips. Jeg får teste de samme låtene via USB og se om blir bedre. Håper det, lettere å leve med at signalkilden er problemet enn selve høyttalerene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om keramisk lakkforsegling, så hjelper den mot sandblåsings sprut. Vi har brukt drop off keramisk lakkforsegling på biler på jobben ett år nå. Gir lakken en beskyttende hinne, nesten som ektra klarlakk. Har hatt det på 550ien min en vinter, fantastisk produkt. Men klarer selvfølgelig ikke å stå imot de store steinsprutene.

Har samme på min, den står ikke i mot steinsprut. Det finnes så og si ikke noe som kan stå i mot steinsprut av midler som man påfører på lakken bortsett fra foliering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...