Gå til innhold

Lys F10

runstra
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan endres med option hos dealer det. Mange biler som gjør det ganske fort, får på baklysene igjen. Var jo kjempe oppstyr i media her pga disse spøkelsesbilene rundt omkring.

Ganske praktisk når det ikke er tent på dagen. Mye lettere å se når man bremser. Spesielt når man er autobahn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi i Norge er jo meget ofte der nede :P Tyskland har ikke krav til kjørelys bak, det har Norge. Det var derfor størsteparten av oppstyret oppstod.

Jeg ser logikken din i at det er lettere å se de om dagen når de bremser, men når bilen faktisk ikke bremser er den faktisk vanskeligere å se.- Derav kravet til DRL foran og BAK.

MEN! Nå er det jo også slik at i tunneller er det vanskelig å se biler uten lys bak fordi MANGE av biler med DRL så tror jeg at førere ikke er vant med dette.

Fordi i 0 posisjon er jo DRL tent, og så har de sikkert fått beskjed om at det er automatiske kjørelys bla bla bla og det resulterer i at de kjører rundt med bryteren i 0 hele tiden. 

Dermed ingen lys bak i tunnel heller :\

U feel me brah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi i Norge er jo meget ofte der nede :P Tyskland har ikke krav til kjørelys bak, det har Norge. Det var derfor størsteparten av oppstyret oppstod.

Jeg ser logikken din i at det er lettere å se de om dagen når de bremser, men når bilen faktisk ikke bremser er den faktisk vanskeligere å se.- Derav kravet til DRL foran og BAK.

MEN! Nå er det jo også slik at i tunneller er det vanskelig å se biler uten lys bak fordi MANGE av biler med DRL så tror jeg at førere ikke er vant med dette.

Fordi i 0 posisjon er jo DRL tent, og så har de sikkert fått beskjed om at det er automatiske kjørelys bla bla bla og det resulterer i at de kjører rundt med bryteren i 0 hele tiden. 

Dermed ingen lys bak i tunnel heller :\

U feel me brah?

I feel good. Men jeg har ikke hørt noe om den diskusjonen du snakker om. Hvis jeg skal kjøre med DRL  så setter jeg den i A. Jeg synes det er stilig uten lys bak :)  Men siden det er krav til foran og bak, hvorfor har de fleste nye BMW'ne da ikke DRL bak? snakker da om 2015 f1x osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var jo som sagt det oppstyret var om :P Sto i media for ikke så altfor lenge siden.....   

Jeg tror de slapp unna gjennom et smutthull siden det står at kjørelys skal være foran og bak, og kjørelys og DRL er ikke det samme. Så derfor har ikke alle nyere BMW det aktivert som standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått foreligger det et nytt EU direktiv der det ikke stilles krav om kjørelys bak. Dette (direktivet) blir visstnok ikke gyldig før neste år i Norge, men man ser gjennom fingrene med de bilene som allerede produseres i hht. det nye direktivet.

Mitt anliggende er at jeg ikke ville være blant de som kjører uten baklys i tunneler eller kjører 100-200 meter inn i tunnelen før baklysene slår seg på. Jeg lærte høyere opp i tråden at det ikke var noen forbindelse mellom overgang fra hvitt til oransje lys på instrumenter og når kjørelys ble slått av og på. Nå har jeg fulgt med på indikatoren for nærlys i det jeg entrer en tunnel. Faktum er at den tenner umiddelbart. Dvs. at som BMW sjåfør er man sannsynligvis ikke blant de som kjører mørklagt inne i tunnelen. Da ser ikke jeg noen grunn til å kode om noe som helst. 

Endret av Golden Slider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...