Eystein Ose Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Kan vell slenge ut en tråd om nye bruksbilen også. Fløy ned til Gardermoen på Lørdag, og en rask titt og prøvetur ble gjort. Bestemte meg fort at jeg skulle ha bilen, og vi ble enige om pris. Turen hjem på 60-70 mil gikk som en drøm, til tross for snøstorm og stengte fjelloverganger. Bilen er also en 2003 mod E39 530D Msport med fargen Black Sapphire Metallic. Utstyrliste: No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 337 M SPORT PACKAGE 339 SATIN CHROME 386 ROOF RAIL 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 434 INTERIOR TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 788 M LT/ALY WHEELS 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION 970 BUISNESS PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Ikke allverda med utstyr, men har det mest nødvendige Blir nokk ikke de største updatene fremmover, pga nå er det sommerbilen som blir prioritert å få ferdig før sesongstart. Men nokk snakk, her er noen bilder! Første bildet som ble tatt, 5 min etter bilen ble min Fikk spylt av bilen og knipsa noen bilder i mørket når jeg kom hjem: Noe ta det første som ble gjort, var å få vekk de fæle sorte nyrene, og sette på chrome nyrer Bilen er relativt sliten i lakk, og trenger en skikkelig vask og en detailing. Har allerede avtalt med en detailer at når våren nærmer seg, så skal han ta på seg jobben Ringene på høgresiden er svakere enn på venstre, noen som vet hvorfor? Nye ledpærer er bestilt isofall.. Har såklart standard pixelfeil på kjørecomputeren. Har bestilt Silver Ribbon Cable, som tydligvis skal fikse det. Noen som har prøvd det før? Har endel ebaypakker påvei, så blir oppdatert når de kommer:) Mvh. Eystein Endret Oktober 1, 2015 av Eystein Ose Fredrikvatne, sandersander og Diiesel reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 Gratulerer med fin bil! Trenger virkelig en detailing ja, tror bilen blir veldig fin etter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 Flott vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 Pen bil, gleder meg til å se den etter en detail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Februar 11, 2015 Share Skrevet Februar 11, 2015 fæle me her e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2015 Gratulerer med fin bil! Trenger virkelig en detailing ja, tror bilen blir veldig fin etter det Takk for det! Det trengst ja.. Så gleder meg til det er gjort Prata litt med han som skal gjøre det ista, og blir sikkert til at han går over frontlyktene i første omgang, for disse er desidert værst. Så skal han få tatt resten av bilen etterhvert Flott vogn Takk! Er veldig fornøyd hittil Pen bil, gleder meg til å se den etter en detail Takk! Er et greit utgangspunkt isofall Det gleder jeg meg også til fæle me her e Ja det gjer du vell, din luring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 Får følge med her ja Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Fin bil! Gleder meg til å se den etter detailing, ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Tøff tralle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Følger her! interiøret var jo en sikker vinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Får følge med her ja Sent from my iPhone using Tapatalk Kjekt at folk følger med Fin bil! Gleder meg til å se den etter detailing, ja Takk! Det gjør jeg også Tøff tralle! Takk Følger her! interiøret var jo en sikker vinner Hyggelig Joda, er fornøyd med det. Letet i 3-4mnd etter rett bil, å svart sportskinn var et av kriteria Savner El-seter eneste.. Søndag er vaskedag Har også montert Aux på org-spilleren. Men på søndag sluttet høgtalerene i høyre dør å spille.. Har mistenkt dårlig kontakt/ledningsbrudd, for den spiller av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 pen bil! følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2015 Takker! Skulle bytte skiltlys igår, når jeg begynte å demontere de gamle, fant jeg fort ut at jeg hadde kjøpt feil. Hadde kjøpt til E39 sedan, og der var tydligvis ikke likt. Men ikke nokk med det. alle ledninger og all innmat i gamleskiltlysa var eira bort. Så da måtte jeg legge opp nye ledninger, og modifisere på sedan skiltlysa:) Glemte å ta bilder underveis, men kan ta å legge ut bilde av ferdig resultat senere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 (endret) Jeg har utseendemessig helt lik bil som deg og setningen over her er akkurat lik scenario som skjedde meg. Kjøpte først feil, deretter riktig og fant ut at den ene polen hatt eiret bort. Kan man ikke bare lodde på polen som mangler? Endret Februar 19, 2015 av J.K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Juni 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2015 Har helt glemt av denne tråden her! Har ikke skjedd så veldig mye med bilen.Bilen har fungert tipp topp, og er den bilen jeg har vert mest fornøgd med hittil Har kjørt 13 000km siden jeg kjøpte den i februar, og kakler og går like fint enda.Det som har blitt gjort siden sist oppdatering er:Byttet bremseklosser (greenstuff) og skiver fremme. Samt slitasjevarsler og Abs sensor.Har kjøpt nye stoffmatter innvendig, var kun gummimatter før.Skifta hjullager høyre fremme, og et spissingstag høgre bak, dette i samband med EU kontroll. Etter det gjekk bilen igjennom med null feil.Etter eukontroll ble det montert coilovers fremme, og senka på lufta bak. Samt space'a M-paralell hjula 30mm bak og 20mm fremme. Ble også påkjørt av en mopedist nå for en måneds tid siden, så blir ny bakfanger. Så da kjøpte jeg ny fremfanger og speil i samme slengen.Dette ligger klart til lakk. Neste som står for tur er å få flushet automatkassa, EGR Delete og bytte EGR termostat, bytte veivhusventilasjon, fjerner Swirlflaps,skifte olje og filter på Motor. Og på Torsdag blir den levert til en detailer for full shine. Har også bestilt ny luftbelg høyre bak, pga denne lekker når bilen står parkert. Har også bestilt ny LMM, siden jeg mistenker at den er gåen. Synst det er så dårlig bunndrag i bilen. Legger ved etpar bilderBlir vell å ha en skikkelig photoshoot når bilen har fått på alle nye nylakka deler, samt detailet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå