Gå til innhold

Foliere eller Lakkere? (Original M3 E46)


Eivinos
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Sommeren 2014 kjøpte jeg meg drømmebilen, en Original 2001 M3 E46 i Titansilber metallic.
Ønsket var egentlig en hvit m3. men dette fant jeg ikke.. Ikke som var original ihvertfall! :)

Så nå lurer jeg på om jeg skal Foliere bilen min hvit. Og da blir det foliere inn i dørkarmer så man får et helakkering inntrykk. Fikk pris på 19000kr for dette.
Men jeg er veldig opptatt av det skal være STRØKENT! Så lurer litt på helakkering så jeg får den i en fin aplin hvit.

Hva mener dere? dumt og lakkere over original lakk feks?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gått for lakk.  folie virker litt "billig" synes jeg, man får ikke den rette strukturen/ finishen på det synes jeg   en m3 fortjener lakkering framfor folie synes nå jeg da.     eneste fordelen med folie er at det er reversjerbart ved videresalg. 

 

en annen ting er jo f.eks  småbulker, rust, steinsprut osv.  lakk gir en god mulighet for å utbedre dette.  hvordan gjør de det med dette ved foliering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er ganske bra i lakken ville jeg faktisk foliert. Nå er riktignok bilen noen år etterhvert, men om neste eier ønsker bilens originale farge er dette da en enkel prosess.

En annen ting er at man sjeldent får lakkert i motoren o.l., slik at den originale lakken alltid vil synes likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil sikkert ikke ha lakk i motoren, uansett :P 

 

Men ja, alle riper, merker, bulker og steinsprut vil vises gjennom folien. På bedre folier, kan man fylle igjen mindre dype riper, men that's it. Greit å gjøre på helt nye biler, for å bevare lakken, ellers må man leve med litt merker, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Sommeren 2014 kjøpte jeg meg drømmebilen, en Original 2001 M3 E46 i Titansilber metallic.

Ønsket var egentlig en hvit m3. men dette fant jeg ikke.. Ikke som var original ihvertfall! :)

Så nå lurer jeg på om jeg skal Foliere bilen min hvit. Og da blir det foliere inn i dørkarmer så man får et helakkering inntrykk. Fikk pris på 19000kr for dette.

Men jeg er veldig opptatt av det skal være STRØKENT! Så lurer litt på helakkering så jeg får den i en fin aplin hvit.

Hva mener dere? dumt og lakkere over original lakk feks?

Ha bilen som den er!

M3 skal kjøres, så farve har liten betydning!

Blir litt som dama. Ballkjole, eller joggedress..........samme dama.

Hvis du er seriøs da.

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lakkering blir det beste uansett. Men koster litt mere da.. 
Har en del steinsprut i frontfanger også litt på panser, skjermene og speil. og 2 micro bulker. så det ville jeg ha lakkert opp uansett.

 

Sant det du sier Thundercoil med at det er best og foliere over helt nye biler.

 

Er jålete av meg jeg Esben A. her skal hver minste detalj være perfekt :grin: Viktig at det ser bra ut også!

 

Og motorrom får bare være original fargen, sølv er en lys farge så blir ikke så rart med overgang fra hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helfoliering vil aldri bli som lakk uansett hvor mye folie du kliner på... Sånn er det bare.
Men folie er et svært godt alternativ dersom du vil beholde bilens originale farge, noe som kan
ha mye å si for bilens videre liv i forbindelse med salg etc.

 

Helfoliering koster 20, lakkering koster 45 og er det andre man må tenke på.

 

I forhold til rust, så er det som med lakk. Hvis du lakker over rusten, forsvinner den, men bare
for en kort periode. Fiks steinsprut og evt. rust FØR foliering. Og folien skjuler ingen verdens ting, så gjør det skikkelig.

 

Er er for øvrig en tanke jeg har rundt min bil. Ikke bestemt, men ser for meg at det kan bli litt artig.
Begge farger er matte, dyp grå i bunn og alu-grå på topp, med stripe i sølv i skjøten.
Men vi får se... mulig hele kjerra blir dark grey matte også...

 

 

post-84780-0-39262100-1425083268_thumb.j

post-84780-0-87403000-1425083268_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...