Gå til innhold

05` 535dat Individual

Share

Anbefalte innlegg

Forøvrig akkurat tatt i bruk denne kontoen igjen, etter at den ble slettet for et par år siden. Utrolig irriterende med flere tusen innlegg som bare forsvant! Uansett - bil er hentet i tyskland, og et nytt prosjekt ser dagens lys. Denne gangen skal vi gjøre litt forskjellig med en BMW 535dat.

Umiddelbare planer er følgende:

- M-Pakke utvendig

- 19" sommerhjul
- Dieselpartikkelfilter og egr fjernes
- Aux retrofit
- 2x 12v retrofit bak
- ZipKit fra rats.no + hotflush av girkasse

Til vurderinger er også:

- Flowprepping av turboer
- Eksos

Har leita lenge etter en bil med dynamic drive og aktiv styring - valget falt på denne - med litt annet snadder på lista også.

- Sort takhimmel
- Aktive Comfortstoler 
- Panoramatak
- Navi Proffesional / HiFi 676
- Dynamic Drive / Sport suspension settings
- Active Steering
- Lastepakke
- Lyspakke 

Og en del annet gøy :) Mangler M-Pakke, som skal på ASAP. Det eneste som er individual på bilen er listene i høyglans pianolakk. Ble mye svart, men syns det ser noe lekkert ut. Seriøse bilder kommer neste uke, skal også legge ved bilder fra installasjon av aux.

post-72260-0-63411200-1423856927_thumb.j
post-72260-0-51531400-1423856938_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Snublet over noen flotte felger hos en kunde......

post-72260-0-08885800-1425242442_thumb.j
post-72260-0-30708300-1425242464_thumb.j

Det ble kjøp - syns de felgene her kler E61 utrolig godt. Eksempelbilde fra annen bil: 

post-72260-0-30500600-1425242655_thumb.j

Felgene er litt bredere på eksempelbildet ser det ut til, men tror nok dette skal bli bra uansett! 

Noen som har tips til baklykter på E61? Kanskje bare beholde originale.. Blir det jalla med uoriginale LED?

Endret av prosjekt34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir nok å beholde de originale lyktene. Har jo også en 520d LCI 2009 mod.. Denne kommer snart for salg :) Har fått inn litt snadder til bilen:

post-72260-0-31659900-1425823179_thumb.j

Velger å prøve denne Dension 500S for å få litt mer alternativer mtp musikk og lyd i bilen. MULF modulen min er gåen, men skal få ordnet dette også da SweetBMW har en ny til meg :) 

Ellers så har jeg fortsatt eksportskilt på bilen, skulle ta bilder i går men det var 20+ biler i kø på Statoil, så det ble utsatt :) Neste på lista er en tur til Rats for å få skiftet olje på girkassa. Den er ikke helt i form, så det blir kanskje et girkassebytte om det ikke hjelper med oljeskift. 

535d er en fantastisk fin motor til E61 karosseriet - kobimbert med Dynamic Drive kan du kjøre meget aktivt på svingete veier. Se still-test av dyanmic drive: 

Jobber også med M-Pakken, da jeg har en uten PDC liggende, skal forsøke å skjære ut hull. Uansett så blir det prøvemontering for å sjekke passform først - om det ikke er tilfredsstillende så blir det originale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Angående felgene så er det 19" ja! 20" Syns jeg blir litt for stort da... men det går absolutt med 20 også. Nå snublet jeg over de felgene ganske tilfeldig, så da slo jeg til. Skal få tatt bilder med felger på i neste uke. Er vel senket org 15mm om jeg ikke husker helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...