Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel. Da lærte jeg noe nytt og. Var ikke klar over det som awt nå skriver. Og så kan det selvsagt være at E92 faktisk ble levert med N46 for andre markeder, Men for det norske (og tyske) markedet, har det kun vært N43 såvidt meg bekjent. E90 og 91 er en annen sak. Her finner man begge deler.

Og til trådstarter: E92 320i er merkbart kvikkere enn E46 320i med M52.

Skrevet

Vel. Da lærte jeg noe nytt og. Var ikke klar over det som awt nå skriver. Og så kan det selvsagt være at E92 faktisk ble levert med N46 for andre markeder, Men for det norske (og tyske) markedet, har det kun vært N43 såvidt meg bekjent. E90 og 91 er en annen sak. Her finner man begge deler.

Og til trådstarter: E92 320i er merkbart kvikkere enn E46 320i med M52.

Ok. Bilen jeg har i sikte er en 07 model 320i. Når kom det facelift av denne modellen? Er den helt lik som 08, 09 osv? 

Skrevet

Litt rart at motoren i E92 ikke har samme problemer som i E90, da de har samme motor kode, N46N mot N46.

Og de deler da ekstremt mange deler.

Men det kan hende CrZyWiz snakker om N43? Og isåfall stemmer kommentaren din, CrZyWiz.

Ellers er det vel ikke så rart at en M54B22 oppleves om noe slapp i en E39, da bilen veier en hel del mer. 

E92 veier 1360kg og E39 veier 1525kg.

E92 som tråden handler om, ble ikke levert med N46. Derfor irrelevant.

Jeg gikk fra E46 320i til E92 320i. Sistnevnte var en greiere motor i bruk, med unntak av motorlyden.

Skrevet

Ok. Bilen jeg har i sikte er en 07 model 320i. Når kom det facelift av denne modellen? Er den helt lik som 08, 09 osv? 

Facelift kom fom 2011 modellene. 

Min personlige mening er at Pre-face ser bedre ut forfra :) Sintere lykter.

Eneste større forskjellen du går glipp av ved en 07\08 modell er den "nye" idriven som kom på 09\10 modellene.

Skrevet

Mnja, faceliften kom mars 2010, altså så finnes det 2010-modeller med facelift også. :)

Ny iDrive kom på 2009-modellene, og ble ikke gradvis innført som på f.eks. e6x.

Skrevet (endret)

Ok. 09 Model blir det litt for stive priser etter mitt budsjett.

Har sett på en E92 320i Manuel,  Svart. M-Sport, km på 105, nylig EU, navi, full sportspakke, pdc, hifi, og masse annet snadder til 200k. Hva syntes dere om prisen? Er fortsatt kraftig usikker på om jeg bør velge 320D eller 320i, virker som 320D ligger også på litt høyere prisklasse.  

Endret av fuel2go
Skrevet

Den "lille" 2 liter bensineren i E92 er en sprek liten jævel med veldig bra gassrespons ift M52 motoren. Den ligger også mer over og litt bak framakselen slik at grepet på bilen er fenomenalt. Det samme i grunnen med dieselen hvor motoren er trekt ganske langt bak ift de med rekkeseksere. Den blir da litt mer responsiv på styringen og har bedre turn in i kurver. Generelt sett når du først går for en coupé ville jeg gått for bensineren. Du må spørre deg om du har lang eller korte kjørestrekk. Har du et kjøremønster som er under 20 km hver vei ville jeg definitivt gått for bensineren da den over sikt vil gi deg mindre driftskostnader enn en diesel, selv med det lille ekstra forbruket bensin har. Har selv kjørt en stund med begge varianter og når det kommer til coupe og cab så foretrakk jeg definitivt bensineren.

Skrevet

Den "lille" 2 liter bensineren i E92 er en sprek liten jævel med veldig bra gassrespons ift M52 motoren. Den ligger også mer over og litt bak framakselen slik at grepet på bilen er fenomenalt. Det samme i grunnen med dieselen hvor motoren er trekt ganske langt bak ift de med rekkeseksere. Den blir da litt mer responsiv på styringen og har bedre turn in i kurver. Generelt sett når du først går for en coupé ville jeg gått for bensineren. Du må spørre deg om du har lang eller korte kjørestrekk. Har du et kjøremønster som er under 20 km hver vei ville jeg definitivt gått for bensineren da den over sikt vil gi deg mindre driftskostnader enn en diesel, selv med det lille ekstra forbruket bensin har. Har selv kjørt en stund med begge varianter og når det kommer til coupe og cab så foretrakk jeg definitivt bensineren.

Takk for svar, dette var nyttig! Pendler 35km hver vei 1-2 ganger i uka. men tror jeg skal klare de ekstra kostande bensinen bruker:) 

Skrevet

Takk for svar, dette var nyttig! Pendler 35km hver vei 1-2 ganger i uka. men tror jeg skal klare de ekstra kostande bensinen bruker:)

E92 320i var vell igrunn den første med "nyere" generasjon bensinmotor. Dvs at den går vesentlig rimeligere en tidligere modeller.

Mener å huske at jeg endte opp med snittforbruk på 0,61 når jeg kjørte min fra sør til nord. Da med hjemlengsel og god fart.

Skrevet

Havnet til slutt på en E92 320I Manuell 2009 Model med km på utrolige lave 67k. Fikk den til super bra pris og den er omtrent full loaded med alt utstyr. Kan komme med info og bilder, kanskje starte en ny tråd om den om folk er intr. Allerede tilbakelagt 1500km i den da den stod et stykke unna. Kan si en ting, dette er den beste bilen jeg noen gang har kjørt. Enkelt sagt. Fikk den ned til 0,6l på de 1500km. Da med mye svingete veier og tung høyrefot;) Takker for svar alle sammen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...