prosjekt34 Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Litt vanskelig med en topic som dekker dette, men jeg la ut en forespørsel på mittanbud.no der jeg skrev at jeg ønsket hotflush av girkasse på min 535d e60 2005. Skrev at jeg hadde filter / bunnpanne selv, samt olje og at jeg som sagt ønsket en pris på flushen. Fikk dette svaret fra et verksted i Oslo: Er det noe der som kan lage mat til min familie jeg har med meg mat selv, dette er hva vi føler når noe skriver at de tar med seg deler til verkstedet. Så vi svarer nei at vi dessverre ikke tar i mot når kunder har med seg deler selv.Er ikke det totalt useriøst? Jeg forstår poenget - men hallo? Han kunne gitt meg en høyere pris da? Eller eventuelt et tilbud på jobben med deler... Om noen har tips til hvor jeg kan få gjort dette så er det bare å si fra Eksos og EasyL reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 (endret) Jeg har full forståelse for praksisen, da det tross alt er delene de har fortjenesten de trenger for å overleve på. Men svaret var unødvendig, hvis de ikke vil ha jobben så kunne de fint latt være å svare. En løsning er som du sier og tilby en dyrere timespris, som i mine øyne er nogelunde "fair". Ett verksted ville faktisk ikke overlevd på rent timesalg, med mindre timesprisen hadde blitt mye høyere enn den er. Endret Mars 7, 2015 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 7, 2015 Share Skrevet Mars 7, 2015 Ta kontakt med Ole Ringstad på tlf 91849948 så fikser vi dette for deg på Rats! Flushing er mest sannsynlig ikke nødvendig med mindre oljen din er veldig møkkete (noe den ikke pleier å være på 6hp kassene). Vi tar ned bunnpannen og kontrollerer tilstanden samt monterer nytt filter. Da går det på ca 6 liter ved fylling, totalt på giret er det ca 9,5 liter. Det absolutt viktigste er å skifte ut filteret! Det er plastbunnpanne med inkludert filter på giret ditt (ZF6hp26), men disse er dessverre utsatt for hyppige lekkasjer (spesielt uoriginale panner). Vi har kit for ombygging til stålpanne med løst filter som er en mye bedre løsning og lekker sjeldent. Koster litt mer første gangen, men neste gang er det billigere fordi vi kun trenger å skifte det løse filteret. Anbefaler forresten olje/filterskift hver 50.000km. Vi kan bruke dine medbrakte deler, men kan da dessverre ikke tilby garanti. Mvh Thomas Netlandet Rats AS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt34 Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2015 Sammenligningen med mat er jo helt på jordet - det dreier seg om å tilpasse seg et marked som er knallhardt. Møller i Ålesund byttet bremser på passaten til dama med deler som var kjøpt på Ebay.... Uansett - jeg har faktisk dialog med Rats allerede, og jeg tror vi gjør som Clipictrial foreslår - ta en oljeskift der å se om det hjelper. Kanskje vurdere en slik bunnpanne i stål.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Clipictrial: Får man faktisk ut hele 6 liter bare ved "bytte av olje" ? Trodde converteren var den som holdt mest olje, slik man bare fikk ut 3-4 liter dersom man byttet selv... Har selv en bunnpanne med filter liggende i bagasjen, fra Meyle.. Tanken var først og fremst Hotflush hos et verksted, men dersom jeg får ut såpass mye ved å bytte selv, er det absolutt et fristende alternativ Rats kunne gjerne gjort jobben, men når det tar 7-8 timer å kjøre dit, hver vei, ser vel også du at det frister å gjøre det i en grav jeg har tilgjengelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Hvor mye olje som kompmer ut varierer selvfølgelig fra girkasse til girkasse. Converteren er propp full av olje når motoren går, men når den stoppes renner ca halvparten av oljen i converteren ut og ned i bunnpannen igjen, etter litt tid. På 6hp26 som trådstarter har kommer det ca 5,5 til 6 liter, avhengig av hvor lenge den får stå og renne. Det viktigste med å skifte olje er ikke oljen, men filteret. Du kan flushe så mye du vil, det er fortsatt filteret som er viktigst å bytte ut. Så lenge oljen ikke har vært varm eller noe er galt med giret vil heller ikke oljen være så forurenset at den har mistet alle smøreegenskapene sine, det er derfor tilstrekkelig å bytte ut det du får ned av bunnpannen, og om du gjør dette hver 50.000km inkludert filterskift lever giret ditt et godt liv. Flushing er et slags forumspøkelelse mange tror de er nødt til å gjøre for å få giret rent, uten å egentlig skjønne hva som er meningen med det. Dette gjelder de girene hvor filter/bunnpanne er mulig å demontere. Saken blir fort en annen på f.eks Volvo som har en transaksel som både produserer mye mer varme (pga diffen) og har integrert filter som ikke er mulig å bytte uten å splitte giret. Der kan flushing feks være en idè, men vi tar alltid en vurdering når vi har bilen inne for å spare kunden for unødvendig jobb verken bilen eller lommeboken har godt av. Håper jeg har "avlivet" det store flushesyndromet "alle" snakker om nå, vi jobber med girkasser hver dag og har ganske god erfaring med hva som har noe for seg og ikke. Vil avslutte innlegget med og si at ZF kassene du finner i BMW er absolutt noen av de beste automatgirene på markedet, både i funksjon og kvalitet Pau20il13X3 og scoot reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Dette var nyttig lesing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 8, 2015 Share Skrevet Mars 8, 2015 Latterlig svar, her jeg jobber har kunder stadig vekk medbrakte deler. Eneste forskjellen er at de ikke får delegaranti fra oss etter jobben er utført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 Sulland her i byen AUdi/Skoda/VW tillater ikke medbrakte deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå