eehgil Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Hei Vi har en ny sjef i hus og det er tydelig at plassbehov i bil forandrer seg... Har nå en e46 stasjonsvogn og en e91. Bagasjerommene på disse virker å være temmelig like store (små), en liten bag-vogn går akkurat inn i begge, det er innlastningshøyden som er det største problemet. Men begge bagasjerommene er egentlig fulle alle veier når vognen er inne. E46-en skal byttes ut og det står mellom F11 og F31. F11 er mye dyrere enn F31, spesielt ny. Hvordan er bagasjerommet på F31 kontra E91/E46, innlastningshøyde og størrelse generelt? Hvordan er det med plass til den største typen bakovervendt barnesete i F31? Må da personen i fremsetet ha setet helt fremme og ha ryggen rett? Eneste referansen jeg har her er E39, og der syns jeg det var trangt. Hvor mye bedre plass er det i F11 kontra F31? Hvis jeg skal ha F11 vil jeg helst ha en nyere enn 2012 520d med mye utstyr, men ikke automat, firehjulsdrift og takluke = lite utvalg.. Ny her blir nok 700+, og det blir for mye. Hvis jeg skal ha F31 vil jeg ha 316i, med det meste utstyr, men ikke automat, firehjulsdrift og takluke = lite utvalg brukt, men kanskje overkommelig å kjøpe ny. Hvis jeg skal legge så mye penger i bil som det er snakk om her, SKAL jeg ha: -M pakke -Tilhengerfeste -Head up -Ryggekamera -Cruisecontrol (utrulig nok er det en del brukt F11 uten dette...) -Adaptive lykter (ihverfall på F31). -Navi proff -Harmon kardon eller bedre -DAB -Bluetooth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Jeg kan bare fortelle hvordan cybex sirona i f11 med komfortseter er, og for min del er det trangt å sitte på passasjersiden med setet bak. Jeg er 186cm høy, så gleder meg ikke til ett sete til. Har en 2012 v70 også, og der er det hakket bedre plass, men ikke veldig stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 (endret) F31 har vel tilnærmet samme akselavstand som E39, så plassen i lengderetningen er neppe mindre i i hvertfall. Vi har forøvrig Besafe izicombi bakovervent i E60 med komfortseter. Ikke hav av plass, men det går for meg å sitte foran, og jeg er 190. F10/11 er vel noen få cm større. Endret Mars 17, 2015 av *BB79* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 Takk for svar! Jeg er ikke mer enn litt over 170 (og hun er lavere), så da burde det gå veldig greit i F11 ihvertfall. Spent på om noen har erfaringer med F31. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Hadde en F31 og det er ikke mye forskjell på bakseteplassen i den og en F11 med komfortseter hvertfall. Bagasjerommet i F31 er ikke veldig mye større enn E46'en vi hadde, men bakseteplassen var mye bedre. Har du råd til F11 så gå for det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2015 Hadde en F31 og det er ikke mye forskjell på bakseteplassen i den og en F11 med komfortseter hvertfall. Bagasjerommet i F31 er ikke veldig mye større enn E46'en vi hadde, men bakseteplassen var mye bedre. Har du råd til F11 så gå for det;) Dette høres lovende ut med tanke på F31. Vil absolutt helst ha F11, men vil heller ha en F31 som er akkurat slik som jeg vil ha den, enn en F11 som mangler utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Jeg hadde samme "problemet" når jeg skulle kjøpe bil. Ville helst ha F11, men regna ut at den ble hvertfall 300K dyrere da jeg måtte hatt større motor for å veie opp for extra vekt osv. Så havna på F31. Men, er ikke veldig god plass i den. Alltid problem hvis vi skal på tur med den. Og ikke plass til meg i passasjersetet forann barnesete heller. Blir større bil neste gang. Kanskje ikke BMW..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mars 22, 2015 Share Skrevet Mars 22, 2015 Vi har bakovervendt barnesete i F11 på passasjersiden og det går greit, selv om det ikke er plagsomt god plass. Vi er lange begge to, og vi gleder oss til vi kan gå over til fremovervendt barnesete... Barnevogna har vi foreløpig bare transportert todelt ved siden av hverandre i bagasjerommet, men jeg antar/håper det er plass til den bare sammenklappet også. Det er en standard kurvvogn med fire hjul. Dersom plass er prioritet nr. 1 og du kan leve med noe annet enn BMW, ville jeg sett på Skoda Superb, eventuelt Mercedes E-klasse om budsjettet tillater det. Innvendig plass er rett og slett ikke noe det virker som BMW prioriterer... Ville ellers rådet deg til å avtale tid for utprøving av barneseter og vogn hos en BMW-forhandler. Husk å prøvesitte begge framseter med bakovervendt sete bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå