Gå til innhold

Problemer med ELM 327


Fabian Knutsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en ELM 327 OBD II, som jeg tenkte å bruke for å ta diagnose på bilen. Bilen det er snakk om en 320d 201 mdl, altså M47 utgaven. Har android telefon og bruker torque sitt program på telefonen. Telefonen er paret opp mot den, men finner ikke adapteren står det på telefonen, noen som har en løsning på dette ? 

 

post-81097-0-30108700-1427649432_thumb.j

post-81097-0-50322900-1427708582_thumb.p

Endret av Knutsen96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en dårlig elm adapter? Kjøpte selv en på ebay, som ikke kommuniserte skikkelig med telefon/bilen.

Vet at det er adapteret det er noe galt med, for har brukt en annen adapter med samme telefon og app, og da virket det.

Jeg har bestillt ett nytt, så da får vi se hvordan det går. Jeg bruker forøvrig BMWhat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske at e46 m47 ikke er obd2 da...

Åååhh? Min med M52tub hadde iallefall dette.. For grundig diagnose og koding var det riktignok den runde motorkontakten som skulle brukes, men OBD2 kontakten funket fint til å sjekke motorfeilkoder med, samt følge med på diverse sensorer i motorrommet :)

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange av adapterne som selges ikke har ELM 327, men billige chipper med hacket kode. Har selv åpnet billige adaptere som det står ELM 327 på, men inni er det bare skrot og dårlige loddinger. Det er nesten umulig å vite hva du får, spesielt med billige adaptere. Selv har jeg en adapter som kostet 20 kroner på eBay som funker utmerket. To andre billige jeg kjøpte var det bare å kaste i søpla. Blir litt feil å si at ELM 327 er noe dritt når det meste av problemene skyldes billige kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse forbanna ELM greiene er bare no møkk. Bortkasta penger sier nå jeg.

 

Har samme erfaring. Kjøpte en sånn BT dritt på ebay, har fått den til å funke på en bil tror jeg.

Enda med at jeg kasta dritten.

Får ikke noe spennende ut av en telefon uansett, beste er en laptop med skikkelig program! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her også. Endte opp med en som heter OBDLink MX som jeg betalte over 1000,- for og den er dønn stabil. Men som Alpejohn sier så er det begrenset med info en før før en må over på skikkelig software og laptop men jeg bruker den iblant til å lese av forskjellige livedata på telefonen mens jeg kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...