Gå til innhold

Da er det pån igjen m/ sommerdekk valgets kval..


johnkanon
 Share

Anbefalte innlegg

Har 245/35/19 & 275/30/19 med noen utslitte continental dekk, de har ubehagelig sporing. Plutslig napper rattet til, noen som har erfaring med bedre dekk? (Har forrsten hatt bilen og felgene til kontroll, all good.)Fikk tilbud på pirelli. Men hører de kan være glatte i regn, bridgstone er harde som stein. Hva sier erfaring, det er det jeg lurer på. Sitter å stusser fælt på hva jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunlop Sport Maxx er fantastiske dekk. Sammen med Michelin Pilot Sport er det de beste dekkene jeg noensinne har hatt. Null sporing, lav støy, godt grep på våt vei, og helt grei holdbarhet. Men spesielt billige er de jo ikke. Litt billigere alternativ er f.eks. Falken FK453, Hankook Ventus og Vredestein Vorti, men like bra som Sport Maxx er de ikke. (Med forbehold om Vorti. Jeg har kjørt Sessanta, Vorti er en nyere modell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Yokohama, Nokian og Good Year og Pirelli de siste årene og jeg synes alle dekk begynner å nappe og er ubehagelige å kjøre med når de er utslitt så jeg tror ikke jeg ville lagt for mye vekt på hvordan de er når de er utslitt. Tviler også på at det finnes dekkmerker som overhodet ikke sporer, det kommer ann på hvilken bil du har, hvor mye luft du har, hvor slitte dekkene er, at hjulstillinga de er iorden og ikke minst hvordan kvaliteten på veien er. 

 

Hver gang noen spør om råd på dekk så blir stort sett alle de kjente merkene ramset opp så du finner noen som er fornøyd uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de på regnføre? Du mener 30 foran og bak

 

Knallbra på vått føre, det sitter som limt på veien, de er rett og slett gull. 30 profil foran og bak ja, skal opp et hakk når jeg skal ha nye dekk.

Tror sommerdekka mine har rulla rundt 25000km, framdekkene ser fortsatt nye ut, mens bakdekka er slitte, men nå har jeg noen hester og rutte med, og drar på der jeg kan dra på, endel forbikjøringer og kryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på 235/35 19 og 265/30 19 på min i går, og det er som en drøm å kjøre med.  Selvsagt litt dekkstøy, men mindre enn jeg hadde forventet.

Null sporing registrert hittil.  Goodyear Eagle F1 Assimetric.  God pris på Johs Bjerke forresten, så anbefaler å inkludere dem i et evt prissøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...