Gå til innhold

ECOTUNE downpipe E61LCI N47

johanngj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har forespurt litt rundt ang. downpipe til E61 520d med N47. Den mest omtalte tuneren på dette forumet har ikke passende downpipe på lager. Visstnok fordi markedet er begrenset da automatkassen som sitter på, ikke tåler så mye økning i moment. Derfor har jeg mailet litt med Ecotune. Den kombi CAT/DPF som vi har hos oss i norge, har de knapt i UK. I UK har de visstnok  det separate DPF'et som "løst" sitter midt under bilen selv på 520D LCI N47. De brukte litt tid att og frem for å finne tegninger, og de har konkludert med at downpipen JEG trenger til combo CAT/DPF er eksakt den samme som på n47 318 og 320D E9X. Noen som erfaring med denne downpipen? Evt bare kommentar til downpipes fra ecotune mtp. kvalitet etc. Legger ved linken som de sendte meg som skulle være bolt on til min bil i emnefeltet. 

Hørtes det litt rart ut at det er akkurat samme delen for E6X og E9X? Da skulle man jo tro at det fantes bra alternativer i Norge på dette. 

Hilsen Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johanngj, da bør delenummer stemme overens. Sjekkes enkelt ved at du legger inn VIN på din bil på realoem, finner ditt delenummer. Deretter søker du på dette delenummeret og ser hvilke andre biler det er montert på. Da bør e8x / e9x kommer opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 years later...

Upper denne, har montert en downpipe på min 520d e61 nå, får den normale feilmeldingen vedr. partikkelfiltret, har ikke noe spesielt ønske om tuning men ønsker å kode bort feilmeldingen og «kode inn» downpipe(?) hvem gjør slikt i Drammen, Oslo, Ullensaker området?
Kan godt tune bilen, men usikker på om det er risikofritt med en som har gått 235 000km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...