pedlex Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Har bilen min hos bmw for feilsøking, dem har funnet intern feil i DDE. Så sier dem at det ikke er mulig å kode om en brukt hjerne fra donor bil. Har byttet motor til en som er 2 år nyere (2004). Noen som kan hjelpe meg å forstå hvorfor det ikke er mulig å kode ny dde fra evt samme årsmod? Er det ews som gjør at det ikke vil funke? Vil det være mulig å få fjernet startsperren? Dem sier om jeg skaffer hjerne fra samme årsmod/mnd så vil det være 10% sjangs for at det går. 15000 for ny dde pluss koding og 5-8 timer jobb bli for drøyt synes jeg. Har akkurat brukt 20000 på ny motor som ikke var feil med så er ganske frustrert. Håper det finnes en her i landet som kan dette å forklare hva jeg kan gjøre, snakke med bmw på verksted er håpløst da dem sjøl ikke vet hva som er den beste løsninga. Virke som at dem bare vil selge nye deler.
pedlex Skrevet Mai 12, 2015 Forfatter Skrevet Mai 12, 2015 2002 mod 320d 110kw/150 hk. M47 tud20. Regnr: DP17563
lagunilla Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Hør med Kim Freding. Har hatt dårlig erfaring med han, men han fjerne startsperre på min S52 hjerne.
Kennethe34 Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Pga det er EWS generasjon 3 på din bil lar det seg ikke gjøre å knytte en brukt DDE opp mot din EWS. Du kan gjøre to ting om du skal bruke brukte deler. 1:få fjernet startsperre hos noen som kan gjøre dette. 2:Bytt komplett låsesett (nøkler, sylindre, EWS og DDE).
pedlex Skrevet Mai 12, 2015 Forfatter Skrevet Mai 12, 2015 må jeg fjerne startsperre om jeg bytter alt? Ser det er slike kit å få fra tysk ebay, skal jeg tørre det?
Kennethe34 Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Er litt sjansespill med brukt, prøvde selv med ett slikt kit da jeg bygde e39 om til 3liter, det fungerte ikke..
kjølen Skrevet Mai 13, 2015 Skrevet Mai 13, 2015 Hei,har vært lykkelig eier av E46 nå i 10 år og er gla i bilen min som nå snart runder 200..lite trøbbell
pedlex Skrevet August 5, 2015 Forfatter Skrevet August 5, 2015 fikk deler fra tyskland, dde,ews og nøkkelsylinder++.. det fungerte ikke. Viste seg å være fra automat så den mangler signal at den står i fri for å få start. brukt 45k nå i deler og den starter ikke, ganske frustrert! Hva gjør jeg nå? Noen i dette landet som driver med koding eller kan fjerne startsperre?
SweetBMW Skrevet August 5, 2015 Skrevet August 5, 2015 Skriver her og, i følge koblingsskjema så er signal for automatkasse i P\N pinne 6 på ews kontroll enhet. kan prøve sette 12V der og se om bilen starter da.
E.C. Skrevet August 5, 2015 Skrevet August 5, 2015 Blir litt rotete når du har 2 tråder, men uansett. Hvis starteren går rundt så er det ikke noe med at hjernen mangler signal fra automatkassa/girvelgeren. Jeg har automat i min bil og hvis jeg står i annet enn park/nøytral så vil ikke bilen starte, men da går heller ikke starteren rundt.
pedlex Skrevet August 6, 2015 Forfatter Skrevet August 6, 2015 Blir litt rotete når du har 2 tråder, men uansett. Hvis starteren går rundt så er det ikke noe med at hjernen mangler signal fra automatkassa/girvelgeren. Jeg har automat i min bil og hvis jeg står i annet enn park/nøytral så vil ikke bilen starte, men da går heller ikke starteren rundt. Ok. Men da må det kanskje være ews som styrer showet? Enda rarere at jeg ikke får feilkode ved diagnose.
Alpejohn Skrevet August 6, 2015 Skrevet August 6, 2015 Da jeg "kverka" ECU på min 2003 E39 fikk jeg beskjed av BMW at den sansyneligvis måtte byttes (til ny).Tok kontakt med et lokalt verksted her, som koda ECU på nytt og fikk start på bilen igjen.Men jeg hadde vært heldig sa han, jeg prøvde og oppgradere software, og selv om alle tall stemte viste det seg tydeligvis og være feil versjon. Men jeg var heldig at den ikke hadde krasja helt.Han sa også at han kunne kode brukte ECU, så om min hadde vært gåen kunne jeg kjøpt brukt fra for eksempel tyskland, og han kunne fiksa det. Men BMW i Norge hadde ikke mulighet til og gjøre slikt, da utstyret deres ikke tillater det. Utstyret hans var fra England eller noe sånt, og der gikk det vist an.
pedlex Skrevet August 7, 2015 Forfatter Skrevet August 7, 2015 Hører det er flere som sier at Bmw her i norge har ikke utstyr til slikt. Problemet er at jeg bor oppi troms og her er det lite hjelp utenom forhandlerne å få. Får finne tak i et firma som kan kode og sende alt til dem. Så om noen vet av et firma som kan dette så gi beskjed til meg. Takker for svar og hjelp så langt.
SweetBMW Skrevet August 7, 2015 Skrevet August 7, 2015 www.rpmmotorsport.net nevnte jeg for deg på tlf.
pedlex Skrevet August 7, 2015 Forfatter Skrevet August 7, 2015 Har sendt dem 2 mailer og ringt dem, men ingen respons. Om dem har ferie eller stengt vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå