Chrispa Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Hei Etter 2 år med problemfritt bilhold av 2007 525d er det må kommet Noe småplukk: 1. Bakluka går ikke opp. Hører motoren til Bakluka Setter gang når jeg skal åpne men den er låst. Får den opp ved og først ta opp glassluka helt opp, da får jeg tatt opp hele bakluka!? 2. Fikk sølt 2 liter kraftvask(såpe) I bagasjen. Dette resulterte I at hele elektronikken under reservehjulet ble badet I såpe. Fikk tatt alt ut. vasket og tørket alle styringsenhetene. Etter dette kommer det av og til en feilmelding på nivåreguleringen. Denne forsvinner etter en liten stund. Kan ikke se at bilen synker sammen eller hever seg noe. Men hører heller ikke at ¥den starter. så mistenker kompressoren er gått. Kompressoren gikk uten stopp på bukk under hjulskift. Antar at den gikk varm for den var jævlig varmt på chassiset h.side ved batteriet. Hvordan vil man merker på bilen(under kjøring ) om kompressoren ikke starter? 3. Parkeringsvarsler inne I bilen blinker hele tiden. Og ryggesensor fungerer ikke. Hvordan finne ut hva som er galt der og Event hvilke sensorer som er gåend. Kan det Være noe av styreenhetene I hjulbrønnen som ikke fungere optimalt? Takker for innspill her
MrBrum Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Her trengs det diagnose med et BMW system. Ikke bare en generell OBD2 scanner, men et skikkelig system. Et BMW verksted, eller noen i denne tråden: http://bimmers.no/forum/87-koding-og-diagnose/ Da kan du få ut informasjon om hva som ikke virker.
awt Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Når det gjelder bakluken virker det som om låsen ikke slipper luken. Jeg vil tro både dette og de andre feilene skyldes såpesølingen dessverre.
Chrispa Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Skrevet Mai 23, 2015 Baklukeproblem kom før såpesølingen. Så der tro jeg det er noe mekanisk feil som gjør at den ikke slipper. Noen som kan si hvordan bilen vil oppføre seg med en defekt kompressor til nivåregulering?
MrBrum Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Baklukeproblem kom før såpesølingen. Så der tro jeg det er noe mekanisk feil som gjør at den ikke slipper. Noen som kan si hvordan bilen vil oppføre seg med en defekt kompressor til nivåregulering? Da vil den sige mer og mer. Til slutt ligger den nedpå. Det kan gå bra en stund, men til slutt blir du nødt til å gjøre noe med det. Dette skjedde med min. Riktignok en e39. Jeg bygget om til fjærer for å slippe å bruke tusenvis av kroner på nivåreguleringen. Ikke sikkert kompressoren i seg selv er defekt i dette tilfellet.
Reef89 Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 ..Og når det gjelder PDC så kan du enkelt sjekke om det er sensorene og evt. hvilke som er gåen. Trykk på P knappen gå ut av bilen og ta øret inntil hver sensor, virker sensoren skal man høre en liten tikke lyd, om ingen lyd = gåen. Tikker absolutt ingen av sensorene så er det 98% sikkert defekt PDC modul. Resten 2% mulig kabelbrudd i skjøten bak bakfanger.
MrBrum Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 Kompressoren gikk uten stopp på bukk under hjulskift. Systemet skal virke slik at kompressor ikke går når bilen er heist opp på bukk. Tyder egentlig på at styringsenheten ikke er i orden.
Chrispa Skrevet Mai 25, 2015 Forfatter Skrevet Mai 25, 2015 ..Og når det gjelder PDC så kan du enkelt sjekke om det er sensorene og evt. hvilke som er gåen. Trykk på P knappen gå ut av bilen og ta øret inntil hver sensor, virker sensoren skal man høre en liten tikke lyd, om ingen lyd = gåen. Tikker absolutt ingen av sensorene så er det 98% sikkert defekt PDC modul. Resten 2% mulig kabelbrudd i skjøten bak bakfanger. P knappen blinker hele tiden under kjøring, og det er ingen varsling som virker hverken foran eller bak. Tyder kanskje på systemfeil, mer en at det er en enkel sensor som er gåen?
Chrispa Skrevet Mai 25, 2015 Forfatter Skrevet Mai 25, 2015 Systemet skal virke slik at kompressor ikke går når bilen er heist opp på bukk. Tyder egentlig på at styringsenheten ikke er i orden. Nivåreguleringen fungerer nå. Var sannsynigvis en feil pga fukt i releet. Styringsenheten var full av fukt når den var på bukk, så du har nok rett der.
Reef89 Skrevet Mai 26, 2015 Skrevet Mai 26, 2015 Da er det mest sannsynlig defekt PDC modul. Modulen ligger under matten bak.
Chrispa Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Skrevet Mai 26, 2015 Da er det mest sannsynlig defekt PDC modul. Modulen ligger under matten bak.Mener du under reservehjulet? I så fall hvilken boks er det?
Reef89 Skrevet Mai 26, 2015 Skrevet Mai 26, 2015 (endret) Mener du under reservehjulet? I så fall hvilken boks er det? Ja altså i hjulbrønnen. Det er en grå/hvit boks som det også står PDC på med tre kontakter på. Tor den skal ligge samme sted som på pre LCI biler. Endret Mai 26, 2015 av Reef89
Chrispa Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Skrevet Mai 26, 2015 Ok det var også den som fikk mest fukt i seg. Må vel byttes. Hvem selger slikt til lavest pris?
awt Skrevet Mai 26, 2015 Skrevet Mai 26, 2015 eBay vil nok være det billigste, evt. bruktmarkedet på old.koed.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå