Gå til innhold

Vurderer å kjøpe BMW, tips mottas :)

ReiRud
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en bmw, som helst kan brukes til og fra barnehagen..noen som har tips til noe annet enn 318d og 525d?

nesten alt vurderes, e30m3, e28 m535i, e36 328, e36 m3, e46 325/330i, e46 m3, e39 m5...til og med e90 320si...kan til og med skrive e31 850i da med manuell kasse, kansje til og med e38 hvis den er skikkelig pen til grei pris..

pris under 200k ca...(fra 0,- og opp..spørs på bilen såklart)

gjerne biler med defekter/mangler...helst ikke rustvrak... :)

Noen som har tips til biler som er tilsalgs, vet om en bil som står her eller der..? 

Endret av ReiRud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt, du kjøper ikke biler som E30 M3 eller E28 M535I for å kjøre ungene til barnehagen. Til under 200 000 kr så ville jeg slått fra meg alt som har med M å gjøre...

Se deg om etter en E90/91 325D, eventuelt E46 330I. Dette er flotte modeller som gir masse kjøreglede uten at det koster skjorta å holde gående, hadde selv en 325d i 3,5 år og det er desidert den beste bilen jeg har hatt. Der var det bare å fylle diesel, bytte olje samt vaske og resten var tut å kjør i de 70 000 km jeg kjørte den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan si det enkelt..at hvis jeg har en M-bil..så gjør det meg ingenting å kjøre i barnehagen med den de dagene jeg er hjemme ;-)

Skal ikke ha diesel med mindre noen vil gi bort en til meg...lei av lyden av diesel nå :P

e46 330i står vel på lista...

Når det gjelder vedlikehold og kostnader som du bekymrer deg over så skal jeg alltids klare meg med fagbrev, verksted og lønna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lykke til med biljakten i så fall. Dette kan du ser det ut som så jeg skjønner ikke hvorfor du har det så vanskelig med å finne noen bil... Du har ett budsjett, du har satt opp noen alternativer og du er åpenbart ikke bekymret for reparasjoner og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre en del med barn (og barneseter), så ville jeg nok sett etter noe med 4 dører. Har selv levert/hentet i barnehage en del år, og noen av de med 2 dørs bil... det kan bli litt upraktisk :)

En E46 330i er jo ingen dum bil til slikt. Kjører selv en E36 M3 sedan, og guttungen er alltid veldig fornøyd når jeg henter han i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den...saken er at jeg ikke kjører så ofte til barnehagen (jobber borte) så er ikke helt låst..men har absolutt tenkt tanken på e36 m3 sedan ;-)

Synes ikke jeg finner noen e46 330i til fornuftig pris iforhold til hva man får, har også sett på e34/e39 m5....til og med z3 coupe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen feil i å kjøpe sånn bil til å kjøre ungen i barnehagen! En god bekjent av familien kjøpte i 2008 en E36 325i sedan med effektanlegg kun for å kjøre ungen i barnehagen. Da var han litt over 40 år gammel og ungen ville ikke annet enn å sitte på i BMWen, den var mye morsommere enn familiens nye xc90. BMWen brummet og ungen synes det var stas å ankomme barnehagen i en slik bil

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...