Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Synes du skal lage et firma jeg. Du er jo som de andre her sier, "effektiv i byttinga av biler". Hva med å, istedet for å ha det som hobby, gjøre det om til noe du kan tjene godt (og lovlig) på? :)

 

Start hjemme, fokuser på å kjøpe biler du vet du kan tjene på. Fiks bare det som er nødvendig for videresalg. Når du har holdt på en stund har du kanskje råd til å leie et lite lokale.. Når du er ferdig på vgs. har du et firma å jobbe hos. Ser det for meg "Gabzh Autosalg". ;)

 

TL;DR: Lag business ut av det. Sånn med skumle skattepapirer og lokale :o

 

 

 

Klarer du å beholde en bil mer enn.. la meg se..

 

2014 April = E39, begynte ikke å kjøre den før juli 2015.. Kjørt I 8 måneder ca.
2015 Januar = MX5 Cabriolet.. solgt når sola kom :P (4 måneder)
2015 Mai = E39, back to the roots, litt for mange følelser? Solgt etter én måned.
2015 Juni = E36 (2 måneder hittil)

 

Det kan se ut som du likte din første bil mest, mx-5 nest mest, deretter e36 din.. E39 nummer to, vel..

 

Jeg tror grunnen til at du liker E39 er pga. følelsene du fikk med din første bil.. Jeg tror at hvis du beholder E39 i litt mer enn de to månedene her, så blir du like glad i den :)

Endret av ZRZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk noe jeg alltid har lurt på.. Er det lov å kjøpe biler for videresalg om man ikke gjør det som en bedrift? Jeg er på min tredje bil og solgte de to første med god fortjeneste, og har fått bud på langt over det jeg ga på min nåværende, så om dette er lovlig skal jeg absolutt begynne med det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gjort det jo, alltid drømt om det egentlig, men vil i såfall få litt ordentlige mekanikerkunnskaper under huden først slik at jeg kan gjøre det skikkelig ;)

Og nei, kommer nok ikke til å like denne like mye som E39, to forskjellige verdener! Har jeg mye nostalgi og gode minner fra den første? Ja, absolutt. Men er i hovedsak E39 fantastiske biler? Oh yes. Solgte E39 #2 pga mye dyre problemer og et rimelig godt bud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ikke en ordentlig grense mellom hobbyvirksomet og næringsvirksomhet. Men når Gabz kjøper og selger biler i korte intervaller vil nok retten kalle det næringsvirksomhet, og det er derfor skattepliktig. Men igjen, det er retten som bestemmer.

 

Men dette er vel en finfin HOBBY, Gabz? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...