Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Monteringa bak var veldig lett, faktisk. Ganske greit foran også. Hovedproblemet med jobben var å løsne bolter som har sittet og rustet i 23 år..

 

Sant nok. :P Er sikkert ikke noe vanskelig jobb i grunn, jeg er bare litt usikker på hvordan ting er skrudd sammen på BMW siden jeg har aldri skrudd på en før. Fjærbeinet er montert på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: To 18mm bolter inn i navet og en 18mm bolt med mutter over (i en arm som også går inn i navet), også tre 13mm muttere på topplageret, så er den ute. 

Bak: En 18mm bolt i bunnen av demper, og to 13mm muttere på topplager, så er den ute. For å få ut fjæren er det egentlig bare å legge litt vekt på den "skålen" også få dratt ut fjæren. 

 

Alt du trenger ellers er en jekk for å holde ting litt oppe her og der mens du skrur, og masse rustløser :P Også noe for å splitte demperen fra navet foran. Jeg brukte en slags kraftig gaffel til å vippe dem fra hverandre. Og et godt tips er å ikke overstramme, da knekker ting fort med 23 år gammel rust på seg. Eventuelt kjøpe nye bolter og muttere på forhånd.

 

Veldig enkelt og greit :) Var litt skeptisk mot jobben før jeg satt i gang selv, men når jeg fikk kommet i gang så innså jeg at dette var mye enklere enn jeg trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstanden mellom dekk og nedre fjærskåla forandrer seg nok ikke, tenker det subber bak i hjulbuen jeg. :)

Åja, var sikker på at det var det jeg, men det gir mening når jeg tenkte på det litt :lol: Kanskje valse litt og modifisere i innerskjermen? Foran var det kun i svinger og i harde dumper. Prøvekjørte før jeg monterte senken bak, ser du. Luktet litt svidd gummi etter noen prøve-svinger, så.. 

 

Bak subber det med vekt uansett i dumper, så får kanskje modifisere litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner nok ut av det :) Må finne et bra senkesett med TÜV papirer først. Gidder ikke begynne å rote med coilovers.

Høres bra ut det! Hadde egentlig tenkt meg coilovers selv, men blir så dyrt. Fort 5-8 lapper for et bra sett, så kommer topplagre osv. i tillegg. Og skal man godkjenne er det firehjulskontroll til 2k og godkjenningstime til 500 spenn.. Gøy å bo i verdens rikeste land, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...