Gå til innhold

Ryggekamera


X5E70
 Share

Anbefalte innlegg

På min X5 2011 mod, har eg eit valg på ryggekameraet som fokuserar på slepekroken .

dette er fantastisk flott når eg skal koble på tunge hengarar som ein ikkje klarer å trille manuelt.

Problemet er berre at ryggealarmen hyler som besatt, og raude markeringar kjem opp på skjermen slik at eg ikkje er i stand til å sjå slepekroken. Prøvar eg å slå av alarmen med knappen i midtkonsollen, så forsvinner måde ryggealarmen og ryggekameaet.

Er det nokon som har nokre tips til å løyse dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så skal ryggesensorbilde være på høykant når man har ryggekamera, kontra liggende hvis ikke.

Høres ut som om du trenger en liten omkoding.

Edit: ser ut som jeg misforstod litt, se bort fra dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at disse firkantene blir i veien når jeg rygger intill henger. Så det er sikkert mulig at det må koding til.

Men som en midlertidig løsning er det jo mulig å slå av disse firkantene på ett av valgene på venstre side av skjermen, der du velger krokmodus på kameraet.. (Husker ikke hvilket i farten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja det vet jeg :) Men hvis det er et problem med ryggesenoren når en er på vei mot hengeren, så kan en koble til ledningen når den rekker bort til bilen. Da vil du se kroken når du skal rygge helt inntil.

Men det er mulig det er noe feil, for jeg har ikke det problemet på min E70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...