Nurken Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Hei, har en BMW 530IA 2001 stående. Jeg har ingen anelse om hva denne bilen er verdt, og kunne gjerne trengt litt hjelp Bilen er veldig sprek, og har gått ca 158.000km. Det er null rust da den for det meste har stått inne på vinteren, nettopp EU-godkjent, og alt underveis er gjort på merkeverksted. Alt er i orden, egentlig ingenting å sette fingeren på. Av utstyr er det følgende: Lasteholdere/skistativLettmet. felg sommerLettmet. felg vinterMetallic lakkSommerhjulVinterhjulAir ConditionCD-vekslerCruisekontrollElektrisk sete m. memoryElektriske speilEl.vinduerKjørecomputerKlimaanleggMidtarmleneMultifunksjonsrattOriginal telefonRadio/CDSentrallåsServostyringSkinninteriørTaklukeABS-bremserAirbag foranAntispinnSideairbager Hadde vært strålende om noen her har en viss anelse om hva denne er verdt Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 (endret) Du kan jo teste her. http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt Ca. 50.000,-kr Endret Juni 20, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 50000 hørtes billig ut for en 530, Ville iallfall sagt 70000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Du kan jo teste her. http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt Ca. 50.000,-kr I følge den er bilen min verdt 1300kr Er enig med E.H.D jeg. Men noen bilder hadde sikkert vært greit? stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2015 Takk for svar! Hehe, har testet Dinside, og alt virker ikke på stell der. 70k, da er vi nærmere tror jeg, ja Har dessverre ikke noe bilder, men ut ifra noe av det dere har sagt, så virker 70-80 greit, kanskje 90? Eller er 90 muligens litt mye? Skjønner at det er vanskelig uten bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 Takk for svar! Hehe, har testet Dinside, og alt virker ikke på stell der. 70k, da er vi nærmere tror jeg, ja Har dessverre ikke noe bilder, men ut ifra noe av det dere har sagt, så virker 70-80 greit, kanskje 90? Eller er 90 muligens litt mye? Skjønner at det er vanskelig uten bilde Høres ut som bilen er lik denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60711258&searchclickthrough=true Ser ikke om du har spesifisert om det er touring eller sedan, men jeg mener denne er ganske riktig priset og burde være lett å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 Du får mer en realistisk verdivurdering her: https://www.kvdnorge.no/ Prisberegningene på kvdnorge.no er bygget på avanserte algoritmer, som er utviklet gjennom mange år. Hver enkelt bilmodell har unike variabler for verditap. I vurderingene ligger også kalkulerte spådommer om fremtidige modeller og annet som kan ha innvirkning på markedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 Du kan jo ikke velge eldre enn 2002 modell på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 Nå er vel også prisvurdering - verdi i seg selv og hva markedet for den og den type bil forskjellige, hva verdien er, er vel ikke så viktig, men man må jo se an andre biler som ligger på markedet I følge markedet for 525d i 2008-2010 ligger min i overkant av 300.000, jeg ga 350,000 for snart 2 år siden liksom., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Du kan jo ikke velge eldre enn 2002 modell på den? Det er riktig, men det gjelder årsmodellen, du kan oppgi dato for førstegangsregistrering manuelt, verdifall for alder beregnes ut fra det, ser det ut som. Nå er vel også prisvurdering - verdi i seg selv og hva markedet for den og den type bil forskjellige Når verdivurderingen gjøres for å anslå markedsverdi, så bør de to stemme relativt godt overens. Legg ellers merke til at verdivurderingen skiller mellom pris fra forhandler og privatmarkedet. Prisene er litt optimistisk, men tenker vi at det er lagt inn en margin for pruting, så blir det vel ikke så galt? Endret Juni 21, 2015 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Setter stor pris på alle svar! Kjempe fint, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Du får mer en realistisk verdivurdering her: https://www.kvdnorge.no/ Prisberegningene på kvdnorge.no er bygget på avanserte algoritmer, som er utviklet gjennom mange år. Hver enkelt bilmodell har unike variabler for verditap. I vurderingene ligger også kalkulerte spådommer om fremtidige modeller og annet som kan ha innvirkning på markedet. Fin og seriøs side. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 21, 2015 Share Skrevet Juni 21, 2015 Det er riktig, men det gjelder årsmodellen, du kan oppgi dato for førstegangsregistrering manuelt, verdifall for alder beregnes ut fra det, ser det ut som. Når verdivurderingen gjøres for å anslå markedsverdi, så bør de to stemme relativt godt overens. Legg ellers merke til at verdivurderingen skiller mellom pris fra forhandler og privatmarkedet. Prisene er litt optimistisk, men tenker vi at det er lagt inn en margin for pruting, så blir det vel ikke så galt? Hva man priser en bil til er hva kjøper er villig til og betale. Riktig bilpris og riktig kjøper = solgt. Og er det en som er villig til og betale 100.000,- for en 530 iA for kjøper er på jakt etter akkurat en slik bil. Men i 95% av tilfellene er kjøper på jakt etter beste og billigste bil. Slik er iallefall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2015 Tror de fleste er som deg - inkludert meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå