Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte bavaria og blei satt over til teknisk . Spurte om tuning til min bmw 318d e91 2012 m sport . Han frarådet tuning til denne , mente partikkel filter og så turbo og dyser ville bli slitt og gå I stykker I rekkefølge. Jeg hadde tenkt å tune min hos otc.tuning. Da det frister veldig med 180+ hk og nærmere 400nm . Hva er riktig? Er det bare han på bmw som var gammeldags og hadde lite greie på hva han snakket om ? Otc mente tuningen dems var svært vanskelig å se på eventuelt service og garantier .

Mvh Henrik

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Han mente også 318 hadde dårligere kjøling Og legeringer I motoren I forhold til 320. Mange tuning selskap sier motorene er dønn like utenom turbo og inter cooler.

Skrevet

Det _aller_ meste som finnes av tuning vil i større eller mindre grad gå utover belastning du utsetter partikkelfilteret for.

Skrevet

Men hva med min 520 xdrive med automat og 163 hk versjon?

Er det kun software forandring på denne lav effekts versjonen sammenliknet med 184 hk og nå 190 hk (2015 modell) versjonen?

Savner det lille ekstra og vurderer BSR tuning.

Skrevet

Men hva med min 520 xdrive med automat og 163 hk versjon?

Er det kun software forandring på denne lav effekts versjonen sammenliknet med 184 hk og nå 190 hk (2015 modell) versjonen?

Savner det lille ekstra og vurderer BSR tuning.

BSR leverer ikke tuning til F modeller så vidt jeg vet :)

Skrevet

BMW har jo nå original tuning til veldig mange modeller. Det koster litt mer, men så beholder du også garantier. Du kan kjøpe dette f.eks hos GS Bildeler

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Det har vel også vist seg at 163 hk f10 faktisk har ein del meir hk enn det står på papiret? Mulig eg tar feil men er det ikkje like mange nm i 163 hk og 184 hk?

Skrevet (endret)

Det har vel også vist seg at 163 hk f10 faktisk har ein del meir hk enn det står på papiret? Mulig eg tar feil men er det ikkje like mange nm i 163 hk og 184 hk?

Selv om de har oppgitt samme tall på maks dreiemoment, så kan effekten være forskjellig. Maks effekt somregel ligger på en høyere turtall en maks dreiemoment. Slik at de kan justere\strupe motoren i software, ved at motorene yter likt opp til ett gitt turtall. På denne måten får motoren lavere toppeffekt, slik at avgiftene blir lavere.

Husk: Effekt\Hestekrefter er ett produkt av Turtall x Dreiemoment.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Sant nok men det eg ville fram til er at sånn som eg har skjønt det så er forskjellen på disse to minimal i virkeligheten. Men eg har ingen fasit på dette så mulig eg tar feil. Men eg har sett bremsepapirer frå ein 163 versjon og den bremsa rundt 180 i motor. Ein kamerat av meg prøvde også ein 163 og han merket ikkje forskjell. Han kjører 184 til daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...