Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 som har vibrert i høyere hastigheter i det siste.
Det kommer bakfra, og det er ikke hjullager som forårsaker det da disse ble byttet og vibrasjonene fortsatt var der.
Har jekket opp bilen og hørt på diffen og kjent på stikkakslinger og knuter uten å ha hørt noe rart eller kjent noe slakk.
Det mangler heller ikke sentreringsringer, sjekket og dobbeltsjekket.
Hjula sitter festet skikkelig.
Har ikke låst hjulene og fått et flatt punkt.
Vibrert siden jeg la om til sommerhjul, men det er fullt mulig jeg ikke merket det på grunn av mye mer gummi på vinterhjula.

Så spørsmålet mitt er, kan det være stikkakslinger som lager vibrasjoner fra 100 og opp?
Eller har jeg kast eller ubalanse i hjula mine?

Jeg forstår at det er vanskelig å si nøyaktig hva det kan være, men det er garantert noen her som har opplevd det samme som kan komme med noen råd eller tips om hvordan jeg kan finne ut hva det eventuellt kan være. :)

Takker for alle svar som måtte komme!

Skrevet

Skyldes ofte hjul, så det greieste er vel å ta disse på balanseringsmaskinen før man gjør noe mer. Om du drar på balansering med hjul som er tatt av bilen på forhånd så koster det nok ikke særlig mer enn 2-300 for et par.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet og bytta støttelager for mellomaksel og hardykobling så ga det seg. 

Skrevet

Svaret er vel litt gitt, mener nå jeg. All den tid problemet oppstod etter sommerhjul kom på bilen.

Skrevet

Hvis dekkene dine er litt slitt kan det være at et dekk er ovalt slitt. Det er et vanlig problem. Noen dekkprodusenter sliter mer med det enn andre. Jeg hadde dette selv på en MB C180 med automat kasse. Dekkene var fra Continental. Hvis du har slik slitasje hjelper det ikke med avbalansering. Da må dekkene byttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...