Gå til innhold

Sommer/søndagsbil med plass til barnesete


316
 Share

Anbefalte innlegg

Har solgt min BMW 2002 og E30, og som overskriften tilsier, så er jeg på jakt etter en sommer/søndagsbil til max 100 000 men gjerne litt mindre. Kriteriene er selvfølgelig at den skal være billigst mulig, se best mulig ut og helst ikke være undermotorisert. Den må romme meg, min samboer, vårt barn på to år og muligens en barnevogn.

Har vært innom Audi 80 cab, Audi TT, BMW E36 cab og BMW E46 cab. Søker altså et slags kompromiss mellom plass og sportslighet, og føler at det markedet er noe snevert og at jeg har sett meg noe blind på det. Tips og erfaringer? Må overhode ikke være BMW, men er bare en fordel om det er det så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker! Mange potensielle biler her. Vet ikke hvorfor og vet at det ikke nødvendigvis er noe poeng, men mister litt lyst av biler som har gått over 200 000 og som har en skrekkelig dårlig annonse i tillegg. Hva tror dere om Mazda RX8? Er i alle fall et slags baksete i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker! Mange potensielle biler her. Vet ikke hvorfor og vet at det ikke nødvendigvis er noe poeng, men mister litt lyst av biler som har gått over 200 000 og som har en skrekkelig dårlig annonse i tillegg. Hva tror dere om Mazda RX8? Er i alle fall et slags baksete i de.

 

Ingen av de jeg postet har passert 200 000km. ;) RX8 er jo sikkert tøft, men wankel motorene er jo kanskje litt risky? Selv om motoren i RX8 er mer pålitelig enn de/de i RX7 så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner den 200 000 grensen, er der litt selv :)

http://www.finn.no/60821572

http://www.finn.no/59170686

http://www.finn.no/60767738

BMWene som ble linket til av DanielStance var og kul! RX8 er kult, men jeg tror ikke det ville blitt samme sommerbil-feelingen som en cabriolet eller en veteran type 2002en som du hadde! Som morsom bil nr2 året rundt er sikkert RX8 flott og grei plass også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner den 200 000 grensen, er der litt selv :)

 

Begge mine E38 har gått over 300 000. km. så skjønner ikke problemet?

Som Wicky nevner. 6 serie. eller M3 M5, men da er man i litt annet prisleie.

Cab hadde jeg ikke vurdert med så små barn.

Klissete i håret blir man også, hvis man er så heldig å ha hår da....

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe problem heller, men det blir som oftest noe mer feil og mangler med årene, i tillegg til at interiør også videre ofte merker tidens tann. Jeg leser at RX8 har isofix og at det faktisk er helt greit å få barnestol inn i den, bagasjerom er like stort som i en Golf omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine E38 har gått over 300 000. km. så skjønner ikke problemet?

Som Wicky nevner. 6 serie. eller M3 M5, men da er man i litt annet prisleie.

Cab hadde jeg ikke vurdert med så små barn.

Klissete i håret blir man også, hvis man er så heldig å ha hår da....

 

Du har helt sikkert fulgt opp service til punkt og prikke og da er det selvsagt i orden, man skal ikke se seg blind på km-stand. Men med høyere km-stand jo større er sjansene for at noe må byttes og om ikke tidligere eier har gjort det kan dette bli kostbart. Da reg-reim om bilen har det, osv.. :) Jeg tror du skjønner hvor jeg vil hen! :)

 

RX8: http://www.carguydad.com/ownership-experience-2005-mazda-rx-8/

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg familien til Oslo og prøvekjør par forskjellige biler dere finner interessante? Bruk gjerne en lørdag...ser ut til du kommer til å beholde den bilen en stund så greit at den svarer til alle krav du og familien har til den!

Endret av awt
Fjernet tull. Hold dere til topic!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...