Gabz Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Hei igjen! Skal kjøpe meg et 100WRMS frontsett til min E36 sedan. Skal ha ha 5,25" i kickpanelene for å bytte ut de originale. Herfra skal jeg også trekke kabler bak til en 4-kanaler. Regner med at dette hjelper mye på lydbildet. Men diskantene vet jeg ikke helt hvor jeg skal ha. Usikker på om jeg vil ha dem i døra, da disse kanskje burde sitte litt høyere? Og vil ha det pent. Har hørt at noen monterer disse i A-stolpen? Hvordan blir det da seende ut? Greit å trekke kabler dit? Noen som har erfaringer/tips/bilder av sin løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2015 ^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2015 ^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Haha! Er du i ventemodus? Endret Juli 21, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2015 Ja, vet ikke hvor jeg kan plassere dem pent :/ Dørpanelet løsner hele tiden på venstresiden, og A-stolpen har ikke plass. Tenkte om noen har noe inspirasjon å komme med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Har montert en god del anlegg i E36. Og ja, en god diskantplassering uten å lage noe "avansert" er ikke lett. Originalplasseringen i dørene er jo ikke akkurat ideell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2015 (endret) Er ikke rart folk bare skrur dem fast i dashbordet.. Endret Juli 21, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 sleit med det samma selv, og jeg endte med å lime de fast i dashbordet... ble ikke pent og fikk ikke skjult ledningene noe særlig heller. syntes heller ikke at de jeg hadde hjalp noe på lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 (endret) Bygg om speildekselet og lakk det med svart lakk. Ikke gjør ting vanskeligere enn de er Endret Juli 24, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2015 Jeg har ikke noe original diskant i speilhus om det var det du tenkte. Da må jeg kjøpe noe ferdig-"kasse" og feste der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 (endret) Ingen som har det, alle har bare det enkle originale flate. Bygger bare om det du har, par mdf ringer, limpistol, sparkel og lakk. Endret Juli 25, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Føler ikke at det er så ille plassering originalt. Mellomtonen sitter jo uansett helt nede og spiller rett i leggen din, hadde ikke giddet å bruke masse tid på å lete etter den optimale plassen for diskant i dette tilfellet. E36 er heller ikke særlig lydisolert og er i knirkealderen, så spørs hvor mye innsats man skal legge i det. Jeg monterte relativt nylig et anlegg i min og brukte originalfestene i dørene til diskant. Måtte lime litt med limpistol, men resultatet ble bra. Ser ikke noe sted at høyttalerne er uoriginale. Dørpanelet løsner pga knekte clips, som jeg foreslo før så er det bare å bestille en pose fra Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå