Gå til innhold

1993 E34 BMW 525TDS touring


 Share

Anbefalte innlegg

On 13/03/2016 at 9.00, Freakshow skrev:

damn var litt rust på den døra ja! :o

Hehe! Ja, det kan man trygt si! Fulgte med ny dør (som er montert i ettertid) fra tidligere eier av bilen Må bare få limt gummilista på innsiden,så er døra brukende igjen. Har ikke akkurat vært førsteprioritet, da det har vært nok av ting å holde på med,som var viktigere.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Shattered skrev:

Fin kanal ja :-({|=[-X Vanskelig å følge med siden "Mine innlegg" ikke er her lenger, men jeg titter innom noen ganger ;)

Ja,mister endel oversikt selv! Får håpe ikke skal være slik, og bare er midlertidig mtp oppdateringer av siden etc.

Har vært endel å gjøre med denne bilen, men alikevel glad jeg ikke gav opp. Flere som mente jeg burde finne en annen bil og bare skrote/selge som delebil. Glad jeg ikke hørte på de, selv om det kosta litt ekstra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, viggo E34 skrev:

Du finner gjenn trådene om du går på aktivitet, min aktivitetstrøm åsså innlegg jeg har postet i :)

Ellers må du bare stå på videre med bilen :)

Tusen takk! :D

Takk - håper på å få den på eu-kontroll snart,så jeg får mer oversikt over hva som eventuelt må gjøres før skilt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkasse og medfølgende converter er prøvemontert, for å se om det passet, noe det gjorde.
Står fortsatt nødmodus ved oppstart. Har fått tips at man må "peile olje" og ha motor i gang, før kassa vil fungere skikkelig.
Er sikkert dumme spørsmål, men hva vil "peile olje" si?
Å tappe olje som står i kassa nå først, og deretter starte motor og fylle på helt ny olje (er det nødvendig å skifte pakningen samtidig?)?

Er det best å la motoren gå mens man fyller på olje, og gå igjennom med girspaken mens man fyller? Deretter etterfylle litt? Vurderer å kjøpe inn 9 liter ny olje (evt pakningen om det er nødvendig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peile olje = sjekke oljenivå            

du skal ha en egen peilepinne for dette ;)

På automat skal oljenivå peiles med motor igang.

Var på værksted å Fikk flusha automatkassa på en e39 jeg hadde å bytta olje, da sa di at etter samtale med bmw skulle filter ikke byttes da det ble renset under flusheprosessen...

Om du skal gjøre det selv så mener jeg det ligger diy på dette her på forumet om du søker litt :) ligger værtfall diy på e39

:)

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, viggo E34 skrev:

Peile olje = sjekke oljenivå            

du skal ha en egen peilepinne for dette ;)

På automat skal oljenivå peiles med motor igang.

Var på værksted å Fikk flusha automatkassa på en e39 jeg hadde å bytta olje, da sa di at etter samtale med bmw skulle filter ikke byttes da det ble renset under flusheprosessen...

Om du skal gjøre det selv så mener jeg det ligger diy på dette her på forumet om du søker litt :) ligger værtfall diy på e39

:)

Ahaaa! :D Haha, veldig godt at jeg fikk forklaring på dette. Jeg var forberedt på å kjøpe inn mye olje:P

Lakk litt olje fra converter under demontering (fra forrige eier av kassa). Han sa olja såg veldig fin ut og virket som den ikke hadde blitt skifta på så lenge.
Lurer på om jeg kan kjøpe inn litt mer olje (om nødvendig ved peiling av olja), og fylle på mens motoren er i gang? Eller er dette fy-fy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vel noe på face om at det ikke er peilepinne på dieselkassa, nå har ikke jeg hatt diesel bimmer enda. Så kan være annerledes her...

Fant den diy'n jeg jeg tenkte på, er til e39 523ia. Kan være noe annerledes på di da.

 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18/03/2016 at 14.59, viggo E34 skrev:

Så vel noe på face om at det ikke er peilepinne på dieselkassa, nå har ikke jeg hatt diesel bimmer enda. Så kan være annerledes her...

Fant den diy'n jeg jeg tenkte på, er til e39 523ia. Kan være noe annerledes på di da.

 

Bmw e34 norge gruppa,eller? Fikk svar der også, samt leste litt på nettet og diy videoer på youtube,selv om det ikke var samme bmw modell (men grei som en generell guide).
Takk iallefall! Ble uansett litt klokere på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er man i gang med peiling av olje på kassa. Kjøpte inn olje tidligere i dag, og forhåpentligvis er bilen oppe og går igjen. Stort savn å kjøre den! Kassa ellers fungerer strålende og ble prøvd i bil før demontering, så satser på jeg ikke får mer problemer med kassa på en god stund iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...