Stian111 Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Ny her på forumet, og relativ fersk bmw eier. Aner ikke om dette er plassen å legge ut innlegget. Jeg har i det siste letet litt rundt etter prisoverslag på service i Tyskland, da det er vident kjent at prisen er langt lavere enn i Norge. Jeg har for øvrig fått pris på oljeskift av girkasse (e60 automat) til 670-800 euro. Et verksted spesifiserer det til 330 euro i arbeid og 290 euro for oljen og 190 euro for filter. Jeg har også fått pris på reparasjon av bulk i spoiler/støtfanger i plast. Samtlige sier den må skiftes (har forståelse for det da de er et vanlig verksted) og sier prisen er på 1500-2000 euro. På tross av det synes jeg prisen er høy. Fått pris på rep i Norge til 3250. Dette er verksteder som holder til i Hamburg og nordover. Jeg mistenker at de skrur opp prisene da jeg er norsk. Noen med erfaringer? Er det mindre gunstig nå enn før å dra til Tyskland for service? 330 euro i arbeid for et oljeskift på girkassen stemmer ikke helt med det inntrykket jeg har hatt av rimelige timepriser +deler. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2015 Share Skrevet Juli 14, 2015 Høres litt dyrt ut! 800 eur er vel rundt 7200,-nok. Så det sparer du endel utifra hva jeg fikk som prisoverslag mars 2014. Da kostet en flush og skifte 10.000,- Mistenker også at de legger på prisen. Fordi jeg sendte mail til noen BMW verksted i Tyskland i februar i år for ettermontering av webasto og da var de faktisk noen tusen over norsk pris! Både på delene og arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian111 Skrevet Juli 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2015 Takk for svar. Ja, dyrere enn i Norge. Spurte om timeprisen den ene plassen - 176,4 euro.. Dette var rett utenfor Hamburg. Må nok lengre syd, samt gjøre en skikkelig sjekk før man drar over, ellers ender man i tap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Må du oppgi at du kommer fra Norge? Send mail fra en internasjonal (eller tysk) adresse, så blir det andre priser, skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian111 Skrevet Juli 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2015 Sikkert lurt. Kleint at det må være slik da. At de setter en timepris på 1500 kr for nordmenn eller andre for den saks skyld, gjør det jo komplett uinteressant å ta rep/service der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 (endret) Ta det som et tegn på at de ikke vil ha deg som kunde, og finn en annen. Det er en ikke uvanlig taktikk å prise tjenester hinsides dersom man ikke ønsker visse kunder. Det går ikke på deg personlig, selvfølgelig. Kanskje har de dårlig erfaring med andre nordmenn som har vært der. Endret Juli 16, 2015 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 (endret) Ett lite tips om det å bestille verksted tjenester i utlandet fra en helt fersk nybakt f10 eier Jeg er ingen ekspert, kun gjort det en gang, men jeg brukte hodet og reflekterte litt, og selv om bilen jeg skal fortelle om er av av ett annet merke ( huff), innbiller jeg meg at metoden jeg brukte, funker på bimmere òg?Saken er:Takluke motoren brant seg på en S6 jeg eide for mange år siden (2002). Var i Hamburg på 'heisatur' og ringte om morgenen den mest bortgjemte Audi forhandler jeg kunne finne. ( ser på vedlagt bildelink at de tar BMW også.....) https://www.google.no/maps/place/Autohaus+Petschallies/@53.66214,10.086791,3a,75y,308h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHqoF3Tr_PymbN-_aT5By_g!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26output%3Dthumbnail%26thumb%3D2%26panoid%3DHqoF3Tr_PymbN-_aT5By_g%26w%3D374%26h%3D75%26yaw%3D308%26pitch%3D0%26thumbfov%3D120%26ll%3D53.662140,10.086791!7i13312!8i6656!4m5!1m2!2m1!1saudi+hamburg!3m1!1s0x0000000000000000:0x7375a88953006df0!6m1!1e1 De ba meg komme neste morgen for da skulle de ha ny motor på lager.Jeg innbilte meg at ett mindre verksted ikke er så bortskjemte med norske kunder som de store er, og vips; ca. 1/3 av prisen kr. 3 tusen ( kr. 10 tusen i Norge) for ny motor, samt at de absolutt måtte vaske bilen før de slapp meg ut på gaten igjen. "Du kjører ikke skitten S6 i Hamburg", sa verkstedet med ett lite glimt i øyet. ( jeg kom da direkte fra Kirkenes til Hamburg. S6'n dro seg fjellstøtt opp i 285 km/t. på Autobahn ) Suveren service.Mens jeg ventet, ruslet jeg litt rundt og myste, og i butikken på hjørnet solgte de 1/1 liters Smirnoff vodka til kr. 88,- !Lønner seg å komme ut av 'turist løypa ' gitt Kom på en ting til i etterkant.Kredittkortleser funket ikke / ødelagt? hos verkstedet, så de slapp meg uten å betale!Herlig med folk som gir tillit.Tar det som en anerkjennelse av meg.Faktura kom i posten selvsagt, som jeg betalt med glede, selv om banken her hjemme hisset seg litt opp over ekstraarbeidet som denne utenlandske fakturaen skapte for banken, .. men det er en annen historie. Endret Juli 16, 2015 av Erling T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Juli 16, 2015 Share Skrevet Juli 16, 2015 (endret) Sikkert lurt. Kleint at det må være slik da. At de setter en timepris på 1500 kr for nordmenn eller andre for den saks skyld, gjør det jo komplett uinteressant å ta rep/service der. Du skal ikke lengre enn til Sverige, hvor de foraktelig fnyser over oss nordmenn som kjøper det beste og dyreste. Sikkert misunnelse, men reflekter litt. Vi oppfører oss som nyrike 'idioter' ( fattigfolk som har fått penger) og det provoserer 'de der ute'. Vær klar over det at de spytter på deg bak din rygg! Fra å være kry over å være norsk i utlandet, det var noe stort på 80 tallet, har jeg de siste 15 år skjult mitt opphav når jeg farter utaskjærs. Endret Juli 16, 2015 av Erling T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Betalte 600 Eur for oljeflush på girkasse hos Albert bauer i Flensburg på en e60 530D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Å ta seg bedre betalt av norske kunder kan stride mot EU-reglene. Kommisjonen undersøker nå en lignende praksis i Disneyland utenfor Paris. Ved henvendelse til serviceverksteder i Tyskland er det sikkert lurt å vise til EU-reglene om prisdiskriminering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
04530dat Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Vær klar over det at de spytter på deg bak din rygg! Det var vel å trekke det litt langt vel, de spytter ikke mer enn generelt i dagens vestlige samfunn i alle fall Kjørte rundt i Europa i sommer og opplevde bare smil og hyggelige folk, inkl hos 2 BMW forhandlere i Tyskland (Hamburg og München). Kjøpte en del deler i München og handlet til vanlige listepriser (ca 35% under listepris i Norge, men ikke så stor forskjell om man får rabatt i Norge). Jeg så selv på skjermen til selgeren når vi fant rette deler, så var ikke snakk om "spesialpris" for ekle nordmenn. Det eneste landet vi opplevde enkelte sure (misunnelige?) folk, var i Tsjekkia. Det var et land jeg egentlig ikke likte å oppholde meg i og vi var der bare en halv dag (og fylte dårlig diesel). Men bildeler er sikkert billigere i slike "fattige" land, mat var i alle fall grisebillig i forhold til hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Er ikke så mye dyrere i norge for flushing da vil jeg påstå. Min far betalte rundt 6000kr for det hos schmiedmann norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå