Gå til innhold

2001 E39 520i - Foreløpig

Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Får ta en liten oppdatering på gamle femmeren da, det er jo alltid gøy. 

Jeg har nå for det meste ordnet alt jeg trenger av drivverk og understell men har ikke noe bilder av det enda desverre. Motor er det verre med, Finner ikke en ordentlig noe sted etter at en avtale jeg hadde gikk i vasken. Menmen....får bare vente til jeg finner en jeg har en god følelse på, orker ikke masse lureri som ikke er mulig å få til å gå uten å slå den med en svær slegge. 

Så i mellomtiden får jeg konse på noe jeg får gjort noe med. Som bakluka, som var mildt sagt pill råtten, Så jeg fikk tak i en fin bakluke etter en hyggelig handel med janerik171187 her inne på forumet. 

Og fått foliert midtkonsollen:)56b259de9089a_IMG_22281.thumb.JPG.899ec4

Begynner å hope seg opp med litt snacks også. Skal monteres ila uken

56b25a8467cc3_IMG_22291.thumb.JPG.5bdf7d           

Fått en e39 som nabo også plutselig. Ser fryktelig røddig ut

56b25b803ab55_IMG_22271.thumb.JPG.e08ef3                                                               

Også han her da...Stod å dro i ti minutter

56b25bdd5c300_IMG_22221.thumb.PNG.23973e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg ENDELIG blitt kvitt det marerittet av en bakluke jeg har hatt, Byttet gikk enkelt og greit forsåvidt, men litt holdehjelp er essensielt altså. 

Startet med dette:

56c60cd0bdb35_IMG_22421.thumb.JPG.538cab

56c60cfcd6811_IMG_22431.thumb.JPG.473b05

En E39 kjemper alltid imot. Den siste bolten stoppet jo pal når den nesten var ute. Sånt har ikke jeg tålmodighet til.:twisted: Fikk ikke rikket den med latmann engang, og når jeg ende med å runde ut hele greia, så ble det baufil.

56c60d24a4f46_IMG_22441.thumb.JPG.fe1c30

56c60e3e02ef9_IMG_22471.thumb.JPG.72794b

Nye luka på:

56c60e890d07d_IMG_22501.thumb.JPG.b9cb62

Står av seg selv:

56c60eabaeb7b_IMG_22521.thumb.JPG.495f70

Sånn ca ferdig. Må rettes opp litt, våtslipes og poleres:

56c60ecb4242f_IMG_22541.thumb.JPG.4134c2

Sorry for dårlige bilder, skal ta noen nye når den er nyvasket og ferdig. Utrolig deilig følelse å ha en vanntett bil hvetfall.:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt fnatt av de fæle preface felgene jeg hadde på, så jeg måtte gå til innkjøp av nye felger selv om det ikke er lenge igjen av sesongen. Fikk på skvettlapper også så kanalene får litt fred fra steinsprut og annen dritt....

Ble litt stiligere nå:

56ce0a7c91d7c_IMG_22671.thumb.JPG.af2694

56ce0a8dbb492_IMG_22681.thumb.JPG.3d5bc1

56ce0a96c8c5a_IMG_22701.thumb.JPG.2f0fb1

56ce0a9e55526_IMG_22721.thumb.JPG.25594e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
On 3.2.2016 at 20.58, [P-Man] skrev:

Begynner å hope seg opp med litt snacks også. Skal monteres ila uken

56b25a8467cc3_IMG_22291.thumb.JPG.5bdf7d           

Syns jeg kjenner igjen den store eska der. Tar jeg helt feil om det er M fanger innerskjermer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎18‎.‎02‎.‎2016 at 19.40, [P-Man] skrev:

Da har jeg ENDELIG blitt kvitt det marerittet av en bakluke jeg har hatt, Byttet gikk enkelt og greit forsåvidt, men litt holdehjelp er essensielt altså. 

Startet med dette:

En E39 kjemper alltid imot. Den siste bolten stoppet jo pal når den nesten var ute. Sånt har ikke jeg tålmodighet til.:twisted: Fikk ikke rikket den med latmann engang, og når jeg ende med å runde ut hele greia, så ble det baufil.

56c60d24a4f46_IMG_22441.thumb.JPG.fe1c30

Nye luka på:

Står av seg selv:56c60eabaeb7b_IMG_22521.thumb.JPG.495f70

Sånn ca ferdig. Må rettes opp litt, våtslipes og poleres:

Sorry for dårlige bilder, skal ta noen nye når den er nyvasket og ferdig. Utrolig deilig følelse å ha en vanntett bil hvetfall.:mrgreen:

Tok du av luke med hengslene og dempere på?

Må bytte de demperene som holder luka oppe, men det later til å være en litt vrien og knotete jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig kurant jobb. Må ha noe verktøy som man kan få løs sylinder fra kulene på, da feks et rør som går utenpå demper som er der, eller at man brekker den løs med noe langt og flatt. Pass på så man ikke skader bilen. Må av med noen plastdeksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Det er rimelig kurant jobb. Må ha noe verktøy som man kan få løs sylinder fra kulene på, da feks et rør som går utenpå demper som er der, eller at man brekker den løs med noe langt og flatt. Pass på så man ikke skader bilen. Må av med noen plastdeksel.

Kulene kan man vel skru av under taktrekket også, men hvordan får men de på igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.3.2016 at 20.06, S. Gunstad skrev:

Tok du av luke med hengslene og dempere på?

Må bytte de demperene som holder luka oppe, men det later til å være en litt vrien og knotete jobb?

Jeg tok av luken uten demperne. De løsnet jeg fra luken med noen splinter. Fant ut at etter alle boltene er løse så er det lurt å lukke den nesten igjen før man løfter den av. Du får den ikke løs når den står i fullt åpen stilling. Tror som skrevet over her at å bytte de demperne ikke er en lek, og jeg skjønte så mye som at taktrekket må av for å få byttet dem:shock:

On 13.3.2016 at 10.26, Freakshow skrev:

hvordan sota du baklyktene egentlig? ^^

Baklyktene er sotet med Gunsmoke sotefilm. Tror det er den letteste jobben jeg har gjort:grin:

On 13.3.2016 at 10.39, Poppy skrev:

Syns jeg kjenner igjen den store eska der. Tar jeg helt feil om det er M fanger innerskjermer?

Det er heelt riktig det Poppy:) Syns det så så kebab ut med vanlige innerskjermer, og ikke var det helt tett heller. Og så ser det ut som m5 innerskjermene har en liten diffuser i bånn, og det gjør jo hele forskjellen på en 520:razz::razz:

On 14.3.2016 at 15.11, Shattered skrev:

Har glemt å følge med her, hvor lang tid tok bakluka? Jeg og en kompis bytta på 6 timer :P Men vi kuka mye da, og ledningene var et sant helvete!

Har glemt det litt selv for å være helt ærlig hehe, men hyggelig at du følger:-D  Tok oss en 2-3 timer tror jeg, men jeg gjorde en del research på forhånd. Knotet med å løfte den av, og og skjøte ledningene tok jo en evighet. Var ganske frustrert over nødvendigheten med å lage en bakluke med 32 ledninger til div ting. Men må jo ha varmekabel på spylervæskeslangen:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...