Gå til innhold

Autobahn i 200+


Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Nemlig. Dette skiltet betyr ikke at det er fri fartsgrense i Ungarn, men at 110 Km/t er opphevet på motorveien og at nåværende fartsgrense er den maksimale 130 km/t. At "alle" andre evt. kjører i 200 Km/t betyr ikke at maksimal fartsgrense er fri som den er enkelte steder langs Autobahn i Tyskland. Ingen andre land i Europa bortsett fra Tyskland (enkelte steder) har fri fartsgrense på motorveiene. Anbefalt fartsgrense er forøvrig også 130 Km/t i Tyskland.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sydover til Tyskland og andre kontinentale land 5-6 ganger det siste året (bor i Århus i Danmark) og det er ikke fri fartsgrense på motorveien mellom Ungarn og Slovakia. Hvis dette er tilfellet synes jeg at du skal henvise til en offisiell side som dokumenterer dette slik at andre som leser dette evt. ikke risikerer problemer med det lokale politiet hvis de kjører i 130+ Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Dette skiltet betyr ikke at det er fri fartsgrense i Ungarn, men at 110 Km/t er opphevet på motorveien og at nåværende fartsgrense er den maksimale 130 km/t. At "alle" andre evt. kjører i 200 Km/t betyr ikke at maksimal fartsgrense er fri som den er enkelte steder langs Autobahn i Tyskland. Ingen andre land i Europa bortsett fra Tyskland (enkelte steder) har fri fartsgrense på motorveiene. Anbefalt fartsgrense er forøvrig også 130 Km/t i Tyskland.

Jeg er helt enig med deg, Fredrik. Jeg bare synes det var litt artig at til og med Politiet der nede brøt fartsgrensen med 70Km/t. Vi kjørte to ganger forbi Politi i ca 230 Km/t uten at de så ut til å bry seg nevneverdig :) Det eneste de var streng på der nede var promille og det synes jeg er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hvis det er fri fartsgrense på en motorvei i Ungarn... hva med å gi oss dokumentasjon på dette ved å f.eks henvise til en offentlig side som viser at dette er tilfellet?... :)

Ok. hvis det IKKE er fri fart der, kan ikke du gi oss litt dokumentasjon, evnt henvise til en offentlig side som viser at dette er tilfellet ?

 

 

Du som absolutt vil kverulere å bevise at han tar feil, da burde vel kansje du finne no info da? for å bevise at han tar feil, istedet for å "synse ditten å synse datten" om at han skal skaffe dokumentasjon på at han har rett.

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt googlesøk:

Som de fleste lesere vil være klar over, praktiseres 80-grense på norske landeveier. Også dette er en streng fartsgrense sammenlignet med andre europeiske land. Italia, Tsjekkia og Tyrkia har 130-grense på enkelte landeveistrekninger, mens man i Frankrike, Russland, Sverige og Ungarn på visse strekninger lovlig kan kjøre i 110.

 

Litt mer:

UNGARN:
Fartsgrense 130 km/t på motorvei
Refleksvest påbudt i bilen
Promillegrense 0,0
Kjørelys påbudt om dagen utenfor byer og tettsteder
Bompenger: Ja

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. hvis det IKKE er fri fart der, kan ikke du gi oss litt dokumentasjon, evnt henvise til en offentlig side som viser at dette er tilfellet ?

 

 

Du som absolutt vil kverulere å bevise at han tar feil, da burde vel kansje du finne no info da? for å bevise at han tar feil, istedet for å "synse ditten å synse datten" om at han skal skaffe dokumentasjon på at han har rett.

 

Hvorfor? Det er ikke jeg som påstår at det er fri fartsgrense i Ungarn. Jeg og de fleste andre vet at det offisielt kun er fri hastighet i Tyskland og på øyen Man i Irskesjøen. Jeg har intet imot at folk kjører fort, men det er viktig at folk også vet hvor grensen går før de gjør ulovligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...