Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan vere galt når webasto slår seg på i tide og utide?

så fort jeg åpner døren så starter den, det samme når jeg slår på lysene på bilen!

fins det noen styreenhet som da burde byttes?

Skrevet (endret)

Da er sansynligvis ECU gåen. Det er typiske tegn om vifta starter når du opner døra osv.

ECU kan repareres, kom over en i tyskland, men han skulle ha 2000 NOK for og fikse, og da garanterte han at den 

funket etterpå. Men så er det jo litt styr med eksportpapirer og slikt, i tillegg kommer moms og frakt..

Så det blir kostbart. Men ville sjekket litt rundt om det finnes andre som gjør det billigere..

Du kan jo begynde med og plukke ut webastoen fra bilen, og demontere ECU, vil tro du ser fort om det har kommet inn vann. :)

Endret av Alpejohn
Skrevet

Ja, og du kan fint kjøre uten webasto, bare sette på en slange fra de to rørene som kommer ovenfra og kjøre de i lukket sløyfe.

Skrevet

Jeg kjører sånn nå, har akkurat hatt ut min og gått over den og gjort reint og bytta vifta. Null stress. Kan være litt dritt og få den ut da gummifesta som holder den er ganske trange, så må bruke litt makt. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

Webasto er bare så digg!! Min fjusket mye sist vinter, Noen ganger fungerte den bra mange ganger for så og bli død. Hører vifta gå men etter noen sek stopper den og webasto lampa slukker. Må da koble fra strømmen for og nullstille webasto. Hva kan det være?

Har nå handlet nytt med fjernkontroll så satser på bedre tider denne vinteren her :)

Skrevet

Det kan være alt mulig egentlig. En diagnose er mest korrekt.

Men en bytte webasto fra ebay kan være like greit.

Skrevet

Er det ikke sånn at om den ikke oppdager flamme innen 30 sek (?), så stopper den?
Det er vel tegn på glødeplugg vil jeg tro.. :)

Ta den ut, demonter og undersøk. :)

Får kjøpt deler på ebay:

-Filter i brennkammeret
-Pakningsett til et par hundre

-Pakningsett med glødeplugg, ca 6-700 kr (pluss frakt og moms)
-Komplett brenner innsats med pakninger, glødeplugg og hele brennkamemret.

Du kan også måle glødepluggen, mener den skulle være rundt 0.32 ohm. Min var 0.4 ohm.
Jeg byttet bare pakninger og gjorde reint i brennkammeret.

Du kan også bytte det filteret som sitter i bunn på brennkammeret, men da må du vist nok kappe

av fremste delen for og komme til en segering som da løser ut dette filteret/stålulla.
Min så litt slitt ut, men får ta det en annen gang. :)

Skrevet

Ja, jeg trodde også på glødeplugg på min...

Men der var det hull i brennkammer gitt. Samt glødeplugg. Så det bli litt utskifting der, samt eksos potten da. Den var nesten borte.

Skrevet

Hm.. Mitt var fint, bortsett fra den stålulla i bunn, den var litt oppflisa.
Men hovudproblemet tror jeg var lagera i vifta, de var skikkelig dårlige, og bremsa hastigheten på vifta

når den gikk, sånn den nesten stoppa av og til.

Men den nye vifta var MYE stillere en den gamle, så håper den bråker mye mindre nå en før. :)
Kjøpte også sånn innsugs demper, som også funker som et luftfilter.
Den skulle dempe lyden litt også. :)

Skrevet

Ja skal gå over den når jeg har byttet den... kan jo bare være en enkel sak. Kjekt og ha i reserve, men regner med den nye går i mange år.

Blir digg med fjernkontroll også veit jeg ;-)

Skrevet

Hei

Ofte når disse webastoene trøbler, så kan selve brenneren være tett/utslitt. Denne kan skaffes via Colberg Caspari i Oslo ? Har skiftet brenner på,min forrige E-53 + hos en kompis med samme bil.

Når det gjelder styringsenheten så er vi låst til org varer.

Skrevet

Jeg har kjøpt en E39 med Webasto, men denne er visstnok defekt i følge forrige eier. Har lyst til å ordne denne før vinteren, så hvordan bør jeg gå frem først?

Hvordan kommer jeg til webastoen? Har hørt de sitter bak venstre forskjerm, stemmer det?

Skrevet

Bak venstre forskjerm ja.

Bare ta løs innerskjermen og plukk den av.

Husk nye klips til hjulbuen da de går i stykker.

Husker ikke helt om man måtte av med deksel under førersiden, men tror det.

Du kan kjøre kjølesløyfa i retur med en slange på de to rørene som kommer fra toppen, over webasto.

Skrevet (endret)

Sitter bak innerskjermen på førersiden. Bare plukk vekk hele innerskjermen. Kan først prøve og ta strømmen og få reset den. Og så prøver du og starte og ser hva som skjer. Men en diagnose vil sansyneligvis også gi en pekepinn. Test litt først, før du plukker den ut fra bilen. :)

Edit: Otis kom meg i forkjøpet. :)

Jeg plukket den ut uten og ta av dekselet under, men n måtte brette det ned en del.. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Endret av Alpejohn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...