laffe Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Møtte en 3-serie i godt driv med blålys på dovre nylig. Så ikke ut som den hadde noen logoer utover blålysbøyle og blålys i grill. Ble litt nysgjerrig på hva dette var. Øvingskjøretøy kanskje? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Kan være en skolebil som ikke er merket ennå. Skole bilder skal ha Skole skilt som vanlige kjøreskoler og ha fagmerking. Tvilsomt at det er en sivil UP ihvertfall siden du skriver den hadde bøyle på taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 BMW Norge har inngått et sammarbeid med Politiet om levering av biler, de har i alle år levert sivilbiler, MC og pansrede biler for politiet men nå også uniformerte BMWer. I første omgang er det snakk om X5 men det er nok ikke utenkelig at de også tester ut BMW sine øvrige modeller. BMW er veldig populære som politibiler i Tyskland, Storbritania og Sveits så det er ikke umulig at Norge følger etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 23, 2015 Forfatter Share Skrevet August 23, 2015 Jeg tror også vi kommer til å se flere BMW som politibiler i fremtiden. Har inntrykket av Politiets innkjøpskriterier ikke vektlegger pris i så stor måte at det blir negativt for en del av statusmerkene. Nå har de jo hovedsakelig kjørt og kjøpt Mercedes og VW de siste årene, men disse rammeavtalene går vel mot slutten nå. Blir spennende å se hva slags biler de får på veiene de neste årene. Uansett er jeg fortsatt i stuss på 3-serien jeg møtte. Tempoet var høyere enn jeg er vant med på skolekjøretøy som øver uttrykning, og samtidig virker det spesielt å bekle enn 3-serie med blålysbøye bare for uttesting av bilen (om det var politiet som var ute). Det artigeste hadde jo vært om det visste seg å være en privat person som har bekledd 3-serien sin med blålys:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Uansett er jeg fortsatt i stuss på 3-serien jeg møtte. Tempoet var høyere enn jeg er vant med på skolekjøretøy som øver uttrykning, og samtidig virker det spesielt å bekle enn 3-serie med blålysbøye bare for uttesting av bilen (om det var politiet som var ute). Tja, når jeg tok blålys lappen i 2014 (for Brannvesenet og ambulanse, politiet har eget opplegg ved PHS) så hadde vi grådig høye hastigheter. Motorveien i Arendal lå jeg/ vi i rundt 180-190kmt. Det var helt normalt på en slik vei. Og som kjørelederen sa i en 60 sone så har vi en tommel finger regel at vi ligger fra 20-25kmt over fartsgrensen. Men uansett så er det ingen regler for hvor fort en kan kjøre, så lenge vei og føret tillater det. her er ett videoklipp som jeg husker vi lå i 189kmt. https://www.youtube.com/watch?v=ujeQws1Aw-Y&feature=youtu.be Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Da kan jeg bare si at på motorveien forbi Arendal så klarer man langt mer en 190 km/t HPVL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 24, 2015 Share Skrevet August 24, 2015 (endret) Da kan jeg bare si at på motorveien forbi Arendal så klarer man langt mer en 190 km/t Hehhe ja det kan man nok med rett bil, men denne mercen som vi kjørte og med 4 personer hadde ikke så mye mer å gå på. Den var rett og slett dau. Mener å huske den var godt rundt 380 000. Men denne likte jeg, her var det både drag og grei komfort. Endret August 24, 2015 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 24, 2015 Share Skrevet August 24, 2015 Ja det er vel begrenset hva man klarer med en sur gammel Mercedes, skulle hatt den røde 525en som noen hadde bilde av her for en stund siden... Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hørte de store volvoene som går som ambulanser har imponerende med krefter. Har en kompis som kjører ambulanse i Oslo, men som måtte utover mot Gardermoen på en bilulykke en gang. Du får opp litt høyere fart på E6, og han merket ikke at det plutselig nærma seg 200km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Hørte de store volvoene som går som ambulanser har imponerende med krefter. Har en kompis som kjører ambulanse i Oslo, men som måtte utover mot Gardermoen på en bilulykke en gang. Du får opp litt høyere fart på E6, og han merket ikke at det plutselig nærma seg 200km/t. Er ikke noe mer voldsomt enn T5 og T6 modeller, ikke akkruat "imponerende" med tanke på hva disse har å dra på av vekt. Er en gammel myte det at ambulanser og særlig politibiler har noe enormt med hester, dette er selvsagt bare tull. Men i USA hendte det at man fikk politibiler med egen "Police Package", på slutten av 60 tallet og tidlig 70 tall betydde det fort opp i mot 400 hester Er vel kanskje slik ryktet har oppstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Er ikke noe mer voldsomt enn T5 og T6 modeller, ikke akkruat "imponerende" med tanke på hva disse har å dra på av vekt. Er en gammel myte det at ambulanser og særlig politibiler har noe enormt med hester, dette er selvsagt bare tull. Men i USA hendte det at man fikk politibiler med egen "Police Package", på slutten av 60 tallet og tidlig 70 tall betydde det fort opp i mot 400 hester Er vel kanskje slik ryktet har oppstått.Mulig det ja. Skal sies at kompisen min kjørte Corolla privat på den tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Skal ikke mye over 200 hester før bilen sparker bra opp til 200km/t. Veldig mange ambulanser er diesel. Mb er ofte 220 dieseler på 170hk.,volvoene er ofte d5 med 205-215 hk. Vw transportene er vel 170hk. Toppfart er uansett ikke kjempe viktig i det yrket, jevn hastighet er det de sikter på. Fleste vw passat politibilene er jo 140hk. Det er stort sett bare Up som har de heftigste motoriseringene, men sjeldent de har mye mer en ca 200hk. Med 200hk har du en ganske rask bil. Det vil selvfølgelig alltid være noen som har mer, men i Norge er heldigvis ikke kulturen for å stikke av alt for stor ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå