Gå til innhold

Forandre VO, når må man gjøre dette?


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg vet hvordan man forandre VO, men hvordan vet hva når man må forandre VO?

Feks ettermontering av utstyr.

 

Jeg har ettermontert klimakomfort frontrute, trengs dette i det hele tatt?

Og jeg tenker på å ettermontere S100A eller S102A som den også kan hete. Dette er oppgradert bremser foran og bak.

Må dette kodes inn slik at ABS sentralen justerer noe der?

 

Så hvordan vet man hva som skal kodes i VO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt gjør man det slik at det man ettermonterer skal fungere skikkelig, slik at menyer o.l. stemmer overens. Klimakomfort-rute har vel ingen funksjon i seg selv, i likhet med at man monterer f.eks. andre interiørlister, andre stoler (der funksjonene er de samme) osv. Ting som bare krever strøm (f.eks. garasjeportåpner) vil også fungere uten at man endrer VO.

 

I andre enden av skalaen hadde verken bluetooth-handsfree, M5-speil eller elektrisk bakluke fungert for min del om jeg ikke hadde endret VO.

 

Hvorvidt det er nødvendig ved bytting til andre bremser er jeg usikker på, men ved montering av Performance-bremser på 1- og 3-serie skal dette gjøres nettopp grunnet det du nevner, så jeg hadde nok gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang klimakomfort frontrute så tenkte jeg mht head up, det virker, men om det kan virke bedre?

Fant jo flere plasser i noen moduler hvor man kan aktivere klimakomfort rute, men merket ingen forskjell på det da...

 

Men da skal jeg sjekke dette med bremsene, og se om bilen godtar disse kodene S100A eller S102A, ser for meg S100A er mest korrekt.

Også kan jeg prøve uten.

 

Disse bremsene er jo brukt på feks 535d og 545i osv. Så om noen med slike biler kan lese ut sin VO så hadde jo dette vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare som enda et VO eksempel, gamlingen monterte lyktespyling på sin E39, alt koblet opp men de ville ikke virke.
Aktiverte det i rett modul med NCS, etter restart og test, funket fortsatt ikke. Sjekket kodinga på modulen igjen, da

var det deaktivert av seg selv igjen.

Endret VO, alt funket med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt litt på dette, og jeg tror ikke det skal kodes, siden bremsene foran og bak oppgraderes med samme dimensjon, så forholdet i mellom det blir likt...

Går fra 320mm til 345mm bak og 324mm til 348mm, så vi har 1 mm forskjell.

Men når tiden kommer og jeg skal få på skivene så kan jeg se om dette kan/skal kodes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...