Gå til innhold

BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32


Pyrox
 Share

Anbefalte innlegg

Har et sett bra org e34 lykter jeg kunna tenkt meg på e30en. Er det mulig å flytte over also? Har googlet litt men ikke funnet noe fornuftig.

 

Ellers har jeg fulgt med her i det stille ganske lenge nå! Fantastisk prosjekt og tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hermanoo90 skrev:

Fy søren så strøkent, gjennomført og grundig dette blir gjort.

Du gjør nøyaktig det jeg drømmer om å gjøre med min e30 en dag, min er restaurert, men ikke til de grader slik som denne!

S54 er planen for min i fremtiden også

 

fy søren så bra!

Dette er motivasjon for å studere bra, få seg god jobb og kjøpe hus med stooooor garasje og begynne samme prosess som deg :D

Denne skal lagres og følges med på :D

Tusen takk :) Kjekt med sånne tilbakemeldinger :) S54 er en god plan, fantastiske maskiner :) 

 

20 timer siden, RF91 skrev:

Ikkje kvar dag ein ser folk montera ekta Hella DE-lykte. Sidan Hella ikkje laga dei lenger so e da jo som oftast dei halvjalla Depo-lyktene folk får tak i :) Er dette dei so Jørgen Lie la ut på Facebook?

Ja var heldig der. Blitt ganske stiv pris på de få en finner til salgs. Jeg fikk kjøpe de av en kompis :)

10 timer siden, 23732 skrev:

Ble vi ikke enig om at du skulle ha gule lykter? Husker du, gult er kult :-D

Halvjalla depo :-D Eg dauer :-D Mange begynner såvidt jeg har sett, å kjøpe E34 lykter og sette de i E30-ramme?

Det tror jeg du må drømt, Konrad :) 

7 timer siden, Eystein Ose skrev:

Har et sett bra org e34 lykter jeg kunna tenkt meg på e30en. Er det mulig å flytte over also? Har googlet litt men ikke funnet noe fornuftig.

 

Ellers har jeg fulgt med her i det stille ganske lenge nå! Fantastisk prosjekt og tråd :)

Jeg har ingen erfaring med det! Men har hørt det er fullt mulig :) 23732/Peter kan nok svare deg på det :)

Takk for kjekk tilbakemelding :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/04/2016 at 10.48, Eystein Ose skrev:

Har et sett bra org e34 lykter jeg kunna tenkt meg på e30en. Er det mulig å flytte over also? Har googlet litt men ikke funnet noe fornuftig.

 

Ellers har jeg fulgt med her i det stille ganske lenge nå! Fantastisk prosjekt og tråd :)

 

On 05/04/2016 at 10.42, RF91 skrev:

E34 lykte i E30 rammer? Tenke du då på sota DE, eller vanlige lykte? Eg har ikkje sett eller høyrt nåke om det, men eg veit no ikkje alt her i verden heller :P

Selve lyktene er like store, så er nok bare å flytte de over på E30 rammen. Sånn det er ut til på internettet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig oppdatering og kjedelig arbeid. Men er en jobb som må gjøres. Driver å matter ned panser, dører, bagasje luke og skjermer. Hvis noen dyktige lakkerere har tips sitter jeg stor pris på det, da jeg har relativt lite erfaring med grunnarbeid før høy finish lakk. Det jeg har gjort til nå er å matte alt ned med 320 papir på eksentersliper og for hånd. Deretter er alle steinsprut/skader slipt helt ned til stålet og jevnet ut. Videre tenkte jeg å epoxy grunne der jeg har vært ned på stålet og så våtslipe alt med 800 papir. Høres dette ut som en grei plan? Eller er det lurt å våtslipe før jeg grunner pga grunningen ikke er tett og det kan samle seg fukt? 

Var endel steinsprut på panseret 😅

image.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pyrox skrev:

Kjedelig oppdatering og kjedelig arbeid. Men er en jobb som må gjøres. Driver å matter ned panser, dører, bagasje luke og skjermer. Hvis noen dyktige lakkerere har tips sitter jeg stor pris på det, da jeg har relativt lite erfaring med grunnarbeid før høy finish lakk. Det jeg har gjort til nå er å matte alt ned med 320 papir på eksentersliper og for hånd. Deretter er alle steinsprut/skader slipt helt ned til stålet og jevnet ut. Videre tenkte jeg å epoxy grunne der jeg har vært ned på stålet og så våtslipe alt med 800 papir. Høres dette ut som en grei plan? Eller er det lurt å våtslipe før jeg grunner pga grunningen ikke er tett og det kan samle seg fukt? 

Var endel steinsprut på panseret 😅

image.jpg

 

Det som er vanlig fra der du er nå er grunne, klosse med 240 eller 320 for å få jevne flater, så slipe med eksentrisk maskin med 320 og 500 med myk pad imellom skiva å papiret. Man kan fint lakkere rett på etter 500. Jobbet på lakkverksted før :) Det som er viktig er å ikke slipe imellom grunninga

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9. mai 2016 at 18.34, Ivrig86 skrev:

Det som er vanlig fra der du er nå er grunne, klosse med 240 eller 320 for å få jevne flater, så slipe med eksentrisk maskin med 320 og 500 med myk pad imellom skiva å papiret. Man kan fint lakkere rett på etter 500. Jobbet på lakkverksted før :) Det som er viktig er å ikke slipe imellom grunninga

Skjønte ikke helt det med å ikke slipe imellom grunningen? 

9 timer siden, Maggi93 skrev:

Jobber på lakkverksted nå, vi sliper med enten 600 eller 800 før base :) viktig å slipe fint på lyse farger (sliperiper) synes lett :o

Våtsliping da eller? Vet du om jeg kan våtslipe oppå grunningen, tenker da i forhold til fukt? Eller er det sånn å forstå at det ikke skal slipes etter grunningen er lagt? Tenkte å punktgrunne der jeg har vært ned på stålet og ser jo for meg at det blir noen overganger/ relativt løst lakkstøv som må vekk? Sliperiper er totalt uaktuelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyrox skrev:

Skjønte ikke helt det med å ikke slipe imellom grunningen? 

Våtsliping da eller? Vet du om jeg kan våtslipe oppå grunningen, tenker da i forhold til fukt? Eller er det sånn å forstå at det ikke skal slipes etter grunningen er lagt? Tenkte å punktgrunne der jeg har vært ned på stålet og ser jo for meg at det blir noen overganger/ relativt løst lakkstøv som må vekk? Sliperiper er totalt uaktuelt :) 

Ja sliperiper er ikke pent! Hehe men vi pusset aldri med finere enn 500 men. Med å ikke slipe imellom grunningen mener jeg at viss du har grunnet et felt da... Så skal man unngå å gå imellom

grunningen på midten feks. Da får man en blank kant rundt imellom grunningen og underlaget som kan synes imellom lakken senere. Vanskelig å forklare men :P 

man må slipe over grunningen ja, for blir "støvete" som du sier... Man kan også grunne "vått i vått" som betyr at man grunner noen småsteder når bilen er klar for lakkering i boksen... Så grunner man da rett før lakk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Bemerkelsesverdig lite aktivitet her inne! 

Lite som har blitt gjort siste tiden. Arbeidet stopper fort opp når en mangler ting/deler i denne perioden av prosjektet. 

Har fått trekt opp div kabler til stereo. Høyttalerene blir koblet via forsterker som jeg har tenkt å plassere bak bakerste panel på førersiden. 

image.jpeg

image.jpeg

Under dashen. Prøvd og holde litt orden. Gleder meg til hjernen og alt som hører med skal på plass her. Kan ikke dra deg inn over hanskerom pga adapternettet er for kort. 

image.jpeg

Ramlet inn litt deler her forleden :) 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...