Maverick2002 Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 Hei. Etter et mislykket forsøk av BMW i å få navigasjonen opp på min E61, endte jeg opp med en bil uten lyd i tillegg til at navigasjonen fortsatt ikke fungerte. Jeg mistet altså all lyd fra radio og CD. Lyder fra feilmeldinger, lys på osv funker som vanlig. I tillegg har jeg fått helt nye menyer som forøvrig ikke passer min bil i det hele tatt.. Uansett så må visst CCC byttes. Iflg BMW fikk de feilmelding på HIP modulen også. Jeg har fått pris på ny CCC med bytte, samt bytte av HIP modul. Etter litt googling, finner jeg ut at HIP modulen er et "kort" som står i selve CCC boksen. Er ikke denne da inkludert i en ny CCC unit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet September 29, 2015 Forfatter Share Skrevet September 29, 2015 Ingen som kan bekrefte/avkrefte om HIP modulen sitter i ved kjøp av ny CCC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 29, 2015 Share Skrevet September 29, 2015 Jeg har aldri hørt om HIP-modul, men alt tyder på at det er slik du sier ja. Uansett, så for alt i verden ikke bruk penger på å kjøpe en ny CCC, det er alt annet enn verdt det. Kjøp heller en brukt, eller benytt muligheten til å oppgradere til CIC, eller evt. NBT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet September 29, 2015 Forfatter Share Skrevet September 29, 2015 Hei. Takk for respons. HIP modulen er den saken som kalkulerer bilens posisjon. Slik jeg har forstått det, så er det denne man kobler gps kabelen til bak på CCC`en. Det er vel strengt tatt ikke en "ny" CCC jeg fikk pris på, men en bytte sak...men irriterer meg at de eventuelt prøver å lure meg til også å betale flere tusen for HIP modulen... Har bestilt kabel og tenkte jeg skulle gjøre et siste forsøk på å kode CCC'en før jeg eventuelt får tak i en ny/brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 29, 2015 Share Skrevet September 29, 2015 (endret) Høres rart ut at både CCC og HIP feiler samtidig. Det er nok bare BMW som har for lite kunnskap om disse detaljene. De vil bare bytte moduler til det virker igjen og det vil koste en formue. Høres nesten ut som BMW har kodet din CCC feil. Da jeg byttet min CCC kjøpte jeg en brukt og den manglet lyd og hadde skjevt bilde i displayet til jeg fikk kodet den til min bil, Endret September 29, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Du får Ccc enheter fra kr 2000kr og cic fra 6000 Nbt fra 8000&+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Oktober 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2015 Hvor får jeg tak i CCC enhet til 2000,-? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 (endret) Ebay.co.uk er en fin ting å starte med:) Endret Oktober 11, 2015 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Oktober 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2015 Har selvfølgelig sjekket Ebay, finner ingen til den prisen dær. Billigste jeg finner ligger på 4-5000. Må gjerne linke om jeg har oversett noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Tror du skal lete lenge, om det noen ganger kommer ut en ccc til under 4000,- Mulig som en budrunde, men uansett så bikker det fort 4000,- Men klart, cic er endel dyrere, så om du har råd, så gå for det. Evt nbt, men det er en del mer arbeid og dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Oktober 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2015 Jepp. Jeg har tenkt å selge bilen, så er i grunn interessert i å bruke minst mulig penger. Hadde jeg beholdt bilen, hadde jeg definitivt gått får CIC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Jeg fant en CCC til 2500 på eBay, men da var det over et halvt år siden sist jeg så noen til den prisen. Hvis du ikke har god tid er nok rundt 4000 en riktig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Man fikk lett CCC til 2000kr og 3000kr men dog for ca 8-9 mnd siden, dette pga euroen og punden er blitt langt dyrere som gjør at den prisen nå i Nok blir rundt 4000kr + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Høres jo ut som en plausibel forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigen Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Sendt deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå