Gå til innhold

CCC, inkludert Hip-modul?

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter et mislykket forsøk av BMW i å få navigasjonen opp på min E61, endte jeg opp med en bil uten lyd i tillegg til at navigasjonen fortsatt ikke fungerte. Jeg mistet altså all lyd fra radio og CD. Lyder fra feilmeldinger, lys på osv funker som vanlig. I tillegg har jeg fått helt nye menyer som forøvrig ikke passer min bil i det hele tatt.. :stupid: 

Uansett så må visst CCC byttes. Iflg BMW fikk de feilmelding på HIP modulen også.

Jeg har fått pris på ny CCC med bytte, samt bytte av HIP modul.

Etter litt googling, finner jeg ut at HIP modulen er et "kort" som står i selve CCC boksen.

Er ikke denne da inkludert i en ny CCC unit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om HIP-modul, men alt tyder på at det er slik du sier ja.

Uansett, så for alt i verden ikke bruk penger på å kjøpe en ny CCC, det er alt annet enn verdt det. Kjøp heller en brukt, eller benytt muligheten til å oppgradere til CIC, eller evt. NBT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for respons.

HIP modulen er den saken som kalkulerer bilens posisjon. Slik jeg har forstått det, så er det denne man kobler gps kabelen til bak på CCC`en.

Det er vel strengt tatt ikke en "ny" CCC jeg fikk pris på, men en bytte sak...men irriterer meg at de eventuelt prøver å lure meg til også å betale flere tusen for HIP modulen...

Har bestilt kabel og tenkte jeg skulle gjøre et siste forsøk på å kode CCC'en før jeg eventuelt får tak i en ny/brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at både CCC og HIP feiler samtidig. Det er nok bare BMW som har for lite kunnskap om disse detaljene. De vil bare bytte moduler til det virker igjen og det vil koste en formue.

Høres nesten ut som BMW har kodet din CCC feil. Da jeg byttet min CCC kjøpte jeg en brukt og den manglet lyd og hadde skjevt bilde i displayet til jeg fikk kodet den til min bil,

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tror du skal lete lenge, om det noen ganger kommer ut en ccc til under 4000,-

Mulig som en budrunde, men uansett så bikker det fort 4000,-

Men klart, cic er endel dyrere, så om du har råd, så gå for det. Evt nbt, men det er en del mer arbeid og dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...