Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Regnet med det var deg som hilste! Var litt stresset og damen var sur så satt meg bare rett i bilen. :P

Hmmm, ble usikker ang. lakken. Har ingen lapp selv med fargen siden den er omlakkert, men syns min ligner på min gamle E91, og den var samme farge.

Dette må sjekkes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Frode D skrev:

Regnet med det var deg som hilste! Var litt stresset og damen var sur så satt meg bare rett i bilen. :P

Hmmm, ble usikker ang. lakken. Har ingen lapp selv med fargen siden den er omlakkert, men syns min ligner på min gamle E91, og den var samme farge.

Dette må sjekkes! 

Skjønner. Jeg måtte uansett løpe. Skulle hente og kjøre svigermor til fest på Øygarden. Haha. 

Du får gi en lyd om du finner ut av det. :) I annonsen sto det Nürbürg-blå, men selger sa LeMans når jeg spurte hva det gikk i. Kan være noe der. Hehe. 

21 minutter siden, DanielStance skrev:

Syns blåfargen på E46en virket lysere og "mer blå" når jeg så den på Fredag, enn det E39en er. Men begge fargene er veldig fine :)

Ja, min er litt mørkere i overskyet vær. Min heller mer mot marineblå og hans ligner litt mer på kulepennblå. :P I hvert fall i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så er jeg helt enig. :P

Har aldri sett en bil med samme farge foran meg, som jeg var sikker på at den hadde denne fargen. Nå som jeg har det, så blir jeg skeptisk til hva jeg egentlig har. Haha. Når man googler så finner man alltid biler som ligner, og som ikke ligner i det hele tatt. Tenkte bare det lå i fasongen på karosseriene, lys, vinkel og redigering etc. 

Jaja. Da blir den skikkelig Le Mans når jeg tar hellakkeringen. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er hvert fall en del mørkere enn min. Hehe. Men vanskelig å si med de forskjellige nyansene. Her er en som er kliss lik som min:

http://www.classic-chrome.net/cars/bmw-m5-e39-2000-w-blue-1

Den er vel avusblå. Kan sammenligne med side 1 i tråden her. Der har jeg stort sett samlet bilder av alle nyansene jeg får, i forskjellig lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der, ja! Kjekt å ha noen å spørre. Haha. :)   

Men da slutter jeg å kalle den for det, så endrer jeg til Avus. Det er godt nok for meg. :P 
Så får vi se om den blir lik, LeMans eller Monte Carlo til neste år. Vipper mest mot LeMans, hvert fall. Den skikkelige. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg fri og så kom tilfeldigvis den "nye" airbagmodulen. Kastet meg ut i bilen og monterte den. Denne skulle liksom vært siste biten i puslespillet og alt skulle være på stell, men den presterte å hoste opp 4 feilkoder som ikke burde være der, i følge tidligere live data og diagnose på forrige modulen. Prøver å få litt hjelp i egen tråd :P 

 

Anyways.. 

Sånn ser (den gamle og nye) modulen ut: 

20160927_144632_HDR.jpg

Alt dette må av for å komme til der modulen bor, bak koppholder og vifteutblås, bak på midtkonsollen: 

20160927_142146.jpg

 

Og dette er feilkodene jeg sitter igjen med nå: :P 

20160927_153008.jpg

Drit og dra, sier jeg bare! Haha.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt modul nr. 2 kodet på plass. Takk til @D.Toft som kom innom jobben med den :) 

Så straks mye bedre ut!

 airbag11 3.10.16.jpg

airbag22 3.10.16.jpg

 

Dessverre slukket ikke airbaglampen, og 2 feil kom straks tilbake. Beltespenner foran. :P Men det kan faktisk stemme, for jeg har modifisert over noen gamle beltespenner jeg hadde liggende fra min tidligere E46 320d. Så jeg regner med at lampen forsvinner når jeg får på plass et par nye beltespenner foran. Så nå tror jeg at det nærmer seg mål. :) 

Fikk også kontakt med ABS modulen i dag og slettet feilkoder. 2 av de 3 jeg aldri fikk slettet før, gikk vekk og bare 1 står igjen. Wheelspeed sensor, rear right. Den feilen har vist på begge ABS modulene mine, så det stemmer sikkert at den er defekt. 

 

Ja, og så fikk jeg endelig fikset sentrallåsen. Låsen på førerdøren har vært litt i klem en stund, tydeligvis. Måtte låse/åpne låsen med nøkkel, og hver gang jeg åpnet alle dørene med fjernstyring, så låste de seg igjen etter et par minutter, av seg selv. :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...