Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Du må finne ny jobb før du slutter, har jeg fortalt før. Ellers er det håpløst, hvis ikke du kan tjene fett på helgekjøring og fotoshoots.

Med 130kr/timen uten noe form for tillegg eller bonuser i det hele tatt, 4 timer jobbing per arbeidsdag, og 3-4 arbeidsdager per måned, så blir det ikke så mye penger akkurat. Så utgjør så å si ingen forskjell :P Et par fotoshoots eller én kveld med kjøring så har jeg sikkert gjort opp for det. Dessuten er det mye på trivsel også, som gjør at jeg slutter. Har hatt lyst til å slutte leenge.

 

 

hvor har du jobba?

Hos Spaceworld.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morro det! Trodde du mente pirat, jeg :roll: Men med tanke på at drosjeselskap som regel har 20-års grense, så må jeg vente til sommeren før jeg er gammel nok.. Har noen prikker på lappen også, regner med at det diskvalifiserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drosjesjåfør høres ut som en veldig deilig jobb, ja. Har jo helger og kvelder ledig nå, og skal ha 2-3 friår når jeg er ferdig med skole (til sommeren). Tror det er noe jeg kunne trivdes med :) Koster litt for å få løyve da. Dekkes det av jobben eller er det en investering fra min side? Og får man utdelt bil, eller hva er greia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, okei. Må uansett vente til sommeren, da jeg fyller 20 den fjerde juni. Har også sendt mail til politiet og hørt om de prikkene diskvalifiserer meg fra å få en ren attest. Men om det er mulig, så er det absolutt et alternativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-ringene kom som sagt idag, så dro og hentet dem rett etter skolen.

 

Dro til bilen og demonterte:

post-80101-0-61476800-1446059040_thumb.j

 

Så fant jeg ut at ringene selvfølgelig var 2mm for store.. Monterte alt sammen likevel for å se om de tilfeldigvis skulle funke. Men neida, bilen fikk ikke nok bensintrykk og ville ikke starte. Sjekket under bilen etterpå, og der lå det fersk bensin.

 

Så jeg ringte GS i Oslo og hørte om de hadde de riktige o-ringene inne da jeg var dritt lei venting. De hadde heldigvis to stykker inne, akkurat det jeg trengte. Men det var tre kvarter til de stengte.. Ba dem holde av.

 

Så slang jeg meg i Toyotaen og kjappet meg til Oslo:

post-80101-0-67597900-1446059287_thumb.j

 

Rakk det akkurat og fikk kjøpt dem:

post-80101-0-74819000-1446060002_thumb.j

 

Demonterte IGJEN:

post-80101-0-97104400-1446059061_thumb.j

 

Monterte ferdig og fikk startet bilen, og den gikk heldigvis:

post-80101-0-96808500-1446059045_thumb.j

 

Så bilen går, og veivhusventilasjon er byttet :) Får se hvordan det går med oljeforbruket nå. Men merket et problem som har oppstått etter byttet.. Gasswiren er for slakk, så første 5 cm av gasspedalen er helt løst. Dermed går jeg ikke gasset nok til at bilen foretar et kickdown engang. Så det må ordnes. Må ha blitt montert feil. Får ta det samtidig som jeg bytter innsugsbelgene. Gasser aldri hardt med bilen uansett, og hvis jeg skal ta forbikjøringer kan jeg bare slenge den over i tiptronic-modus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...