Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Da var spilleren endelig i hus, så monterte med en gang :)

 

gx7AbI6.jpg

 

 

Originalspilleren:

YBAFHLc.jpg

 

Halvveis ute:

KzsRLfD.jpg

 

Ute:

LiVlT57.jpg

 

Adapter montert:

MKFWgRB.jpg

 

Spiller og overgang montert, og skrudd på for å se at alt funker:

iVpjQi9.jpg

 

Ferdig montert!

Zz3QjB6.jpg

 

Lyd testet:

CivoAWO.jpg

 

 

Ble faktisk veldig mye bedre lyd med en gang, da denne selvsagt har bedre innebygd forsterker enn den originale fra 1999. Bare jeg får inn enn subwoofer nå så blir det veldig bra :D Ser ikke veldig pent ut, men det skal byttes til 2DIN/16:9-navi etterhvert når jeg får bedre råd. Menmen, er fornøyd uansett, da jeg endelig har andre tilkoblingsmuligheter enn bare radio og CD.. Har jo ingen CD'er å høre på engang. Og til 350 kroner helt ny var ikke prisen til å klage på heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Nautiluz. Link til adapterramme her og overgangskabel her

 

Flott kar med masse kunnskap og god service :) 

Er han jeg handlet anleggskomponenter av sist, og han jeg skal bruke neste gang også.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg da skal ha andre kabler, samtidig som at jeg da skal trekke høyttalerkabler også. Gadd ikke trekke opp alle dørlister, nedre dash osv. nå bare for en signalkabel :P Burde selvsagt ha gjort det ordentlig, men følte ikke det var verdt bryet for akkurat det lille der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det ;) Liker det originalt selv, men måtte ha litt mer moderne midler. Hvis jeg får råd til noe Dynavin-opplegg blir det nok fort bedre igjen. Men den gang da. Hjelper mye med litt mer futt! Når jeg går fullt inn med anleggsbygg så skal jeg dog legge til en 4-kanaler baki og trekke alle høyttalere til den. Går jo også å koble sånn Blaupunkt-forsterker til original spiller da, skal visstnok hjelpe veldig, hvis du vil holde det originalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, daså :lol: For meg holder det nok med spilleren for nå. Må bare å justert equalizeren riktig. Også tenkte jeg å montere frontsettet jeg har fra E36'en. Så skal jeg bare kjøpe basskassa til Thundercoil og koble opp til monoblokken min, også får jeg si meg ferdig for denne gang. Så skal jeg begynne med å bygge kasse til reservehjulsbrønnen etter det. 

 

Nå har jeg en fæl ulyd som jeg mistenker er hjullager HF, som jeg må fikse. Også skal jeg få kjøpt nye bakbremser ved lønning, da de er veldig slitte. Så de to er prioritet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, får vel prøve å koble opp forsterkeren, har jo nye høytallere rundt hele bilen så får vel bytte de etterhvert også! ^^

også må jeg vel få inn ei basskasse! oO men da må jeg nesten ha den som er bygget for over batteriet! :P

kanskje få fiksa bilen først? oO haha xD

 

bytt hjulager ventre sammtidig da ;) også bruker du hubber fra e61 ;) så får du 72,56 istede for 74,1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...